PDA

View Full Version : stompbox om je elctrische gitaar acoutisch te laten klinken



sell
25 juni 2006, 11:41
Hoi,

heeft iemand goede ervaringen met deze pedaaltjes??
Welke zijn goed en welke absoluut niet?

groeten,

marcel

robert-gitarist
25 juni 2006, 11:54
Boss AC-2 heb ik ervaring mee..Komt aardig in de buurd van een akoustische gitaar..vond het wel gaaf pedaal..zoek zelf ook nog z'n pedaal.Alleen ik ben een mierenneuker en vind dat die dingen nooit zo mooi klinken als een echte akoustische gitaar :hippie: Maar Boss AC-2 vond ik erg goed..AC-3 is er ook maar nog niet getest/

Dastard
25 juni 2006, 12:12
Ik heb zowel de Boss als de Behringer geprobeerd, de Behringer ruist verschrikkelijk en ik vind het niet echt klinken als een akoestische gitaar maar dat kan te maken hebben gehad met de gitaar en de versterker waar ik toen op speelde.
Het Boss pedaal leek er al wat meer op maar het is toch niet echt helemaal hetzelfde als een akoestische gitaar.

paulusdeBKB
25 juni 2006, 12:14
Heb geen van de losse pedaaltjes geprobeerd, maar in mijn Zoom G9.2tt zit er eentje, die klinkt niet echt overtuigend. Van de AC-2 wel slechte verhalen gehoord, de AC-3 schijnt veel beter te zijn.

Waarom wil je zo'n pedaaltje? Geen geld voor een acoustische gitaar met element? Dat levert een veel beter resultaat op, dus als je serieus akoestisch wilt klinken in een bandsetting, dan kan je beter ff doorsparen.

Mitch
25 juni 2006, 12:17
Ze bestaan wel maar ze werken niet. Er is gewoon geen goede, goedkope manier om je solidbody akoestisch te laten klinken.

robert-gitarist
25 juni 2006, 12:25
Precies Mitch!
Ik vond de AC-2 wel leuk klinken maar ja zoals ik al zei het klinkt zoals het hoord te zijn.De Behringer heb ik ook maar ja die ruist inderdaad veel en klinkt nergens na...

nielsduursma
25 juni 2006, 12:55
er was hier iemand die zij dat een electrische gitaar MET piezo en MET een "acoustic simulator" heel erg dicht in de buurt komt. een soort dubbelop zegmaar.

sell
25 juni 2006, 12:58
ik heb een acoustische gitaar maar ik word wel eens simpel van al dat wisselen

Mitch
25 juni 2006, 13:05
er was hier iemand die zij dat een electrische gitaar MET piezo en MET een "acoustic simulator" heel erg dicht in de buurt komt. een soort dubbelop zeg maar.

Dat kan, als je het piëzo signaal naar je amp wil sturen. Dan nog is die oplossing een beetje jammer, want dan gooi je het mooie piezo signaal door een halfbakken EQ om het te laten werken op je (tube ?) amp.
Met een goede piëzo op een goede gitaar kom je een heel eind, maar dan moet -ie óf naar een aparte amp (solid state) óf via DI naar de tafel.

Dastard
25 juni 2006, 13:16
Er is een elecro harmonix pedaal, ik geloof the Hog of the Pog die volgens mij ook akoestische gitaren kan simuleren, of kan ie nou alleen 12 en 18 snarige electrische gitaren simuleren ?

nielsduursma
25 juni 2006, 13:25
dat is waarschijnlijk de POG die je bedoelt, dat is een octaver/pitchshifter (lijkt allemaal op elkaar) die voegt dus een toon een of meerdere octaven hoger en/of lager toe aan je signaal waardoor het lijkt alsof je een orgel of een 12 snarige gitaar bespeeld. maar akoustische geluiden heb ik daar nog nooit uit gehoord...

hier (http://media.ehx.com/media/wmv/01_POG_med.wmv) een filmpje van het pedaal wat ik bedoel. (leuk hebbedingetje, maar wel godsgruwlijk duur)

FruscianteFan
25 juni 2006, 13:47
Damn, ik wil een POG! :D

Wat ik zelf gebruik voor een akoestisch(er)e sound:
Strat > EQ (veel bass en treble, weinig mids) > akoestisch sim. van Boss (in multi)

Les Paul > Exciter

vester86
25 juni 2006, 18:55
ik heb dr meerdere gehad, eerst ingebouwd in een GT6 en nu een behringer. met allebei goeie ervaringen maar het scheelt HEEL veel met welke gitaar je speelt.... met mn RG klinkt ie voor geen meter, met mn london city alléén als beide elementen aanstaan. nadeel van die behringer is dattie geluid doorlaat op de uitgang die "uit staat" als je hard aanslaat. soort ploppen, heel erg raar.
heb ze trouwens wel altijd aangesloten op de PA, niet op een gitaarversterker, geeft mij veel betere resultaten, en als ik eerlijk mag zijn, vond ik de akoestische simulatie beter klinken dan de échte akoestische via de PA van de zanger van de band...

Lucky1975
26 juni 2006, 16:03
ik heb dr meerdere gehad, eerst ingebouwd in een GT6 en nu een behringer. met allebei goeie ervaringen maar het scheelt HEEL veel met welke gitaar je speelt.... met mn RG klinkt ie voor geen meter, met mn london city alléén als beide elementen aanstaan. nadeel van die behringer is dattie geluid doorlaat op de uitgang die "uit staat" als je hard aanslaat. soort ploppen, heel erg raar.
heb ze trouwens wel altijd aangesloten op de PA, niet op een gitaarversterker, geeft mij veel betere resultaten, en als ik eerlijk mag zijn, vond ik de akoestische simulatie beter klinken dan de échte akoestische via de PA van de zanger van de band...

Kan natuurlijk ook veel zeggen over die gitaar van de zanger van je band :-).
Ik heb het ook al eens via GT6 geprobeerd met een gibson...walgelijk :-)