PDA

View Full Version : Riemschade te repareren?



frankpaul1
19 november 2002, 01:28
Ik heb een gitaar met riemschade, door de laklaag heen. Is dit te repareren? Niet dat ik me er aan erger ofzo, maar toch. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: frankpaul1 op 2002-11-19 20:56 ]</font>

michielv
19 november 2002, 08:50
Laat me raden: je wilt je The Heritage Les Paul repareren :smile:

Daar zit maar 1 ding op: schuren en spuiten.

guvnor
19 november 2002, 08:51
Als je handig genoeg bent en je hebt de exacte kleur lak, gewoon schuren, plamuren en lakken. Anders door een gitaarbouwer laten doen (als de gitaar tenminste de moeite waard is).

Als je van relics houdt moet je gewoon de rest van de gitaar op eenzelfde manier verminken...kewl!!

vulvasonic
19 november 2002, 09:06
Als het geen gitaar is met een zogenaamde 'vintagewaarde' zou ik het laten zoals het is. Opnieuw lakken kost handenvol geld en dat is de prijs niet waard.
Is het wel een gitaar met 'vintagewaarde', ook niet doen! Opnieuw lakken gaat in dit geval ten koste van de originaliteit van de gitaar en daarmee de waarde ervan.

En persoonlijk vind ik een afgeragde bak, mits op natuurlijke wijze geschiedt, het mooiste wat er is.

;}

frankpaul1
19 november 2002, 11:04
Het is inderdaad die Heritage. Het lijkt op zich wel mooi, omdat het origineel is. Ach er zulllen wel niet te veel problemen om komen. Maar aangezien ik hem verkoop moet hij er zo goed mogelijk uitzien.

vulvasonic
19 november 2002, 11:16
Je bent gek als je dat ding verkoopt!

Maar goed, het 'opknappen' kost je waarschijnlijk meer geld, dan de winst die ermee denkt te halen. Niet doen dus.
;}

frankpaul1
19 november 2002, 11:19
Tsja, maar ik heb het geld hard nodig. Nog geen reacties gehad overigens. De prijs is de richtprijs van The Heritage. Zal wel met de slechte economie te maken hebben :smile:

vulvasonic
19 november 2002, 12:36
Ik weet het.
Er zijn dagen dat ik het geld ook niet op zak heb......
;}

Arbz
19 november 2002, 16:36
Ik zou hem lekker houden - desnoods elke dag water en brood :smile:

frankpaul1
19 november 2002, 18:14
Tsja is ook een optie :smile:

FragDaddy
19 november 2002, 19:26
heritage les paul verkopen?

kostdat? foto's? model?

frankpaul1
19 november 2002, 20:52
Tsja hij moet weg, het is een H150 cm. Limited edition.

Hier is de URL.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&amp;md=details&amp;id=4463

Ik heb al een richtprijs van The Heritgae gekregen, ze mailden dat ik hem voor rond de 2750 moest aanbieden. Dat probeer ik dan ook eerst, maar je het geld is hard nodig, dus elk serieus bod.....

skabouter
19 november 2002, 22:41
owhja, die zag ik ook op marktplaats ! was best wel verliefd op dat ding. maar zoveel geld heb ik niet over voor zo`n ding. (lees:zoveel geld HEB ik nooit bij elkaar, of sparen tot in de oneindigheid)

super ding man ! best zonde om weg te doen. heb je echt zo nodig geld nodig ? dan ben je wel HEEEL wanhopig.

srv-man
19 november 2002, 23:16
2750 euro is toch een beetje te gek voor je gitaar. Het probleem met de Heritage gitaren is dat ze eigenlijk (veel) beter zijn dan Gibson Les Pauls, met name wat betreft de kwaliteit van het hout, afwerking en constructie maar dat er niet zo´n magie rondom de naam zit als bij Gibson (waar al onze helden op spelen). Per saldo worden ze dus lager gewaardeerd en aangezien een 2ehands Les Paul met gestreepte zo´n 1750 euro doet zou een redelijke prijs 1250 euro zijn (ook gezien de riemschade, maakt wel geen hol uit voor het geluid, maar toch) Hetzelfde verhaal geldt trouwens ook voor Hamers. Voor mij persoonlijk zou ik zeggen: een mooie gitaar maar net iets te kitsch met dat gestreepte slagplaatje en die gefineerde kop, geef mij dan maar een Hamer archtop.

Op marktplaats moet je ook maar net een liefhebber treffen, ze zijn haast allemaal op zoek naar die LP standard voor 750 euro of USA strat voor 350. Maar mijn ervaring leert dat je uiteindelijk alles verkoopt mits je er een redelijke prijs voor vraagt.

