PDA

View Full Version : Fender Stratocaster Player Deluxe



Hector_Tsolodimos
23 juni 2006, 11:15
ik ben gister in Feedback Eindhoven geweest, om eens wat (betaalbare) strats te testen. de 50's 60's en 70's vielen me best tegen, vooral de 50's.
mara de Fender Stratocaster Player Deluxe was wel goed! Speelde het fijnst en zag er super vet uit.
hier even 2 foto's:
http://img156.imageshack.us/img156/3937/0133002347hiccf4aac73872052bbb.jpg (http://imageshack.us) http://img83.imageshack.us/img83/9615/0133000327xl9bk.jpg (http://imageshack.us)
dit zijn mijn favoriete kleuren, er is ook nog 'blonde' maar die vind ik nét iets minder

Hier zitten 'Noisless pickups' in, wat moet ik me hier precies bij voorstellen?
Ik ben een grote Jimi Hendrix/SRV fan, en ik hou wel van een beetje Feedback(niet de winkel:P hehe) in combinatie met de tremolo-arm van mijn gitaar.
Kan dat nu niet meer dan? Met die noisless pickups.. of zit ik er nu helemaal naast? Feedback lijkt me 'Noise' , maar ik geloof dat het vooral te maken heeft met dat ze wanneer ze niet gebruikt worden (snaren niet aangeslagen, volume wel aan ((hoge volume?..)) ) dat ze dan minder of 'geen' ruis ofzo maken.

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze gitaar?

DarknessAwaits
23 juni 2006, 11:39
Noiseless betekent meer dat er geen/minder ruis van de pups afkomt. Ze zullen nog prima feedbacken, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ik vind die linkse trwns verreweg de mooiste, en zonder de gouden hardware helemaal.

Hector_Tsolodimos
23 juni 2006, 11:41
maar hij is er nou eenmaal alleen mét gouden hardware :P
maar is het ook zo dat het enkel wat gouden lak is die er na een paar maanden weer van af is? net als bij de Epi LP custom (zwarte, met gouden hardware dus, bij dat model is dat goud er zo weer van af)

Letsgo21
23 juni 2006, 11:41
Supergoed gerief, heb op de linkse ook eens gespeeld, heel knappe finish trouwens!

marter544
23 juni 2006, 11:41
Normaal vind ik strats niet heel bijzonder, maar die rechter:cooler:

Rock&Roll
23 juni 2006, 11:46
Ik heb er zo nog eentje gehad in Crimson transparent (rood dus) en dat was een geweldige gitaar. Heel wat bang for the buck met deze strat. Absolute aanrader! Z'n prijs meer dan waard :rockon:

DarknessAwaits
23 juni 2006, 11:47
maar hij is er nou eenmaal alleen mét gouden hardware :P
maar is het ook zo dat het enkel wat gouden lak is die er na een paar maanden weer van af is? net als bij de Epi LP custom (zwarte, met gouden hardware dus, bij dat model is dat goud er zo weer van af)

Tsja, persoonlijk vind ik goud vooral mistaan op een Fender. Maar dat is helemaal een persoonlijke smaak. Of het er snel afgaat? Het is wel onderhevig aan slijtage en dat ga je waarschijnlijk zien. Maar of het er echt áfgaat binnen een korte tijd... ligt aan de kwaliteit maar ik denk het niet.

Hector_Tsolodimos
23 juni 2006, 11:52
Ik heb er zo nog eentje gehad in Crimson transparent (rood dus) en dat was een geweldige gitaar. Heel wat bang for the buck met deze strat. Absolute aanrader! Z'n prijs meer dan waard :rockon:
ik wilde net zeggen, ik kwam net dus zo'n rode op internet, wat is die geil!!!!

