PDA

View Full Version : Fender Twin Reverb uit 1978



nielsnielsniels
24 juni 2006, 20:53
http://cgi.ebay.com/1978-Fender-Twin-Reverb-Amp-Vintage-USA-Built-Tube-Amp_W0QQitemZ160000646752QQcategoryZ10171QQrdZ1QQc mdZViewItem#ebayphotohosting



Ik ben van plan heeeeeeeeel misschien deze aan te schaffen.Moet er dan nog wel een dingetje kopen dat hij ook in het stopcontact hier past ;) maar ik weet niet hoe duur die dingen zijn.

misschien lul ik nog wat van de prijs af , :cooler:, want de verzendkosten zijn 60 euro ongeveer.

Omdat hij nauwelijks een distortion heeft wil ik er ook nog een Roger Mayer Fuzz bij kopen. Heb trouwens nog een Behringer distortion pedaaltje die voor zijn 20 Euro erg goed klinkt, dus met die 2 ( misschien ook gekoppeld ) zal ik er wel een lekker distortion geluidje uit kun halen!

zit trouwens ook nog 12 maanden garantie op omdat het bij een winkel staat :)

Toaster
24 juni 2006, 21:06
450 britse ponden maakt 654,- euro plus 60 euro verzendkosten + de kosten van een step down dingetje. Plus het risico dat er iets kapot gaat met het verschepen.

Doe je goed....


Koop er gewoon hier één zou ik zeggen.

nielsnielsniels
24 juni 2006, 21:41
Ok hier de fender versterkers op speurders.nl :

Fender Twin Reverb 1975 waar al een bod op 800 staat , en waar de vraagprijs 1200 euro is.

Fender Bassman 50 voor 575 en dan moet je de kosten voor een cab er ook nog bij doen.

De rest is of een Hot Rod of geen buizen of is niet vintage, of de rest is te duur.

En op marktplaats.nl :


Fender the TWIN met rode knoppen voor rond de 800, maar kan voor lager weg.

Fender Twin Reverb silverface voor 600 ..MAAR.. horizontale scheur in speakerdoek + de tremolo doet het niet. Ik zou niet weten wat de reparatie kosten zouden zijn ?

gitaarmarkt had bijna nix.

Maar waarom het mij gaat is dat

1. De versterker voor 1980 gemaakt is.
2. Het een zeer goede clean heeft en nauwelijks tot geen distortion heeft.Daar zet ik een pedaaltje voor zodat ik dat ding alsnog laat schreeuwen.Liefst dus een Twin (Reverb) of soortgelijke. :satisfie:

.Maar heeft Marshall eigenlijk goede amps met een goede clean? Want volgens mij heeft Fender de mooiste Clean geluiden , en marshall de mooiste scheur geluiden. Maar waarom zou je dan niet het mooiste clean geluid nemen met een scheurend pedaaltje ? :chicken:

Als iemand nog meer ziet zou ik dat graaaaaaag willen horen. Alvast Bedankt :)

matto
24 juni 2006, 21:54
Als ie uit Engeland komt:Stekker er afknippen standaard NL stekker er aan en klaar niet vergeten om de keuzeschakelaar achterop op de juiste waarde te zetten.:p
Mocht er geen spanningskeuze schakelaar achterop zitten, .....je hebt een email ontvangen.

nielsnielsniels
24 juni 2006, 22:08
Fender Twin Reverb 1975 waar al een bod op 800 staat , en waar de vraagprijs 1200 euro is. deze kan wel weg te hoge prijs

Fender Bassman 50 voor 575 en dan moet je de kosten voor een cab er ook nog bij doen. Te hoge prijs + het is geen twin of twin reverb etc .


Fender the TWIN met rode knoppen voor rond de 800, maar kan voor lager weg. Kan worden geprobeerd voor lagere prijs

Fender Twin Reverb silverface voor 600 ..MAAR.. horizontale scheur in speakerdoek + de tremolo doet het niet. Ik zou niet weten wat de reparatie kosten zouden zijn ?

ligt eraan wat de reparatie kosten zijn

nielsnielsniels
24 juni 2006, 23:41
die twin met rode knoppen kan wel weg die is van na 1980

Tristan
24 juni 2006, 23:42
Als je een Silverface Fender wil kopen, dan zou ik altijd voor eentje gaan van voor ongeveer 1976... Na 1976 zijn ze andere ontwerpen gaan gebruiken en die amps klinken veel minder goed...
Dus eigenlijk zijn waarschijnlijk alleen die eerste en die laatste interessant, maar die eerste zou ik maximaal 1000 euro voor bieden...
Die laatste is interessanter, als dat er een van voor 1976 is, met de originele speakers... Die kan je dan laten en opknappen en dan heb je (schat ik) nog voor onder de 1000 euro een lekkere amp...
Een Bassman wordt overigens meestal niet bij uitstek als cleane amp gezien, dus ik weet niet of dat is wat je zoekt...
Voor meer info over (oude) Fender amps kan je even kijken op www.ampwares.com/ffg
Volgens mij zijn over het algemeen de Blackfaces en de vroege Silverfaces de beste Fenders voor een cleane sound, maar de Blackfaces zijn waarschijnlijk te duur, dus ik zou me op de vroege Silverfaces (tot ongeveer 1976) concentreren...

nielsnielsniels
25 juni 2006, 00:14
hoeveel zouden de kosten zijn om die tremolo en dat speakerdoek te laten maken ?

