PDA

View Full Version : Afri-Can



GitaarNet Admin
19 november 2002, 13:20
Weer iets nieuws op de markt:

http://www.gitaarnet.nl/magazine/artikelen/artikelen/africanguitars.php3

Rutger
19 november 2002, 13:31
k Heb ze hier al eens voorbij zien komen.

Geweldig grappige gitaartjes! :smile:

k Ga gelijk de review ff lezen.

guvnor
19 november 2002, 14:02
Wat een sound! Dat had ik er niet van verwacht... Ik zal niet gelijk mijn gitaren inruilen, maar ik zal ze zeker niet uitlachen!

BLOK182
19 november 2002, 15:48
Valt me 100% mee. Zag ze eerst wel staan op internet, maja, nam het toen nog niet helemaal serieus. Maar toch klinkt het erg lekker, en als ze zo stevig zijn als ze eruit zien, naja, dan wil ik er wel een keertje een.

skabouter
19 november 2002, 16:30
grappig ! nooit gehoord, nooit gezien, maar leuk. wat kost dat nou ? ?

Cloud Strife
19 november 2002, 17:08
De prijs
De adviesprijs van dit unieke type Afri-Can is 449,- Euro. De introductieprijs van de eerste 3 Afri-Can Castrols voor de geregistreerde bezoekers van GitaarNet is € 355,- inclusief BTW en verzendkosten. Let wel: Dit is een éénmalige introductie aanbieding voor de eerste drie gelukkigen. Ophalen bij de distributeur kan ook. Dan krijg je een biertje en € 5,- korting.


MOEILIJK HE LEZEN :wink:

sash
19 november 2002, 18:42
Starter/Strat heeft ook zo'n ding dacht ik.

sash
19 november 2002, 18:49
Klinkt trouwens erg lekker, had ik écht niet verwacht. Dacht dat er een twangy sound in zou zitten. Misschien leuk voor erbij :smile:

hoofd
19 november 2002, 19:43
Op 2002-11-19 18:42, schreef sash:
Starter/Strat heeft ook zo'n ding dacht ik.



Starter/strat heeft er 12 :grin:

RadiuS
19 november 2002, 19:46
Jaja, cool he? En dat allemaal doordat ik na een vakantie in zuid afrika hier een berichtje plaatste en iemand die dat had gelezen nu de nederlandse importeur is geworden. Hij is nu wel wat minder speciaal en uniek maar k heb wel de lage prijs en het laagste serienummer in Nederland :razz:

Geweldige dingen!!

Negative K3 fan
19 november 2002, 19:49
nette samples...

wel jammer dat ie geen referentie materiaal hgeeft opgenomen, zoals eerst een strat en dan die blikgitaar met deezelfde settings.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2002-11-19 19:50 ]</font>

RadiuS
19 november 2002, 19:54
Wow! er staat dat die fragmenten direct uit de POD 2.0 opgenomen zijn, dat geluid van Red House krijg je dat er echt uit? k heb gisteren over de POD XT gespeeld die klonk wel leuk maar k heb r niet lang genoeg op gespeeld om te merken of ie echt heel goed klonk...

Neals
19 november 2002, 20:45
zelf ga ik in januari ook een nieuwe amp kopen + nieuwe PUps, maar xit zelf ook al te twijfelen of ik die pod ga kopen (pod pro is wel goedkope oplossing voor je band) maar goed, dat zie ik dan wel weer...

om effe on-topic te komen...

die gitaren klinken zeer lekker

skabouter
19 november 2002, 21:04
ik vind het wel een beetje raar. zoveel geld en drukte voor een blik met een stok met touwtjes erop. kan je toch ook zelf maken ?

Ic3gl0vE
19 november 2002, 22:13
geef mij maar gewoon een PLANK

skabouter
19 november 2002, 22:15
of doperwtjes ! ! mmmmmmmmmmmm

John P
19 november 2002, 22:33
Wat zal het volgende worden? Sigarenkistjesgitaren? Filmblikgitaren? Eierdoosgitaren?

skabouter
19 november 2002, 22:53
ik vind het maar onzin allemaal. ik snap niet dat het zo serieus genomen wordt (zelfs door hans visser)

Afri-Can
20 november 2002, 19:09
Op 2002-11-19 21:04, schreef skabouter:
ik vind het wel een beetje raar. zoveel geld en drukte voor een blik met een stok met touwtjes erop. kan je toch ook zelf maken ?


Dat zou heel goed kunnen, maar kijk (en luister!) nog maar eens op http://www.africanguitars.nl dan blijkt het toch 'iets' geavanceerder in elkaar te zitten.

Maar je idee spreekt me wel aan en daar wil ik het volgende mee doen. Als er voldoende animo voor is wil ik een wedstrijd houden.

Wie de mooiste, creatiefste én bespeelbare gitaar maakt uit zelfgemaakte onderdelen krijgt van Afri-Can guitars Nederland een Afri-Can Township Electric.

Aanmelden tot 31 december. Als er minimaal 20 deelnemers zijn, gaat de wedstrijd door.

Dan ga ik zoeken naar een professionele jury.

De gitaren kunnen worden ingestuurd tot 1 april 2003. Prijsuitreiking mei/juni 2003.

Voorwaarde is dat de 'ingezonden' gitaren eigendom worden van Afri-Can guitars.

Nog één toevoeging:
De ingezonden gitaren worden geveild en de opbrengst gaat naar een goed doel in Africa!

Andere details volgen.


Groeten,
Harold

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Afri-Can op 2002-11-20 19:14 ]</font>

Marc Oblivian
22 november 2002, 16:09
jaah!!

Als we nog origineler zijn proberen we zelf een "derde-wereld-drumstel" te maken!!
Ik heb thuis nog wel wat ouwe potten en pannen liggen, dat wordt lache...
Maken we gelijk ook nog ff een cheapie basgitaar van groente- en tuinafval: kunnen we een bandje beginnen: the Budgets ofzow... :grin:

Marc Oblivian
22 november 2002, 16:32
enne...nog ff wat: lijkt me niet dat de gitaar uit zelfgemaakte onderdelen moet bestaan. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat de mensen in Afrika (ja, met een k)zelf die blikken hebben gemaakt waaruit de klankkast van de gitaar bestaat.
Moeten dus bestaande (gebruikte) (afval)onderdelen zijn... alhoewel: hals/snaren
Als je echt helemaal zelfgemaakt eist, krijg je van die dure customshopgitaren ingestuurd, met zelfgemaakte bodies enzo... van 5000 E.
Lijkt me niet de bedoeling

rePUNKtative
22 november 2002, 17:48
het lijkt me echt totaal niks :smile:

Je hebt het gevoel niet meer dat je gitaar aan het spelen bent. Hoe lekker ie ook klinkt, geef mij maar een dikke plank :smile: