PDA

View Full Version : Verkopen op ebay hoe?



Toaster
24 juni 2006, 12:35
Ik wil een versterker verkopen op ebay duitsland.

Weet iemand hoe dat precies werkt? Er zit een tutorial op maar hoe dat nu precis gaat met verzendkosten e.d.?


Als dit topic niet op de juiste plek staat: mijn excuses daarvoor

Rormo
24 juni 2006, 13:40
Verzendkosten moet je duidelijk aangeven. Deze komen er vervolgens extra bij voor de koper (tenzij je ze zelf wilt betalen).

Toaster
24 juni 2006, 15:11
ok maar hoe bereken ik die of waar kan ik daarover informatie vinden?

ziggie
24 juni 2006, 15:38
Kijk op de site van TPG Post. Daar vind je alles over (verzekerd) verzenden.

ponq
25 juni 2006, 10:59
Zet gewoon duidelijk in je advertentie dat verzendkosten voor koper zijn. Ik (ver)koop wel eens wat via ebay.de en de ervaring leert dat je niet alleen uit Duitsland biedingen krijgt. Geef daarom aan dat bieders uit andere landen even van te voren contact opnemen met je over de verzendkosten.

Als je versterker onder de 30kg is dan kan je de volgende link gebruiken om de kosten te berekenen.

http://www.tpgpost.nl/voorthuis/internationaal/pakketten/int_pak_plus_eu/prijs.jsp

En als ik je nog een tip mag geven. Pak de versterker 'verzendklaar' in, ga naar het postkantoor vanwaar je gaat verzenden en vraag gewoon aan hun wat de kosten voor een paar regio's zijn. Zo voorkom je dat je een verkeerde prijs voor venzenden opgeeft. Tis mij al een aantal keer overkomen dat ze op t postkantoor anders (meestal goedkoper) rekenen dan wat ik via de tpg-site zelf had berekend. Als je pakket al verzendklaar is, ist alleen nog een kwestie van een verzendsticker er op en klaar. Dit is zeker aan te raden als je op de rand van een gewichtsklasse zit. (kheb al een aantal keer t verpakkings materiaal moeten aanpassen omdat ik ene paar gram te zwaar was...uhm niet ik..maar t pakketje..)

Succes!

(ennuh, welke versterker verkoop je? Mijn vox ac30 cc1 gekocht via ebay.de)

Punt
25 juni 2006, 12:08
Vertsuur vooral niet via TPG-post!!!!
Lees mijn verhaal over de CS Blackie (Problemen met TPG post in Offtopic).
UPS, TNT of FedEx zijn duurder maar veel beter!