Al
25 juni 2006, 00:46
http://cgi.ebay.com/1978-Fender-Twin-Reverb-Amp-Vintage-USA-Built-Tube-Amp_W0QQitemZ160000646752QQcategoryZ10171QQrdZ1QQc mdZViewItem#ebayphotohosting

Ik ben van plan heeeeeeeeel misschien deze aan te schaffen.
zit trouwens ook nog 12 maanden garantie op omdat het bij een winkel staat :)

Uit UK??? Ik zou zeggen laat hem lekker staan. Je woont in Holland neem ik aan. Die amp scoor je voor die prijs ook wel hier. Daar komt bij dat ze zo goed niet zijn. En wat heb je aan garantie als je zo'n bakbeest moet opsturen...

Al

ziggie
25 juni 2006, 00:51
Originele speakerdoek kan je gewoon kopen. Kost je zo'n 30 euro voor een Twin Reverb. Als je handig bent kan je het zelf monteren. Tremolo kan van alles zijn. Kapotte buis t/m div. interne probleempjes. Moet voor een amptech. goed op te lossen zijn. Het zijn makkelijke amps om te servicen.

Hou wel vaak rekening met een volledige servicebeurt bij een oude amp. Als je mazzel hebt is het al gebeurd. Maar vaak moeten elco's vervangen worden en moeten er div. nieuwe buizen in. Verder goed nakijken, div. onderdelen schoonmaken en de amp afstellen. Hou rekening met 150 - 300 euro voor een uitgebreide beurt (afhankelijk van hoeveel buizen en elco's vervangen moeten worden). Dan kan je wel weer vele jaren probleemloos verder. Alleen eens wat buisjes vervangen na vele uren lol.

nielsnielsniels
25 juni 2006, 11:36
In de advertentie staat dat er volume verlies optreed wanneer er gebruik word gemaakt van de tremolo.

Dus 30 Euro + nog iets voor de tremolo + nieuwe buizen + misschien laten blackfacen ? = .... euro ? zal wel niet goedkoop worden :( Maar dat blackfacen hoeft niet perse.

Toaster
25 juni 2006, 12:12
Een fender van 135 watt is moelijk tot niet te blackfacen.
De 100 watt modellen lenen zich hiervoor iets beter.

de tremelo kun je er gewoon beter helemaal aflaten. Je hebtde amp niet van binnen gezien. Als je mazzel hebt zijn het alleen de buizen. Dan kost het weinig. Als je pech hebt is van binnen zo rot als een tientje. Dan kan het uit de klauwen lopen. Is moeilijk te zeggen hoe duur zoiets is omdat elk onderdeeltje zijn eigen prijs heeft;)

Toaster
25 juni 2006, 12:13
moet je vandaag nog een Twin hebben ofzo?

Tristan
25 juni 2006, 12:53
Ik zou zo'n 100 watt Silverface Twin (tot ongeveer 1976) niet laten Blackfacen hoor, die amps klinken prima van zichzelf...
Er staan er volgens mij ook wel een paar op 2dehands, op markplaats en op gitaarmarkt...

ziggie
25 juni 2006, 14:21
Of je moet veel haast hebben. Of je wacht tot er een mooie en betaalbare (liefst net geservicede) amp langskomt.

Silverface Twin Reverbs worden best vaak aangeboden. Zo zeldzaam zijn ze niet in Nederland hoor.

tmcm
25 juni 2006, 19:01
.. en die red knob twins klinken wel goed trouwens...

Mr.Bluesbreaker
26 juni 2006, 00:03
Ze zien er alleen echt niet uit:D
Ze klinken inderdaad behoorlijk goed, maar het is maar net wat je er tegenover zet. 800 vind ik veels te veel, ik heb een redknob twin voor ongeveer 650 euro kunnen krijgen. (ingeruild op andere top) Moesten wel redelijk volt nieuwe eindbuizen erin, gelukkig had ik een mooi adresje wat me 20 euro kostte voor 4.

Ooit wil ik die lelijke rode knoppen er nog eens af hebben en gewoon chickenheads erop zetten, maar dat gaat waarschijnlijk niet passen.