PDA

View Full Version : Dragonforce Videoclip...



pinchaholic
23 juni 2006, 15:34
Nadat ik gisteren de videoclip "Through the fire & the flames" van Dragonforce heb gezien, ben ik ernstig aan het twijfelen over mijn blinde bewondering voor de techniek van mijn helden vai & satch.... Ik luisterde al een tijdje naar Dragonforce, maar nu ik het zie in deze clip.. ik ben met stomheid geslagen.. echt....

http://www.youtube.com/watch?v=tqYjqyHnVNs&search=solo

Ik heb het gevoel dat er "a whole new breed of shredders" aan zit te komen.


Check die video en geef je reactie (geen dooddoeners als Feel & emotie aub, ik weet dat dit ver te zoeken is..:-)

Gegroet,

Der Pinch

Elixir
23 juni 2006, 15:43
wow... het is niet echt mijn muziek... maar het klinkt wel echt cool :)

Vonk
23 juni 2006, 16:40
Speed = Emotion

LuukieRayVaughan
23 juni 2006, 17:16
Hahaha :D Grappig dit, niet veel meer. Natuurlijk zeer goeie gitaristen...

Negative K3 fan
23 juni 2006, 17:26
misschien is muziek dan niet helemaal jouw ding als je blinde bewondering voor motorische kunstjes heb, heel veel mensen die dat soort bewonderingen delen houden meer van sport.

Emocide
23 juni 2006, 18:26
nou jah zoals eerder vermeld ben ik zeeeeer groot fan van deze 2 gitaristen

GOOOO DRAGONFORCE :rockon: :rockon: :rockon:

Negative K3 fan
23 juni 2006, 18:30
en zoals eerder vermeld, ik vind de muziek afgrijselijk, maar die lui kunnen wel een potje gitaarspelen

Anders Destium
24 juni 2006, 10:53
Ik ken de band niet verder, maar dit is toch helemaal geen new breed of shredders? Het is een combinatie van neo-klassiek en fantasy metal a la Rhapsody, Stratovarius. Een soort incarnatie van Children of Bodom maar dan een zachtere stijl met duidelijke invloeden van Michael Romeo (http://www.youtube.com/watch?v=SAJc6JwDedM&mode=related&search=michael%20romeo)en Tony Macalpine (http://www.youtube.com/watch?v=hTwfl3EJ_p0&search=macalpine).

Tho
25 juni 2006, 18:16
Mee eens Anders Destium.
Ik vind het knap gitaarspel, maar serieus.. FUCK DRAGONFORCE. Ik heb een interview gelezen met die gasten, en ze gedragen zich als pubers, en denken dat ze echt de beste van de wereld zijn. Zo zeggen ze dat ze kraag een drumstokje bij Lars Ulrich naar binnen willen duwen, en praten ze negatief over meer collega muziekanten. Losers.

Emocide
25 juni 2006, 19:34
eeehm.. herman li heeft 2 awards gekregen voor beste gitarist van de wereld heh ;) 8-)

Tho
25 juni 2006, 20:18
Ik zei ook niets over zijn techniek! alleen dat ze zich niet als volwassen kunnen gedragen en compleet over het paard getild zijn. Ze spelen wel vet snel natuurlijk, maar ik vind het ook eigenlijk wel allemaal hetzelfde wat ze spelen

Reel Big Fish
25 juni 2006, 20:27
Super ziek! Maar dat ze zich niet volwassen kunnen gedragen klopt wel... in de Total Guitar las ik dat ze balzakken en penissen signeren >_>

Tho
25 juni 2006, 20:32
Ja die heb ik onder andere ook gelezen ja! Bij een muziekant vind ik uitstraling ook heel belangrijk, en die hebben ze naar mijn idee ook niet..

dirty-harry
25 juni 2006, 23:26
Ik heb ze een maand of twee gezien inhet hof ter loo in Antwerpen, en heb daarna met de zanger gesproken.
Ik moet zeggen dat deze gasten geen hoogheidswaanzin hebben, ze maken gewoon fun met de fans.

Tho
25 juni 2006, 23:33
Ik heb ze een maand of twee gezien inhet hof ter loo in Antwerpen, en heb daarna met de zanger gesproken.
Ik moet zeggen dat deze gasten geen hoogheidswaanzin hebben, ze maken gewoon fun met de fans.

