PDA

View Full Version : Welke snaren...?



~TinuZ~
19 november 2002, 12:58
Hoi,

Ik heb een Tobias bas (actief). Hoewel ik niet elke dag speel (zou eigenlijk wel moeten haha) denk ik dat na 4 jaar de snaren wel een keer vervangen kunnen worden...:smile:

Ik hou niet van hele dikke snaren. En ik speel voornamelijk pop en funk.

Ik zou graag wat adviezen, meningen horen over merk en type snaren...

GreetZ

AllodoX
19 november 2002, 13:18
ligt er maar net aan.. wil je vol, diep geluid wat lekker is voor een beukende slap en fingerstyle.. of wil je meet midden en hoog, wat weer ideaal is voor een wah en andere effecten

wat voor een geluid wil je ? :smile:

~TinuZ~
19 november 2002, 13:33
Hmmm...ik hou wel erg van een volle sound, maar ook wel van helder. Ik ben van plan om over een tijdje een wahwah erbij te kopen...

Dus...een beetje de gulden midden weg denk ik.

flearulez
19 november 2002, 20:35
Hmm GHS boomers in dit geval??
(4 jaar??????)

AllodoX
19 november 2002, 23:18
Jah... boomers of slinkies.. de gulle middenweg :smile:

wil je meer laag, maar toch strak.. pak dan Richard Cocco's ( moeilijk aan te komen maar wel de beste ).. wil je meer hoog dan pak je DR Hi-beams

~TinuZ~
20 november 2002, 10:36
Ok, bedankt voor jullie advies...!!!
Ehm..GHS is een merk neem ik aan?

AllodoX, ik zag ergens staan dat jij ook wel Ernie Ball regular slinkes aanbeveelt, is dat ook een optie voor mij, of is dat voor een heel andere sound?

Ron C
20 november 2002, 14:22
Kijk ook eens naar DR, best duur maar blijven 3 keer zo lang goed klinken!

AllodoX
20 november 2002, 15:01
SLinkies zijn prima snaren qua geluid alleen heb ik al meerdere keren gehad dat de G-snaar knapte bij slappen..

onZ
20 november 2002, 15:53
G-snaar is geknapt?? Dat lukte mij vroeger alleen als ik de snaren 10 keer had uitgekookt (doe er nu maar gewoon nieuwe op). Of zijn het zulke dunne snaren? 0.30 of zo iets?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: onZ op 2002-11-20 15:54 ]</font>

flearulez
20 november 2002, 17:00
Had ik ook met me elites de g-snaar geknapt(kutsnaren)

AllodoX
20 november 2002, 17:18
neuh.. als je de snaren er opzet moet je altijd een paar lichte rukjes geven aan de snaar om de stretch er een beetje uit te halen.. maar met slinkies al een paar keer gehad dat ie dan bij het ball-end knapte.. en dan geef je nog niet eens een harde ruk..

ik heb altijd .050 - .110 snaren b.t.w. niet de dunste dus :smile:

BB
20 november 2002, 17:19
Ik gebruik al twee jaar DR Lo-Riders. Mooie diepe toon, wel iets stijver en ruwer dan Hi Beams en dat kan pijnlijk zijn aan de vingers als je niet genoeg eelt hebt maar bij mij geeft het geen problemen. Ze blijven lang goed gestemd en ze schijnen zeer goed te zijn voor "harmonics" vanwege de stijfheid maar daar kan ik niet veel over zeggen.

koen_V
28 december 2002, 11:33
Ik speel met d'addario snaren!! prima snaren vind ik persoonlijk!!