PDA

View Full Version : VOX V847 wah wah kopen ???



Jorn69
23 juni 2006, 00:30
hoi, Ik ben al een tijdje aan denken om een vox wahwah pedaal te kopen voornamelijk door de looks maar ook natuurlijk om de *KWAAK*sound.

Nu is het probleem dat ik er alleen één wil die een true bypass mod heeft en liefst ook een wider range mod. Nu is mijn vraag of ik de pedaal best koop en dan ergens naartoe opstuur voor de mods te laten uitvoeren (zou trouwes ook niet echt weten waarnaartoe) of zoek ik beter gwoon naar een ander soort wah wah pedaal ?

AoDf
23 juni 2006, 20:37
True bypass mod is geen probleem. Wat bedoel je precies met een wider range mod? Kan wel modden dat de sweep wat meer uitgesmeerd wordt van hiel naar teen positie, je krijgt ook wat meer mids. Denk niet dat je dit wilt als je een duidelijke scherpe *kwaak* wilt, dan kun je beter een "kort omslag-punt" hebben. Deze mod is ook vrij simpel te realiseren, kwestie van weerstandje vervangen om 'm beter te laten *kwaken* zeg maar.

ponq
24 juni 2006, 09:47
Jorn69 > check je pm

Jorn69
24 juni 2006, 20:02
Ik dacht dat Jimi Hendrix zijn wah wah pedalen liet modden zodat ze een widere range hadden maar ik kan ernaast zitten. Maar ik wil dus voornamelijk jimi zijn wah wah sound evenaren en heb begrepen dat die dunlop hendrix reissues op niet echt veel trekken... en euhm misschien heel domme vraag maar hoe check je je pm ???

d'oh
24 juni 2006, 21:00
rechstboven in staat quick links, en dan zie je daar in het menu dat naar beneden gerold word: private messages

taadaa

STW
24 juni 2006, 21:28
hee toevallig.. zojuist viel me op hoe erg mn vox wah het geluid verneukt
het viel zelfs mn moeder op
true bypass is dus een vrij simpele ingreep :) goed nieuws

AoDf
25 juni 2006, 00:08
Jimi Hendrix's wah was gemod zodat de wah o.a. een lager frequentiegebied gebruikte. De wah werd dus bassiger. Al deze mods zijn eenvoudig op de Vox uit te voeren, kwestie van het vervangen van één of enkele goedkope componentjes. Er is genoeg over te vinden op internet. Ik wil het wel voor je doen maar ik zie net dat je in Belgie woont. Weet niet wat de verzendkosten naar Nederland dan worden...

-Edit-

Ik weet trouwens niet wat je uit wil geven aan een wah. De Vox is best een lekker en bruikbaar wah pedaal (mits true-bypass tegen tone-suck) waar je zeker plezier aan kunt beleven, maar als je meer centen te besteden hebt kun je voor Hendrix-achtige geluiden ook kijken naar een Teese Picture wah bijvoorbeeld.

http://www.realmccoycustom.com/

sell
25 juni 2006, 15:45
zijn er geen wha's die van zichzelf al een true bypass hebben?

AoDf
25 juni 2006, 16:06
Ja die zijn er maar Vox en Dunlop hebben dacht ik geen true-bypass wahs. Behalve de Dunlop GCB95F Crybaby Classic, die is dacht ik wel standaard true-bypass.

STW
25 juni 2006, 16:51
Jimi Hendrix's wah was gemod zodat de wah o.a. een lager frequentiegebied gebruikte. De wah werd dus bassiger. Al deze mods zijn eenvoudig op de Vox uit te voeren, kwestie van het vervangen van één of enkele goedkope componentjes. Er is genoeg over te vinden op internet. Ik wil het wel voor je doen maar ik zie net dat je in Belgie woont. Weet niet wat de verzendkosten naar Nederland dan worden...


is t niet gewoon een kwestie van dan dingetje met tanden (die t tandwiel doet bewegen) ff los halen en op een andere plek op t tandwiel zetten? er is speling genoeg

ponq
26 juni 2006, 12:55
De Vox McCoy wah is True Bypass.