PDA

View Full Version : Vintage V99 en V100 LP



Coolfluf
23 juni 2006, 19:56
Hallo allemaal,

Ik ga binnekort een elektrische gitaar aanschaffen, en mijn oog is gevallen op een Les Paul kopie van het merk Vintage. Het gaat om de modellen uit de V99 en V100 serie.

Ik heb reeds wat research gedaan, dwz reviews gelezen (welke zeer positief zijn), maar heb nog niet de kans gehad om erop te spelen aangezien ik nog geen gitaar shop in mijn omgeving heb gevonden die dit model verkoopt.

De vraag: Heeft iemand hier ervaring met de V100 en V99 Les Paul's?

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord,
Er zullen vast meer mensen zijn met dezelfde vraag :)

Squier4ever
23 juni 2006, 20:04
ze hebber er tegenwoordig ook relics van, met wilkinson hardware vond ze erg lekker spelen voor het geld.... ziet er ook nog eens vet uit!

Squier4ever
23 juni 2006, 20:08
er zijn echter nog wel meer leuke LP kopiëen voor misschien nog wel minder geld, die net zo goed zijn. Denk aan richwood, Jack & Danny enz..

Coolfluf
23 juni 2006, 20:16
Bedankt voor de snelle reactie!

Deze andere Les Paul kopieën zijn inderdaad ook interessant..... Maar zou ik veel verschil merken tussen een bijv een Richwood en een Vintage? Op het gebied van klank, duurzaamheid, grip, stevigheid?

Squier4ever
23 juni 2006, 20:31
durf ik niet te zeggen, omdat ik eigenlijk nog nooit een richwood heb geprobeerd, dus weet niet psies hoe die zijn.. Maar iedere gitaar is weer een andere en geen een klinkt er hetzelfde, dus ik zou je willen adviseren, ga gewoon eens gitaren binnen je prijsklasse testen om te zien wat je het best bevalt.