Okey, jij kan het weten dan, maar ze hebben zichzelf wel over het paard getild

Reel Big Fish
25 juni 2006, 23:34
Nouja,.. ze zeggen dat de gitaristen van Trivium als 15-jarigen spelen. Nu was de vraag ook wel: "Stel, er komt een shred contest tussen jullie en Trivium, wie wint er?", maar dan nog. In de volgende Total Guitar komt die contest er als het goed is, dus dat moet wel ziek worden! :rockon:

Dick Wolkendeck
26 juni 2006, 11:36
British?? Da's wel heel "Duits", hahaha. Sped-up Helloween. Nou ja als je het leuk vindt... Lullige video, biertje erbij... Dit laat goed zien dat het om het posen gaat en niet om de muziek. Hoezo arrangement? Eigenlijk saai, alleen aandacht voor flash... En het gitaargluid is ook al niet mijn ding. Fuck Whammy's. Goedkoop plastic geluid. Het klinkt alsof het op een lagere snelheid is opgenomen dan weergegeven. Nintendo, anyone?

Ik hou van snel. Buckethead, Blackmore, Malmsteen, Kotzen, Gilbert, Paco de Lucia, Schiphorst (dude!)... Ik ben geen shredbasher. Echer, snelheid is m.i. pas emotie als je ook langzaam speelt. En wel in dezelfde solo (dat is iets anders dan te verwijzen naar de langzame zeiksolo in de is-je-poes-nat-ballad).

Het zijn echt wel goede gitaristen, maar om dit nu "new breed" te noemen? Dacht het nie. Zie "The Great Kat" voor meer van dit soort humor. En zij was 15 jaar eerder.

Tho
26 juni 2006, 17:35
Ik vind dat Dick hiermee fantastisch afsluit! 8-)

Robbert v.d. Hanenberg
26 juni 2006, 18:10
Yep, ben 't volledig met Dick eens. Heb al 'n keer eerder op 'n topic van die Herman Li gereageerd. Beetje lachwekkend vind ik 't...slecht vibrato(irritant zelfs), digitaal geluid, en verder gewoon standaard shred die wellicht op jonge shredders die 'n paar jaar spelen, imposant overkomt. Elke beetje ervaren gitarist prikt hier doorheen denk ik.

Niet slecht, begrijp me goed, maar naar mijn mening bij lange na geen wereldgitarist(en)...terwijl ze zich wel zo profileren...en juist dat maakt 't irritant, of erger nog, lachwekkend.

pinchaholic
29 juni 2006, 17:46
Ha! Ik zie dat deze jongens aardig wat reacties los maken.
@ Anders: Dat filmpje van Romeo is inderdaad gruwelijk (die hele instructievideo for that matter..)

Great Kat, Romeo, Gilbert, Becker, Friedman, Batio-- ik ken en volg deze mensen al een behoorlijke tijd.. qua shred weet ik imo waar ik het over heb... Ik was gewoon geschokt door de zieke snelheid & techniek van dit heerschap, zo overdonderend snel had ik het nog niet gezien!

Ik ga weer verder met de Opeth fase waarin ik de afgelopen weken verkeer...

Gegroet!

Bloodline
29 juni 2006, 18:42
Mee eens Anders Destium.
Ik vind het knap gitaarspel, maar serieus.. FUCK DRAGONFORCE. Ik heb een interview gelezen met die gasten, en ze gedragen zich als pubers, en denken dat ze echt de beste van de wereld zijn. Zo zeggen ze dat ze kraag een drumstokje bij Lars Ulrich naar binnen willen duwen, en praten ze negatief over meer collega muziekanten. Losers.


dat las je zeker in de Total Guitar. jonge domme slimbo....

Dat noem je humor, ik ga niet eens een uitleg geven mar als ze antwoorden geven zoals : jah, ik douw een drumstick bij lars naar binnen, ik heb 3 lullen laatst in schotland gezien . . en een hand tekening erop gedaan.


jezus man dat jij dat serieus neemt :D

MAAR FF TER ZAKE

ik vindt dragonforce erg vet jah, en zoals jullieweten ik hou van shred en ik vindt het ook col wa ze doen, lekker veel hrmnoie. maar ik kan er niet lang naar luisteren want zelfs IK wordt dan ffntjes een btje zat van al die noten.
maar af en toe luister ik het wel eens. maar ik heb liever toch de Malmteen of Michel Romeo etc :D

fullorder
29 juni 2006, 23:58
Dat tussentijds bier drinken vind ik wel grappig.