Hector_Tsolodimos
23 juni 2006, 11:53
Tsja, persoonlijk vind ik goud vooral mistaan op een Fender. Maar dat is helemaal een persoonlijke smaak. Of het er snel afgaat? Het is wel onderhevig aan slijtage en dat ga je waarschijnlijk zien. Maar of het er echt áfgaat binnen een korte tijd... ligt aan de kwaliteit maar ik denk het niet.
dankje, ooh kut, kan nog niet 'wantwoord verwerken'
bericht was te klein, nu vast niet meer :P
vind ik btw wel irritant

G.G.
23 juni 2006, 11:54
Die linker met de rosewood toets van de rechter zou geweldig zijn. Mooie planken hoor.

Hector_Tsolodimos
23 juni 2006, 11:57
Die linker met de rosewood toets van de rechter zou geweldig zijn. Mooie planken hoor.
vind ik ook! en die is er ook, moet ik bestellen als ik em wil :P
rosewoord rules

nog 2 hele geile uitvoeringen
http://img63.imageshack.us/img63/5820/2703505ay.jpg (http://imageshack.us)
http://img63.imageshack.us/img63/6003/3250684xa.jpg (http://imageshack.us)

G.G.
23 juni 2006, 12:08
vind ik ook! en die is er ook, moet ik bestellen als ik em wil :P
rosewoord rules

nog 2 hele geile uitvoeringen
http://img63.imageshack.us/img63/5820/2703505ay.jpg (http://imageshack.us)
http://img63.imageshack.us/img63/6003/3250684xa.jpg (http://imageshack.us)

Toch een beetje jammer, die bovenste heeft een mooie nerf (zo te zien essen) en die onderste heeft ene mooie finish. Het zou dus die bovenste moeten zijn met een transparante finish in de kleur van de onderste.

Maarja... ik blijf een zeikerd.

Hector_Tsolodimos
23 juni 2006, 13:40
Toch een beetje jammer, die bovenste heeft een mooie nerf (zo te zien essen) en die onderste heeft ene mooie finish. Het zou dus die bovenste moeten zijn met een transparante finish in de kleur van de onderste.

Maarja... ik blijf een zeikerd.
haha, welnee
maar heeft er niemand meer ervaring met deze gitaar?
en klopt het dat dit de 'beste' Mexicaan is?
hout, elementen en andere dingen
is geloof ik ook de duurste

Rock&Roll
23 juni 2006, 13:50
Ja, de kwaliteit is in ieder geval uitstekend!
Reken toch op minimum 700 euro nieuw...

Hector_Tsolodimos
23 juni 2006, 13:55
Ja, de kwaliteit is in ieder geval uitstekend!
Reken toch op minimum 700 euro nieuw...

klopt.. is ie daarmee dan ook de duurste Mexicaan?
en een goedkope USA kan nooit veel beter zijn toch?
als ik mijn gitaarleraar moet geloven.. zijn die Mexicanen toch erg goed, (zeker deze), USA betaal je te veel voor merk
en aangezien een goedkope USA niet veel scheelt met deze, zal de kwaliteit en kwaliteit/prijsverhouding wel dicht bij elkaar liggen.. denk ik zo

Mienmachine
23 juni 2006, 14:45
de Mex '50 serie viel tegen..?

Dacht het niet, je hebt o.a. de hals van een Eric Clapton, als je die los wilt hebben ben je alleen al $450 kwijt, verdere hardware van de USA Vintage serie, dus ik ben benieuwd waarom je ze niet goed vond.

Hector_Tsolodimos
23 juni 2006, 15:07
de Mex '50 serie viel tegen..?

Dacht het niet, je hebt o.a. de hals van een Eric Clapton, als je die los wilt hebben ben je alleen al $450 kwijt, verdere hardware van de USA Vintage serie, dus ik ben benieuwd waarom je ze niet goed vond.
ik vond em totaal niet fijn spelen
ligt aan de hals, gelakte maple hals, niks voor mij
ik wil rosewood hebben, en dat heeft de 60's serie
mar toch vond ik die ook niet echt heel fijn
geef mij maar een modern C shape, met een vintage look (stemmechanieken, tremolo) en een mooie kleur, dan ben ik tevreden
ooh ja, de elementen moeten ook goed klinken, anders ben ik ook weer 100-200 kwijt aan elementen nieuwe kopen, maar ik vond die van de Player Deluxe geloof ik wel oké.