Oh ja, Gary Moore heeft Heritage ook nog geendorsed!

skabouter
19 november 2002, 23:34
daar heb je gelijk in, mijn beste wagenwinkelman, maar ik vind 1250 wel erg laag, voor zò een gitaar ! je zegt net zelf dat ze beter is dan menig Gibbie !
nou, dan moet er ook wel wat voor neergeteld worden. bovendien vind ik je riemschade argument voor deze prijsverlaging nergens op slaan. ik vind wel dat frankpaul van de heritage niet moeilijk moet doen als hij nou een bod krijgt van +/- 2500. dat scheelt wel zo`n kleine 600 gld, maar het blijft een enorm bedrag.

hij moet niet gaan mieren neuken, maar 1250 is toch echt veeeel te laag voor zo`n lekker ding als die heritage

srv-man
20 november 2002, 00:02
Ja, de srv-man moet op de kleintjes letten :wink: maar bij onze oosterburen gaan ze toch echt voor die prijzen weg.
Eind 2001 heb ik nog een mooie Heritage met quilted top voor 1900 DM moeten laten lopen wegens een liquiditeitsprobleem. Was nog in nieuwstaat ook (uit verzameling). Dat gebeurt me dus nooit meer!

frankpaul1
20 november 2002, 01:04
Maar srv-man, 1250 euro :sad:. Dat is veel te laag, gaat ie ook nooit voor weg. Dit is een limited edition. 500 van gemaakt in totaal. Ik heb zelfs een prijsopgave gevraagd bij The Heritage, daar gaven ze als indicatie $2700,-. Ik heb de prijs zelfs al met 250 euro omlaag gegooid.

frankpaul1
20 november 2002, 01:09
Overigens zal ik ook niet moeilijk doen, wie me een goed bod doet krijgt de gitaar, zo makkelijk is het.

guvnor
20 november 2002, 08:55
Frankpaul...volgens mij verkoop jij heel wat gitaren. Ik kan me volgens mij nog een goudkleurige Eggle Berlin herinneren die vrij lang op marktplaats heeft gestaan. Is jouw verzameling zo groot of wissel je verschrikkelijk vaak?

frankpaul1
20 november 2002, 09:56
Klopt,

heb ook die Eggle gehad. Ik wissel gewoon veel van gitaar. Maar heb altijd vast een Gibson LP staan.

vulvasonic
20 november 2002, 12:42
Verkoop die dan!
;}

frankpaul1
20 november 2002, 15:02
Zou ik ook doen, ware het niet dat die niet zoveel opbrengt als de Heritage. Het is een LP studio Lite.

Fenisi
20 november 2002, 15:09
Raar.. je had hem zelf toch ook maar net aangekocht en voor hoeveel als ik vragen mag?

frankpaul1
20 november 2002, 15:15
Ik had hem geruild tegen een andere gitaar. Maar ik zit nu met de studie en ik moet een laptop hebben, komt allemaal erg slecht uit.

vulvasonic
20 november 2002, 15:22
Dat zuigt op niet frisse wijze!

Die laptop is over twee jaar nota bene geen hol meer waard!
:[

frankpaul1
20 november 2002, 17:16
Tsja, en dat zit er dan ook nog eens aan vast :sad:. Ik heb ook altijd pech ( Quote B-100 ).

skabouter
20 november 2002, 21:55
maar een laptop kost toch niet de 2500 euro die je voor je heritage vraagt ? of wel.

zoek een zo goedkoop mogelijke tweedehands laptop, en hou je heritage. daar krijg je zo`n spijt van joh !

srv-man
20 november 2002, 22:38
Op 2002-11-20 01:04, schreef frankpaul1:
Maar srv-man, 1250 euro &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_frown.gif">. Dat is veel te laag, gaat ie ook nooit voor weg. Dit is een limited edition. 500 van gemaakt in totaal. Ik heb zelfs een prijsopgave gevraagd bij The Heritage, daar gaven ze als indicatie $2700,-. Ik heb de prijs zelfs al met 250 euro omlaag gegooid.


Ja, ik kan me best voorstellen dat je dat 1250 te weinig vind, is natuurlijk ook zeer scherp, maar daarvoor ben je srv-man :smile:
Maar voor 2500 verkopen is als particulier echt lastig. Voor dat geld kun je 2ehands eigenlijk wel alles kopen. En voor het geld dan een laptop kopen, da´s natuurlijk eeuwig zonde want die is over 2 jaar inderdaad niets meer waard. Daar moet je echt wat anders op verzinnen!

Fenisi
20 november 2002, 22:58
Ga naar de bank en leen geld met als onderpand je heritage.. :smile:

lars
20 november 2002, 23:38
ga naar utrecht, roep ALI!! MOHAMMED!! HALIL!! IKKE ZOEK LAPTOP, VOOR WEINIG EUROZ!!!

Werkt in ieder geval wel zo met fietsen, zelfs zonder te roepen.

skabouter
20 november 2002, 23:43
in Amsterdam wel ja !

blimb
20 november 2002, 23:48
ja als het slechts om het financieren van een laptop gaat, dan zijn er echt wel meer mogelijkheden.. wat kost een laptop nou? 1300 euro of zo .. tweedehandsje voor 700 (ik noem maar wat maar daar moet dat eht wel voor lukken) .. daar zou ik die gitaar niet voor verkopen..
En voor 2500 euro .. dan moet je cht een freak vinden .. dat is meer dan 5000 gulden .. voor een gitaar .. van een particulier .. geen garantie/service/ wetenschp dat ie niet gejat is .. etc. etc.
k vind hem wel mooi hoor daar niet van :smile:

skabouter
20 november 2002, 23:55
idd zei ik ook al. gewoon tweedehands laptop zoeken, en dan gitaar houden !

geeft je universiteit geen laptops ?

studenten krijgen het wel steeds zwaarder !

wouter bos rules

frankpaul1
21 november 2002, 08:25
Hij is niet illegaal verkregen :smile:

Moet natuurlijk wel een beetje een mooie laptop zijn.