Technisch knap verder, alleen jammer dat gitaren bij dit soort bands totaal niet meer als gitaren klinken. Eerder als een halfbakken synth. Als dit is wat je wilt kun je beter je favoriete toonladders met 1/64 en 1/64T nootjes in een sequencer programmeren en daar een vette synth aan hangen.
Hou je mooi tijd over om dat biertje op te drinken ;)

Wormaap
30 juni 2006, 01:42
Och, die gasten zijn technisch gewoon meesterlijk, en of de muziek je wel of niet ligt is puur een kwestie van smaak :P
Over het paard getild zou ik ze echter niet willen noemen, als je elke fan die naar je signeersessie komt persoonlijk vraagt of ze de show leuk vonden (Graspop) profileer je je m.i. meer als een jonge band die het nog allemaal hardstikke leuk vindt :P
OK, toegegeven, gitarist Sam deed dat niet... Die hing hele verhalen op tegen iedereen over hoe dronken'ie was, terwijl'ie bijna van de tafel afflikkerde :D

Edit: Ook blikjes bier aan je mic-stand en tijdens het soleren met 'n rietje drinken vind ik niet echt getuigen van grootheidswaan ;)

Nine-Inch-Niek
30 juni 2006, 08:13
Ok niemand komt aan mijn band :) fuck the critics ik vind dragonforce 2 die for. ik heb met li en totman gesproken na de show in de willem 2 maar die gasten kunnen zich echt wel serieus gedragen believe me :) ik vind als jij live net zo kunt spelen als op de cd en dan ondertussen ook nog zingen en hands-free bier kunt drinken: respect....

Undertaker-120306
31 maart 2009, 17:09
Nadat ik gisteren de videoclip "Through the fire & the flames" van Dragonforce heb gezien, ben ik ernstig aan het twijfelen over mijn blinde bewondering voor de techniek van mijn helden vai & satch.... Ik luisterde al een tijdje naar Dragonforce, maar nu ik het zie in deze clip.. ik ben met stomheid geslagen.. echt....

http://www.youtube.com/watch?v=tqYjqyHnVNs&search=solo

Ik heb het gevoel dat er "a whole new breed of shredders" aan zit te komen.


Check die video en geef je reactie (geen dooddoeners als Feel & emotie aub, ik weet dat dit ver te zoeken is..:-)

Gegroet,

Der Pinch
Sorry dat ik een mega oude topic weer ophaal, maar ik ben het er niet mee eens. DragonForce zijn echt kut gitaristen, op de plaat klinkt het wel leuk allemaal, maar ze kunnen het niet in het echt spelen, en dat is jammer.

M.COM
31 maart 2009, 21:18
Sorry dat ik een mega oude topic weer ophaal, maar ik ben het er niet mee eens. DragonForce zijn echt kut gitaristen, op de plaat klinkt het wel leuk allemaal, maar ze kunnen het niet in het echt spelen, en dat is jammer.

+1. Ook mijn excuses voor het bumpen maar dit moet inderdaad uit de wereld geholpen worden. Dragonforce is een leuke studioband. Live lukt het voor geen meter.

http://www.youtube.com/watch?v=YeqPBccra30&feature=related

Bovenstaand filmpje bewijst alles. Naast het ritme, foute arrangementen, foute noten. Het enige positieve vind ik de zanger. Die staat z'n mannetje nog (bovenop zeer foute muziek).

Reel Big Fish
31 maart 2009, 21:56
Ik heb ze toendertijd op Fields of Rock gezien. Het was erg slecht, het leek wel alsof ze niet eens gestemd hadden. Eigenlijk net als in dat filmpje hierboven. Zo rond 2 minuten, maar vooral rond 4 minuten, werkelijk... dat klinkt toch helemaal nergens naar? :???:

NightFox
5 april 2009, 00:26
Niet te geloven dat zoveel mensen dit een goede band vinden!
Die live performances zijn ronduit zielig echt ik heb totaal geen respect voor die gitaristen ofzo hoor.
Ze spelen echt zo van ''kijk mij ik speel het snelst van allemaal'' alsof de trein moeten halen.
En zoals we zojuist die live performance hebben gezien die werd gepost hierboven is het harde bewijs dat ze in de studio alles versnelt is.

Daarom lachte ik ook echt mijn ass af bij dit filmoje: seriousf::seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=HdGj9Nyy944

Soory Dragonforce fans maar ik kan het echt niet anders zeggen.

Tho
5 april 2009, 01:13
dat las je zeker in de Total Guitar. jonge domme slimbo....