FruscianteFan
23 juni 2006, 15:58
maar hij is er nou eenmaal alleen mét gouden hardware :P
maar is het ook zo dat het enkel wat gouden lak is die er na een paar maanden weer van af is? net als bij de Epi LP custom (zwarte, met gouden hardware dus, bij dat model is dat goud er zo weer van af)Ik weet niet wat je met 'zo' bedoelt, maar op de mijne is alles nog steeds hartstikke goud. Het ziet er ook niet naar uit dat het goud er de komende jaren af zal slijten.

nielsnielsniels
23 juni 2006, 16:29
Ik heb er zelf een, een Mexicaantje ! Eerst vond ik 'm niet zo , maar daarna kon ik er echt van genieten. Ik heb een met tortoise slagplaat , 3 color sunburst body , rosewood neck en natuurlijk dat goud en de noisseles pups. Hij speelt echt heerlijk! Misschien net ietsje te schel soms, maar speelt heerlijk ! Zelf ik hem gekocht uit duitsland voor 600 euro ofzo , was echt een koopje.

Dus ik zou er echt voor gaan !

vulvasonic
23 juni 2006, 18:31
Ik vind ze erg goed. En ze zijn nog mooi ook (vooral die blauwe die imo sowieso één van de mooiste productie strats is...).
Het enige nadeel, maar dat is mijn zeikstralerigheid, vind ik de goedkoop aandoende plastic 'walnutplug'. Het gat om bij de stelpen te kunnen dus. Normaal is die gemaakt van hout. Deze is van plastic. Het zal geen donder uitmaken, maar ik vind het als een drol op een slagroomtaart.

http://img83.imageshack.us/img83/9615/0133000327xl9bk.jpg

new deep
23 juni 2006, 18:42
Ik heb de honey blonde met maple hals versie gehad envind het inderdaad een hele goede gitaar voor het geld en zeker beter dan de andere mexicanen die ik getest heb.

Verder heeft het 'oude' model geen vintage noiseless pu's, een ander punt is de relatief brede hals en vrij hoge actie(dat laatste althans ook na afstellen bij mijn exemplaar).
Ik heb de vn-pu's trouwens laatst getest op een Fender Eric Clapton signature en was erg onder de indruk.

Dit samen met een ocd pedaal op een blues deluxe zorgde dit voor een erg lange en romige sustain. (meer dan het toevallig aanwezige haar strat model met suhr lp v60's) Erg goede elementen naar mijn idee.

Verder handig is de switch die er voor zorgt dat je 7 verschillende pu combinaties kan gebruiken. Ook zorgt de essen body voor een karakterstiek warm geluid.

Hector_Tsolodimos
23 juni 2006, 19:34
Ik weet niet wat je met 'zo' bedoelt, maar op de mijne is alles nog steeds hartstikke goud. Het ziet er ook niet naar uit dat het goud er de komende jaren af zal slijten.
bij een vriend van me gebeurde dat best gauw, na 2 jaar ofzo

Hector_Tsolodimos
23 juni 2006, 19:37
Ik vind ze erg goed. En ze zijn nog mooi ook (vooral die blauwe die imo sowieso één van de mooiste productie strats is...).
Het enige nadeel, maar dat is mijn zeikstralerigheid, vind ik de goedkoop aandoende plastic 'walnutplug'. Het gat om bij de stelpen te kunnen dus. Normaal is die gemaakt van hout. Deze is van plastic. Het zal geen donder uitmaken, maar ik vind het als een drol op een slagroomtaart.

http://img83.imageshack.us/img83/9615/0133000327xl9bk.jpg
het spijt me, maar ik heb echt geen flouw idee waar je het over hebt!

