PDA

View Full Version : Nieuwe Gibson



Mithrandir
24 juni 2006, 13:33
Hoera, na lange tijd heb ik vandaag eindelijk weer eens een nieuwe gitaar gekocht. Waarschijnlijk wordt dit mijn main gitaar. Het is een 2006 Gibson Custom ES-335 Cherry geworden. Heb hem getest naast een :

- Gibson 1978 ES-335, deze had een dunnere neck die me niet beviel en de sound was ook wat dunner, wat minder output.

- 2006 Hofner Verythin Classic. Goede gitaar, maar qua sound bijna gelijk aan mijn Hofner Nightingale en ik vond hem te licht (hij is dunner dan een gewone ES-335) en te kitcherig met een groot gouden staartstuk en gouden hardware.

2004 Gibson Les Paul Custom Cherry, erg goede gitaar. speelde heerlijk en een lekkere agressieve sound. Ik heb erg getwijfeld tussen deze en de ES-335, maar de ES had net iets meer die volle, heldere sound die ik zo mooi vind. Bovendien heb ik een zwak voor ES modellen.

Fotootje :

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/gibsones335.jpg

Gekocht bij Kees Dee, altijd een fijne sfeer daar en je krijgt goed de gelegenheid om te testen en een lekker bakje koffie op de koop toe.

vulvasonic
24 juni 2006, 13:36
FELICITA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cheerup:

Een uitstekende keus. Wat kan ik zeggen, die dingen blazen alles weg. Als je zoekt naar power moet je dit hebben. En het is een plaatje!

Orpheo
24 juni 2006, 13:36
poeh! mooie gitaar! heel mooie gitaar zelfs! stond ook nog op mijn verlanglijstje, maar mijn hand past niet lekker in die cutout! heppie meer foto's? :D

Vonk
24 juni 2006, 13:37
De Nederlandse vertaling van "It" klinkt toch wat minder... "Het" oe wat eng... De film is wel gaaf, clowntje in het afvoerputje.

Maar wel een enorm gaaf ding!

Mithrandir
24 juni 2006, 13:39
poeh! mooie gitaar! heel mooie gitaar zelfs! stond ook nog op mijn verlanglijstje, maar mijn hand past niet lekker in die cutout! heppie meer foto's? :D

Meer foto's komen nog wel, moet nu weg, hij krijgt meteen zijn vuurdoop bij wat opnames die ik ga doen vanmiddag.

overigens, "Het" is ook in het nederlands behoorlijk spannend. Maar de "kinderbijbel" vind ik toch spannender.

Anders Destium
24 juni 2006, 13:40
Veel plezier ervan!

Ik zie ook wat Grishams staan, die heb ik vroeger verslonden die boeken :)

Orpheo
24 juni 2006, 13:40
De Nederlandse vertaling van "It" klinkt toch wat minder... "Het" oe wat eng... De film is wel gaaf, clowntje in het afvoerputje.



ik las het. en opnieuw. en opnieuw. maar wtf bedoel je hiermee?!

Mitch
24 juni 2006, 13:44
Dus jij denkt dat je nu in een Marco Borsato clip mag meedoen ?
o nee, da's een Heritage

:nervous:






Gefeliciteerd hoor, stoer ding !


EDIT: Orph, check de boekenkast....

d'oh
24 juni 2006, 13:46
zo mooi, zo mooi

je bent in elk geval niet de enige met een zwak voor ES-modellen

pint
24 juni 2006, 13:46
dat boek in z'n boekenkast HET van stephen king ofwel beter bekend van de verfilming IT

ff on toppic
zeer mooi gitaartje , heb ook een zwak voor dat model
veel plezier er mee

Orpheo
24 juni 2006, 13:51
Dus jij denkt dat je nu in een Marco Borsato clip mag meedoen ?
o nee, da's een Heritage

:nervous:






Gefeliciteerd hoor, stoer ding !


EDIT: Orph, check de boekenkast....

dank je... :chicken: nu snap ik 'm...

Reel Big Fish
24 juni 2006, 13:59
dank je... :chicken: nu snap ik 'm...

Geeft niks, ik moest ook ff zoeken eerlijk gezegd. Maar het is wel eng want in offtopic >> Owned heeft iemand net een plaatje gepost van een clown die er ook evil uit ziet en ik moest meteen aan IT denken (ik kom niet op de naam van die clown). En dan ineens dit!

Anyway, mooi ding! Niet iets voor mij maar wel een beauty!