Dat noem je humor, ik ga niet eens een uitleg geven mar als ze antwoorden geven zoals : jah, ik douw een drumstick bij lars naar binnen, ik heb 3 lullen laatst in schotland gezien . . en een hand tekening erop gedaan.


jezus man dat jij dat serieus neemt :D


Hey... als ik dit 2 jaar geleden had gelezen was je de lul geweest :eek:




Dragonforce blijft gay

Madcow
5 april 2009, 02:13
dragonforce is live ECHT kut. of het aardige gasten zijn, durf ik niet over te oordelen. maar ze zijn gewoon kut.

http://www.youtube.com/watch?v=NtBZfsQuJKE&feature=related dit zijn hele aardige gasten, nou ik denk dat weinig mensen deze muziek kunnen waarderen.

darkrazer
5 april 2009, 13:14
Volgens mij komt dat gewoon omdat die gasten echt altijd dronken zijn als ze live spelen, opzich kan herman li wel spelen, als hij nuchter is...
check; http://www.youtube.com/watch?v=LH4MSPHuB-k

De optredens (ik heb ze twee keer gezien) zijn wel grappig (omdat ze zich zo gay gedragen, kom op zeg, met trampolines op het podium!) maar ze kunnen absoluut niet hun studio niveau halen.

Juuleman
7 september 2010, 16:57
Sorry dat ik dit oude topic nog even naar boven gooi, maar ik moet toch echt zeggen dat DragonForce wel degelijk live kan spelen.

Het jaar 2006, ja dat was idd slecht maar zouden jullie niet eens verder kijken dan dat jaar.
Voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=evsZXIMIRUA

En dan ook nog maar een hele oude voor de mensen die het nog steeds niet geloven:

http://www.youtube.com/watch?v=Hravh6zVw3U

Okee, genoeg gekletst. Zeg nu nog maar eens wat je van ze vind (Live).

HaroldA
7 september 2010, 17:34
Dragonforce: mooi voorbeeld van "waste of talent".

thfolkers
7 september 2010, 19:40
ik ben zelf een grote fan van dragonforce en herman li en sam totman zijn mijn idolen
heb alle cd`s van hun en zit te wachten op de nieuwe single met hun nieuwe zanger


herman li is echt een van de beste gitaristen en heeft al meerdere singnature gitaren

thfolkers
7 september 2010, 19:42
Volgens mij komt dat gewoon omdat die gasten echt altijd dronken zijn als ze live spelen, opzich kan herman li wel spelen, als hij nuchter is...

ze zijn niet altijd dronken en ze gedragen zich soms een beetje raar maar ze halen wel eens het studioniveau

ShredTallicA
7 september 2010, 20:14
herman li is echt een van de beste gitaristen en heeft al meerdere singnature gitaren

http://pawsru.org/dis/src/dis9932_facepalm.jpg


ze zijn niet altijd dronken en ze gedragen zich soms een beetje raar maar ze halen wel eens het studioniveau

http://cdn3.knowyourmeme.com/i/6515/original/jesus-facepalm-facepalm-jesus-epic-demotivational-poster-1218659828.jpg?1248715819

allochthomas
7 september 2010, 20:28
Wat onze puber zegt. Ik vond valley of the damned nog wel een goed album, maar daarna ging het snel berg afwaarts. Bijna alles op hun nieuwe cd's klinkt hetzelfde. Snelle solo's, niks zeggende lyrics en een live performance om van te huilen. Ik heb het idee dat de band een beetje een identiteit crisis heeft, aan de ene kant willen ze een hardcore metal band zijn en aan de andere kant willen ze een band zijn de nummers maken die je goed door de strotten van 12 jarige kindjes kan stouwen

Sanderltd
7 september 2010, 20:32
http://pawsru.org/dis/src/dis9932_facepalm.jpg



http://cdn3.knowyourmeme.com/i/6515/original/jesus-facepalm-facepalm-jesus-epic-demotivational-poster-1218659828.jpg?1248715819

EXACT wat ik aan het denken was. :crazyhappy:

Haha, Thfolkers, sorry hoor, maar kom naar maar eens op je mening terug als je de leeftijd van 14 gepasseerd bent hoor. ;)

Madcow
8 september 2010, 16:56
Ik vond in 2006 dragonforce wel vet, toen had ik ze live gezien op field of rock en daarna altijd haat gehad tegen de band.

F*R*E*A*K
8 september 2010, 17:11
Aarghh, fields of rock 2007, in de tent.
Wat een verschrikking was dat zeg.
Was er toen niet ook de P.A. kapot?