FruscianteFan
23 juni 2006, 21:04
bij een vriend van me gebeurde dat best gauw, na 2 jaar ofzoHoe springt die met zijn Les Paul om!?

vulvasonic
23 juni 2006, 23:08
het spijt me, maar ik heb echt geen flouw idee waar je het over hebt!

Is niet erg, want in feite maakt het geen reet uit. Het is een schitterende gitaar. Als je 'm wilt en kunt betalen, kopen die hap. :)

G.G.
24 juni 2006, 02:25
het spijt me, maar ik heb echt geen flouw idee waar je het over hebt!

Het stukje zwart plastic in het midden achter de topkam. (daarachter zit een imbusje om de halspen strakker te zetten)

grayfink
24 juni 2006, 07:44
of slapper.

Hector_Tsolodimos
24 juni 2006, 11:39
Het stukje zwart plastic in het midden achter de topkam. (daarachter zit een imbusje om de halspen strakker te zetten)

ooh, haha
dat maakt idd geen fuck uit :P

future2future
24 juni 2006, 11:41
Ik vind deze gitaar er wel heel goed uitzien!

Hector_Tsolodimos
24 juni 2006, 11:41
maar klopt het eigenlijk dat dit wel de beste Mexicaan is? hij is immers ook wel de duurste, is van andere hout gemaakt, noisless pickups
lijkt me wel... (tuurlijk is dat altijd een kwestie van smaak, maar als je let op feiten, wat er op papier staat)

Orpheo
24 juni 2006, 11:47
maar klopt het eigenlijk dat dit wel de beste Mexicaan is? hij is immers ook wel de duurste, is van andere hout gemaakt, noisless pickups
lijkt me wel... (tuurlijk is dat altijd een kwestie van smaak, maar als je let op feiten, wat er op papier staat)

qua features denk ik wel ja. maar dat zegt niks! een gitaar beoordeel je niet op features, maar op klank! mijn ouwe MiM 50's reissue stratje klonk lekkerder en beter en resoneerde en speelde beter dan menig ander mexicaantje, ook deze die jij nu aanwijst. t hangt echt van t instrument zelf af. tis dus een kwestie van testen tot je een ons weegt.

Hector_Tsolodimos
24 juni 2006, 11:53
qua features denk ik wel ja. maar dat zegt niks! een gitaar beoordeel je niet op features, maar op klank! mijn ouwe MiM 50's reissue stratje klonk lekkerder en beter en resoneerde en speelde beter dan menig ander mexicaantje, ook deze die jij nu aanwijst. t hangt echt van t instrument zelf af. tis dus een kwestie van testen tot je een ons weegt.
dankje
ik heb deze getest, evenals de 50's reissue (mooi ding!) maar toch vind IK PERSOONLIJK de Fender Strat Player Deluxe het fijnst, klank lag allemaal dicht bij elkaar
en klank kun je altijd nog heel veel aan doen; effecten, versterker en onderdelen vervangen.

maar wat bedoelen ze precies met dat deze strat 7 standen heeft? (elementen) is het zo dat je deze als een tele kunt laten klinken ? (combinatie van elementen) en zitten er hier actieve elementen in? ofzo iets, had ik gehoord..
en wat kan ik daar dan precies mee, ik weet het allemaal zo half zeg maar,

ik ben geen noob, maar wil dingen graag helemaal goed weten voordat ik een nieuwe gitaar koop waar ik nog wel even voor moet werken! (ben 17).

FruscianteFan
24 juni 2006, 12:10
www.fender.com, daar kun je het zo vinden.

Orpheo
24 juni 2006, 12:13
5-Position Blade:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Bridge and Middle Pickup
Position 3. Middle Pickup
Position 4. Middle and Neck Pickups (Plus Bridge Pickup When Push/Push Switch Is Activated)
Position 5. Neck Pickup (Plus Bridge Pickup When Push/Push Switch Is Activated)

1-Push-Button On/Off Switch: Activates Bridge Pickup in Positions 4 and 5 of Blade Switch

alsje. das t antwoord :)

en een strat als een tele is eigenlijk onmogelijk. heeft te maken met houtsoorten, brug, vorm...

en deze pups zijn passief.

