PDA

View Full Version : midipedaal met 2 expressiepedalen



Wizzie
23 juni 2006, 13:40
Hoi,

voor ik begin... ik wil GEEN fcb1010 ;)

ik heb een Behringer FCB1010 waarvan een van de expressiepedalen stuk is. Heb hem al naar de reparateur gebracht, maar die wist er geen raad meer mee... nieuwe software geplaatst enzo maar mocht allemaal niet helpen. Het gaat om exp. pedaal 1, waarvan hij nog wel waardes binnenkrijgt, maar niet meer doorstuurt via de midi kabel...

nu ben ik op zoek naar iets nieuws, maar ik wil geen behringer meer... Deze is dus te koop, en eventueel is de nieuwste software chip ook los te koop.

Ik wil in ieder geval iets nieuws met twee expressiepedalen (mogen extern aan te sluiten zijn, zolang het maar mogelijk is om er twee expressiepedalen op aan te sluiten)
Ik zat zelf te denken aan een Roland FC200, een Roland FC100, een Boss FC50 of een ENGL Z12 of Z15. (mijn voorkeur ligt bij de engl pedalen omdat ik al meer engl spul heb ;))

heeft iemand nog andere tips? en weet iemand toevallig ook of je op die engl pedalen ook externe expressiepedalen kan aansluiten??

paulusdeBKB
23 juni 2006, 20:11
Erg zeldzaam maar wel te gek: Zoom 8050, compacte midicontroller met 2 aansluitpunten voor expressiepedalen.

FC200 is altijd goed, en alles wat op een ground control lijkt al helemaal natuurlijk

Magic Bean
23 juni 2006, 22:03
Ik heb laatst bij onze lokale muziekboer nog een Peavey midicontroller gezien.
Knalharde stalen behuizing en meerdere aansluitingen. Bovendien een stuk goedkoper dan een ENGL controller.

DON MATTEO
16 juli 2006, 12:52
:gitarist: Op de Engl Z15 kan er denk ik wel 2 expressie pedalen aangesloten worden.
(check ff op de engl side de pdf manuals). Van de Z-12 weet ik het niet.
because "Mij deuts is sjaijse".

MSNL
18 juli 2006, 11:15
Wizzie,

heb je een bericht gestuurd.

grt,

MSNL