PDA

View Full Version : Jackson hals kopen?



Pleister
25 juni 2006, 16:40
Hallo.
Allereerst, sorry als het topic op de verkeerde plaats staat, maar ik wist echt niet, waar ik hem anders moest plaatsen.

Ok, mijn vraag is, kan er een andere hals op mijn Jackson Warrior, en zo ja, waar vind ik zo een hals?

ik heb dus:

X Series WRXT Warrior (in het zwart)
http://www.jacksonguitars.com/products/prod_images/guitars/2911600522_md.gif

en wil er de neck op van:
MG Series DXMG Dinky (sharkfin inlay normaal, maar wel de kop op zijn kop)
http://www.jacksonguitars.com/products/prod_images/guitars/2910103544_md.gif

Zou dit gaan? (past het)
En zo ja, waar vind ik zo een neck? Kan je die ergens bestellen, of moet er dan echt zo een dinky worden gekocht? Kan een gitaarwinkelman hem ombouwen, of, of, of?

Als iemand mij wat antwoorden kan geven? :)

DarknessAwaits
25 juni 2006, 17:22
Het eerste wat er in me opkomt als ik dit zie is de vraag: Waarom?

Waarom wil je die andere hals erop? Is het enkel voor de reversed headstock? Als dat zo is dan denk ik niet dat het echt een verstandige zet is. Zo'n hals kost behoorlijk, je kunt het op verschillende manieren proberen te vinden:

1. Ebay
2. Warmoth
3. Marktplaats, gitaarmarkt, e.d.

Pleister
25 juni 2006, 17:37
Het eerste wat er in me opkomt als ik dit zie is de vraag: Waarom?

Waarom wil je die andere hals erop? Is het enkel voor de reversed headstock? Als dat zo is dan denk ik niet dat het echt een verstandige zet is. Zo'n hals kost behoorlijk, je kunt het op verschillende manieren proberen te vinden:

1. Ebay
2. Warmoth
3. Marktplaats, gitaarmarkt, e.d.

Omdat het er gaaf uit gaan zien. Kost inderdaad geld, maarja, je hebt mensen, die schilderijen kopen voor duizenden euro's, en daar kijk je ook alleen maar naar. Ik zelf heb dan liever een mooie gitaar.


Ebay en Marktplaats waren tot nu toe nog niet zo een succes, Warmoth eens bekijken dan.
Bedankt!

robert-gitarist
25 juni 2006, 17:40
Waarom neem je geen contact met Jackson zelf op dan of met de importeur ervan?
Ik zoek btw ook nog z'n Jackson hals voor me zelfbouw project..

bert k
25 juni 2006, 17:44
FF bellen met een gitaarbouwer (Sander de Gier, Zwiers bv.) of ze een hals kunnen maken. Kan je ook nog je eigen neckprofiek kiezen.

fred dons
25 juni 2006, 18:47
warmoth is geen optie, de 24 fret necken van jackson hebben een afwijkende hiel, de enige vervangings nek die nu te koop is voor zo'n jackson die van mighty mite

ik heb er ooit eentje gekocht voor een jackson body en het zijn prima nekken
http://img164.imageshack.us/my.php?image=jackson005.jpg

fred dons
25 juni 2006, 18:54
en hier had ik hem gekocht
http://www.guitarshopsupply.net/index.php?cPath=25&osCsid=606d2cae1a8012d58cb2eee77ad01953

iwamoto
25 juni 2006, 19:16
warmoth is geen optie, de 24 fret necken van jackson hebben een afwijkende hiel, de enige vervangings nek die nu te koop is voor zo'n jackson die van mighty mite

ik heb er ooit eentje gekocht voor een jackson body en het zijn prima nekken
http://img164.imageshack.us/my.php?image=jackson005.jpg
fred, eet jij kruimige aardappels? :D

ot: 100 dollar + import, nou, beter als een schilderij he ;)

DarknessAwaits
25 juni 2006, 19:17
@Pleister: Ik geef je geen commentaar op de reden hoor, als je maar weet wat je doet ;)

@Fred: Goede link zeg! Vriend van me zoekt ook nog een Jackson hals, zal 'm direct even op de hoogte stellen.

fred dons
25 juni 2006, 19:33
ik heb een hekel aan kruimige aardappels (ik eet ze alleen gefrituurd ;) )

maar dit bedrijf was zo aardig om ongevraagd "gift"op de verpakking te zetten en ik hoefde geen import tax te betalen (ik had nog wat meer spullen bij ze besteld)

Kaïn
25 juni 2006, 19:48
fred, eet jij kruimige aardappels? :D

ot: 100 dollar + import, nou, beter DAN een schilderij he ;)

Sorry ik moest het even doen. Carry on;) (ik zal het niet meer doen:p)

Pleister
26 juni 2006, 17:51
Ik heb inmiddels vandaag een plan ontwikkeld, ik ga morgen eens langs de muziek zaak hier in de buurt (Terneuzen ) en daar staat geloof ik een dinky, weet alleen niet welke. Eens aan de beste man daar, waar altijd mee te praten valt, eens vragen of die die hals los kan regelen, en anders eventueel wil ruilen tegen een vergoeding.

Ik laat horen wat het word.

Neck laten maken heb ik ook bekeken op een van de gelinkte site's, maar daar vragen ze veel info over dingen, waar ik weinig tot geen verstand van heb tot nu toe. Ben nog niet zo een held met de technische details van een gitaar. Hopelijk, komt dat nog wel een beetje :) .

Nickname
26 juni 2006, 19:41
Ik heb inmiddels vandaag een plan ontwikkeld, ik ga morgen eens langs de muziek zaak hier in de buurt (Terneuzen ) en daar staat geloof ik een dinky, weet alleen niet welke. Eens aan de beste man daar, waar altijd mee te praten valt, eens vragen of die die hals los kan regelen, en anders eventueel wil ruilen tegen een vergoeding.

Ik laat horen wat het word.

Neck laten maken heb ik ook bekeken op een van de gelinkte site's, maar daar vragen ze veel info over dingen, waar ik weinig tot geen verstand van heb tot nu toe. Ben nog niet zo een held met de technische details van een gitaar. Hopelijk, komt dat nog wel een beetje :) .

Eej.. weer een zeeuws vlaming.. ik denk alleen niet dat kees dat gaat doen.. ff een nekje ruilen. Maar hem kennende zal ie zn best doen om er 1 te bestellen.

Pleister
26 juni 2006, 20:44
Eej.. weer een zeeuws vlaming.. ik denk alleen niet dat kees dat gaat doen.. ff een nekje ruilen. Maar hem kennende zal ie zn best doen om er 1 te bestellen.
We zullen het zien. Hoop dat het lukt, en anders, jammer.

Pleister
27 juni 2006, 19:22
Ik ben langs geweest.
De aanwezige hals was inderdaad van een Dinky, alleen met vlammetjes inlay, en normale kop.
De Dinky MG Hals bestellen kon niet, en een laten maken via een bedrijf wel. Dat ging echt zo een 600 euro kosten, waarvan 230 ongeveer door die sharkfin inlay, omdat dat nogal een nare klus schijnt te zijn.
Dit is mij iets te veel van het goede.

De enige resterend truc in het arsenaal, is een Dinky met de juiste hals scoren, halsjes wisselen, en de dinky weer zien te verpatsen, en dan het liefst proberen niet al te gek veel verlies er op te maken.