Hector_Tsolodimos
24 juni 2006, 12:34
alsje. das t antwoord :)

en een strat als een tele is eigenlijk onmogelijk. heeft te maken met houtsoorten, brug, vorm...

en deze pups zijn passief.
thnx
ooh kut, ook dit bericht is weer te kort, nu vast niet meer


kijk eens aan: mijn paint kunsten! :
http://img143.imageshack.us/img143/8285/totallyblack7sa.jpg (http://imageshack.us)

zwarte elementen en zwarte knopjes, best leuk eigenlijk..

Orpheo
24 juni 2006, 13:08
thnx
ooh kut, ook dit bericht is weer te kort, nu vast niet meer


kijk eens aan: mijn paint kunsten! :
http://img143.imageshack.us/img143/8285/totallyblack7sa.jpg (http://imageshack.us)

zwarte elementen en zwarte knopjes, best leuk eigenlijk..

ik denk dat je goedkoper (en anders zeker x keer beter!!) af bent als je een warmoth body en warmoth hals koopt. slagplaat kopen, pups inklussen, tuners erop, brug erop. snaren erop, spelen maar!

FruscianteFan
24 juni 2006, 13:34
alsje. das t antwoord :)

en een strat als een tele is eigenlijk onmogelijk. heeft te maken met houtsoorten, brug, vorm...

en deze pups zijn passief.Heeft te maken met houtsoorten, zeker. Maar Strats en Tele's zijn van dezelfde houtsoorten gemaakt; althans, ze zijn in dezelfde houtsoorten verkrijgbaar over het algemeen. Het grote verschil zit hem toch echt in de elementen en de brug.

Orpheo
24 juni 2006, 13:38
Heeft te maken met houtsoorten, zeker. Maar Strats en Tele's zijn van dezelfde houtsoorten gemaakt; althans, ze zijn in dezelfde houtsoorten verkrijgbaar over het algemeen. Het grote verschil zit hem toch echt in de elementen en de brug.

das waar. maar een ash/maple strat heeft echt niet de twang van een tele :)


met andere woorden: brug+pups+vorm bepalen toch veel van de sound.

Hector_Tsolodimos
24 juni 2006, 13:38
Heeft te maken met houtsoorten, zeker. Maar Strats en Tele's zijn van dezelfde houtsoorten gemaakt; althans, ze zijn in dezelfde houtsoorten verkrijgbaar over het algemeen. Het grote verschil zit hem toch echt in de elementen en de brug.
daarom zei mijn gitaarleraar ook dat er bij strats een mogelijkheid is om hem zoals een tele te laten klinken
dus dacht: deze strat kan meer met zijn elementen dan de meeste strats..dus misschien zal hij dit wel bedoelen

Hector_Tsolodimos
24 juni 2006, 13:39
ik denk dat je goedkoper (en anders zeker x keer beter!!) af bent als je een warmoth body en warmoth hals koopt. slagplaat kopen, pups inklussen, tuners erop, brug erop. snaren erop, spelen maar!

maar eehm.. ik heb nog nooit zelf een gitaar gemaakt..

vulvasonic
24 juni 2006, 13:41
Heeft te maken met houtsoorten, zeker. Maar Strats en Tele's zijn van dezelfde houtsoorten gemaakt; althans, ze zijn in dezelfde houtsoorten verkrijgbaar over het algemeen. Het grote verschil zit hem toch echt in de elementen en de brug.