Herman
24 juni 2006, 14:17
Mooie gitaar!! Congratz
Was de naam niet Pennywise?? :)

Tupelo
24 juni 2006, 14:29
Sweet!!! :o

vulvasonic
24 juni 2006, 14:32
Sweet!!! :o

Dat klopt, de gitarist van "Sweet" speelde ook regelmatig op een kersenrode Gibson ES 335 en wist daar prachtige klanken uit te toveren.

FruscianteFan
24 juni 2006, 14:32
Ik vind die gitaar in het rood niet snel mooi.

Maar deze is werkelijk prachtig :o

Orpheo
24 juni 2006, 14:34
ligt t nu aan mij (n beeldscherm) of lijkt die es nu een singlepiece top te hebben...

FruscianteFan
24 juni 2006, 14:37
daar lijkt het wel op, ja

El Capitain
24 juni 2006, 15:10
Dus voorlopig nog geen nieuwe versterker? ;)

BLOK182
24 juni 2006, 15:19
Helemaal te gek zo'n ES335! Gefeliciteerd, tis een beauty!

Carpe Diem
24 juni 2006, 15:43
http://www.gyseren.dk/billeder/Pennywise.jpg

Mithrandir
24 juni 2006, 17:25
Dus voorlopig nog geen nieuwe versterker? ;)

Hehehe, nee dat budget is voorlopig even op en ik had erg de behoefte en een kwalitatief goede gitaar, zeker omdat de Hofner toch ook problemen heeft met goed gestemt blijven en een G-snaar die niet te intoneren is zoals je wel hebt gehoord :)

Bins
24 juni 2006, 17:32
Pff, gaaf ding man! Echt een van de klassieke modellen die nooit uit de mode zullen gaan.

Dude
24 juni 2006, 17:33
Mooi apparaat !! niet mijn ding maar wel ERG mooi om te zien.

Ik lees waanzinnig veel positieve verhalen over kees dee, mooi is dat ! ik heb dr ook al 3 nieuwe versterkers gescoord en zal daar zeker blijven komen al is het een eindje rijden elke keer. topzaak !

robzilla
24 juni 2006, 17:33
Hele mooi axe man! Veel plezier ermee! :) :)

Dit is wel een gitaar dat een mooie partner voor mijn Standard zou zijn! Kwijl!

d'oh
24 juni 2006, 17:36
Mooi apparaat !! niet mijn ding maar wel ERG mooi om te zien.

Ik lees waanzinnig veel positieve verhalen over kees dee, mooi is dat ! ik heb dr ook al 3 nieuwe versterkers gescoord en zal daar zeker blijven komen al is het een eindje rijden elke keer. topzaak !

logisch kees dee is een topkerel, erg kwaliteitgericht en geen onzinpraat. Hij is wat feedback allemaal mist

Aron Maiden
24 juni 2006, 20:27
ik heb vorige week zaterdag een 2ehands es 135 gekocht, ook een heeerlijke gitaar, wat zijn die gibson es toch geweldig vette gitaren :D

http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/CIMG1329.jpg

Veel plezier met de jouwe!!

Vonk
24 juni 2006, 21:51
Mooie gitaar!! Congratz
Was de naam niet Pennywise?? :)

Volgens mij ook ja, Pennywise.

Ik klik naar de 3e pagina en schrok me de tering van die kutclown :) :)

vinni
24 juni 2006, 22:04
Iemand nog intresse in een....

Heritage H535?

De mijne gaat eruit....

Ok .......spam......

Maarru....Gefeliciteerd!

Vinni

Tupelo
24 juni 2006, 22:07
Niet dat ik er de dough voor heb, maar waarom gaat 'ie eruit?
Ik had de indruk dat je er erg tevreden over was..?

vinni
24 juni 2006, 22:13
Jawel....is ook een hele goeie gitaar....
Maar ja....

Gisteren weer op een groot podium gestaan....
Stond ca. 4m van een 8.000Watt stack. Dat gaat lekker zingen
zo'n semiacoustische......gebruik'm ook voor higain-werk.
Dat werkt toch niet al te best.

Toch maar weer naar de solid body.....

Vandaar....

Vinni

Wizz
24 juni 2006, 22:30
Gefeliciteerd, man ! Ik ben jaloers... ik wou hem ook in die kleur, maar ging met een Vintage Sunburst naar huis, omdat die beter klonk...
Heel veel plezier ermee, maar dat komt wel goed, geloof ik !

Wizz