PDA

View Full Version : Probleem met pull-offs



-Steven-
25 juni 2006, 14:40
Goedendag!
Bij oefeningen zoals onderstaande (mijn excuses voor de nogal slechte kwaliteit, mijn scanner is niet geweldig) lukt het mij niet om de pull-offs even hard te laten klinken als de noten die ik aansla. Ze klinken echt heel zacht en crappy.

http://img79.imageshack.us/img79/877/fiets2tb.png

Zou dit aan mijn techniek liggen, of kan het ook aan mijn pick-ups liggen? Zoals je op de foto hieronder ziet heb ik twee gitaren, een met humbuckers en een met single coils. Op beide klinkt het niet echt goed. Ik zal binnenkort eens proberen een filmpje te maken als ik die oefening speel. Ohja, in allebei de gitaren zitten gewoon nog de fabriekselementen en pick-ups, ik heb er nog niks aan aangepast. Wellicht dat pick-ups met een hogere output me helpen?

http://img148.imageshack.us/img148/9638/dscf12215jz.jpg

Alvast bedankt! :soul:

TMKXL
25 juni 2006, 15:03
Het maakt niet uit wat voor gitaar je gebruikt. Oefen iig met een clean geluid.
Wat misschien helpt, is dat je bij de pull-off ook echt je vinger van de snaar af trekt als het ware, naar beneden. Dan klinkt de noot harder. Als je alleen maar je vinger 'recht' optilt, zal hij minder hard klinken. Succes.

Er is trouwens ook een speeltechniek-forum hier op gitaarnet, hij hoort in dit forum iig niet thuis.

-Steven-
25 juni 2006, 15:09
Ja, ik twijfelde of ik het hier of bij Speeltechnieken moest posten, omdat het misschien niet alleen aan de techniek ligt maar ook aan de pick-ups. Ik dacht er sowieso al aan om misschien EMG's erin te gooien, die vond ik wel erg lekker klinken bij mijn leraar.

Maar het is inderdaad het probleem dat ik mijn vinger niet echt van de snaar aftrek, maar meer optil. Oefenen! Pull-offs op ้้n snaar zijn overigens geen probleem, het vormt voor mij pas een probleem wanneer ik moet wisselen van snaar met een pull-off.

Om terug te komen op die EMG's, is dat een goede keus om die in mijn gitaar te doen? Of kan ik beter kiezen voor DiMarzio's? En stel ik wil mijn pick-ups veranderen, kan ik dan beter die van mijn Strat of LP vervangen?

Vonk
25 juni 2006, 16:57
Als die Killers-poster daar niet per ongeluk hangt, dan moeten er Hotrails in je strat. Ik heb alleen een LP, maar ik wil nog wel eens een goeie witte (net als jij) Strat met Hotrails.

-Steven-
25 juni 2006, 19:19
Als die Killers-poster daar niet per ongeluk hangt, dan moeten er Hotrails in je strat. Ik heb alleen een LP, maar ik wil nog wel eens een goeie witte (net als jij) Strat met Hotrails.
Die vlag hangt er inderdaad per ongeluk. 8-)
Maar ondanks het feit dat ik al enige tijd gitaar speel, weet ik zo goed als niks af van de technische aspecten van mijn gitaar. Ik kocht gewoon wat lekker klonk. Maar hoe/waar kan ik zien wat voor pick-ups nu in mijn gitaren zitten?

jaspie
25 juni 2006, 21:44
hmm als iets simpels als een pull off je nog niet lukt zou ik niet meteen allemaal fancy spul zoals emgs gaan kopen, maar wachten tot je een beetje degelijke techniek hebt opgebouwt. Dit is mijn mening natuurlijk, je bent vrij om te doen watje wilt;)

-Steven-
25 juni 2006, 22:56
hmm als iets simpels als een pull off je nog niet lukt zou ik niet meteen allemaal fancy spul zoals emgs gaan kopen, maar wachten tot je een beetje degelijke techniek hebt opgebouwt. Dit is mijn mening natuurlijk, je bent vrij om te doen watje wilt;)
Het lukt wel, maar het lukt niet zoals ik het wel. Ik wil dat de pull-off (wanneer ik van snaar wissel) gewoon net zo hard klinkt als een aangeslagen noot, en mijn gitaarleraar kon niks op mijn techniek aanmerken, dus daarom dacht ik dat het wellicht aan mijn pick-ups lag.

Ik ben ook nog geen nieuwe, dure dingen aan het kopen. Eerst nog oefenen, kijken of het toch aan de techniek ligt. Maar ik wil me gewoon al een beetje gaan ori๋nteren. Bedankt voor je reactie, Jaspie. :)