Si!
Plus, niet te onderschatten, de holte voor het 'tremolosysteem' zelf (en de veren daarin). Je kunt een vaste brug schoeven op een strat (met die uitsparing) en je krijgt een heel ander geluid als wanneer je een non trem strat........, nou ja, duidelijk neem ik aan :confused:

Orpheo
24 juni 2006, 13:42
maar eehm.. ik heb nog nooit zelf een gitaar gemaakt..

hoeft niet. t enige dat je hoeft te kunnen is schroeven vast te draaien. als je dat kan, kan je een warmoth gitaar maken. hals op body schroeven. pups aan slagplaat solderen. brug op body schroeven. laatste shit solderen. tuners erop. besnaren. spelen. echt EITJE. je kan zelfs t body gelakt laten over komen. hoef je helemaal geen hol te doen! en een betere gitaar dan die mex!

JulesKr
24 juni 2006, 13:43
Maar het heeft ook niet zo veel met een gitaar bouwen te maken. Het is meer een kwestie van alles erop schroeven en solderen. En als dat te moeilijk is heb je vast wel een handige vader ofzo :satisfie: .

vulvasonic
24 juni 2006, 13:45
hoeft niet. t enige dat je hoeft te kunnen is schroeven vast te draaien. als je dat kan, kan je een warmoth gitaar maken. hals op body schroeven. pups aan slagplaat solderen. brug op body schroeven. laatste shit solderen. tuners erop. besnaren. spelen. echt EITJE. je kan zelfs t body gelakt laten over komen. hoef je helemaal geen hol te doen! en een betere gitaar dan die mex!

Mwaaaaahhh, zo eenvoudig is het nu ook weer niet. Laat ik het anders zeggen; het KAN zo eenvoudig zijn, maar je hoeft maar één ding verkeerd te doen en het is HUILEN.
En een moeilijk geval is het geschikt maken van de topkam. Maar dat kun je alsnog door een bouwer laten doen.

Orpheo
24 juni 2006, 13:52
Mwaaaaahhh, zo eenvoudig is het nu ook weer niet. Laat ik het anders zeggen; het KAN zo eenvoudig zijn, maar je hoeft maar één ding verkeerd te doen en het is HUILEN.
En een moeilijk geval is het geschikt maken van de topkam. Maar dat kun je alsnog door een bouwer laten doen.

oh ja, de topkam; das t enige dat lastig is, maar je kan kant en klare topkammen kopen, en zelfs via warmoth al een hals kopen met de topkam ERIN! is t helemaal een eitje

vulvasonic
24 juni 2006, 13:59
oh ja, de topkam; das t enige dat lastig is, maar je kan kant en klare topkammen kopen, en zelfs via warmoth al een hals kopen met de topkam ERIN! is t helemaal een eitje

Yep, maar die moet je tóch bijvijlen. En dat kun je maar beter niet zelf doen.
Nou, je KUNT mazzel hebben natuurlijk.....

Hector_Tsolodimos
24 juni 2006, 16:08
hoeft niet. t enige dat je hoeft te kunnen is schroeven vast te draaien. als je dat kan, kan je een warmoth gitaar maken. hals op body schroeven. pups aan slagplaat solderen. brug op body schroeven. laatste shit solderen. tuners erop. besnaren. spelen. echt EITJE. je kan zelfs t body gelakt laten over komen. hoef je helemaal geen hol te doen! en een betere gitaar dan die mex!

hmm. en hoeveel ben ik dan bij elkaar kwijt? eurotje of 500?

Hector_Tsolodimos
24 juni 2006, 16:11
maar is het niet zo dat een zelfgemaakte strat lang niet zo mooi is als een Fender... dacht het wel.. en ik ben er van overtuigd dat wanneer je je gitaar mooi en bloedgeil vindt, dat je dan veel en veel meer er op speelt, en dus automatisch stukken beter speelt
als je je beetje (ook al is het maar een beetje) om je gitaar schaamt zul je tijdens een optreden minder goed spelen
ik voel me altijd heerlijk tijdens een optreden, schaam me nergens voor! wi ldat ook zo houden, dus zelf een gitaar maken lijkt me riskant