PDA

View Full Version : G12T-75 vervangen ?



Jorn69
23 juni 2006, 00:44
Ben in het bezit van een JCM 900 50W Hi-Gain dual reverb en ben wel tevreden van mn sound maar het kan wel een pakje beter klinken denk ik.

Na wat lezen kwam ik tot de vaststelling dat de G12T-75 niet overal even geliefd is EN de genres die erbij vermeld staan zijn ook niet echt mn ding (Metal, Thrash,..). Ik speel zelf heel veel blues a la SRV maar draai de gain knop toch ook af en toe volledig open om wat jimi hendrix stuff te spelen.

Wat zou nu een betere speaker zijn ? (speel nu nog met "vintage" fender pups maar ga over paar maandjes waarschijnlijk kinmans aanschaffen, misschien dat dat de keuze ook beinvloed dus vermeld ik het maar)

AART
23 juni 2006, 10:35
G12H30?

Die kan alleen het volume niet aan als je hem flink opendraaid.

misschien een v30 of classic lead 80 anders?

Dude
23 juni 2006, 10:58
Ik heb de JCM900 over veel celestions geprobeert en hoe gek het ook klinkt, de HOT 100 was mijn favoriet. Is een budget speaker van celestion maar die heb ik destijds op advies van marble amps gekocht, heb toen wat rondgebeld naar nederlandse speakercabinet bouwers en die hot100 was de opvolger van een andere celestion die helemaal de bomb was voor openback 1x12's. Anyway, om het verhaal rond te breien, die deed het dus ERG leuk op die JCM900. In tegenstelling tot idd de G12T-75, de greenback (flobberig, ook voor bluesy sounds, ik vond hem minder werken bij een 900) en mijn alltime favorite de G12H 30 watter. ERG vet, ook voor blues sounds maar die Hot 100 deed het hem echt. Iets feller, iets strakker maar warmer en lekkerder cleane sounds


Hier issie ! (http://professional.celestion.com/guitar/products/originals/detail.asp?ID=16)

Jorn69
24 juni 2006, 19:58
thanks dude... Lijkt me wel bizar om "veel" minder geld uit te geven aan iets voor een betere sound maar oké je klinkt zoprecies wel alsof je uit ervaring spreekt... tenzij iemand misschien nog andere ervaringen heeft gehad zal ik een van de weken de HOT 100 wel bestellen denk ik... hooray