PDA

View Full Version : Doyle Bramhall II weg bij EC?



Philippe
22 juni 2006, 19:16
Ik hoorde dat Doyle Bramhall II is ontslagen uit de band van Eric Clapton. Dit had mijn gitaarleraar aan mij verteld en hij had het weer gehoord van iemand anders.
Weet iemand in hoeverre dit waar is? Ik vind Doyle zeker een goede gitarist dus ik hoop dat het niet zo is.

nielsduursma
22 juni 2006, 19:36
bij roger waters speelde hij ook goed (maar niet zo goed als snowy white vind ik). en daar is hij nu ook weg. net als andy fairwheater low. die speelde ook bij clapton daarna een poosje niet gezien en toen speelde hij weer bij waters.

Kamicolo
22 juni 2006, 21:42
zou wel gek zijn, ze hebben nog behoorlijk wat concerten te gaan dit jaar en begin volgend jaar van dit tournee.

LordRiffenstein
22 juni 2006, 22:41
Ik hoorde dat Doyle Bramhall II is ontslagen uit de band van Eric Clapton. Dit had mijn gitaarleraar aan mij verteld en hij had het weer gehoord van iemand anders.
Weet iemand in hoeverre dit waar is? Ik vind Doyle zeker een goede gitarist dus ik hoop dat het niet zo is.

Zou me niet verbazen, ben een fan van Bramhall maar hij werd volledig weggespeeld door Derek Trucks en hij stond er bij als een natte dweil, het leek alsof hij er absoluut tegen zijn zin stond.

nielsduursma
22 juni 2006, 22:56
het leek alsof hij er absoluut tegen zijn zin stond.

zou ik ook staat als ik bij roger waters heb gespeeld en dan bij clapton terecht kom. (niks tegen clapton, maar roger waters/pink floyd werk is gewoon veel interessanter qua solo's ed.)

Globetrotter
23 juni 2006, 00:51
Zou me niet verbazen, ben een fan van Bramhall maar hij werd volledig weggespeeld door Derek Trucks en hij stond er bij als een natte dweil, het leek alsof hij er absoluut tegen zijn zin stond.

Dan waren ze met 2... Clapton stond er ook bij als een natte dweil. Ik vond het teleurstellend om te zien hoe Clapton zijn lead en solo werk voornamelijk uit handen gaf aan die ander 1 laatst in 't Sportpaleis. Al een geluk was mijn
ticketje een cadoke van ne vriend, mensen die 50 pleuro betaalden om Clapton te zien spelen, kwamen naar mijn gevoel wat bedrogen uit. Ik vind Doyle Bramhall geweldig, heb hem leren kennen door 't concert met Clapton, ook eigen cd's zijn best goed. Dereck Trucks is ook wel geweldig maar nog niks van gevonden/gekocht... komt nog! Volledig onterecht trouwens als Bramhall deruit zou zijn gesmeten... kerel ruled wel, al was het maar omdat hij zo show speelt op zijn Strat met omgekeerde snaren!
Cheers,

Bart

nopster
23 juni 2006, 14:30
Zou me niet verbazen, ben een fan van Bramhall maar hij werd volledig weggespeeld door Derek Trucks en hij stond er bij als een natte dweil, het leek alsof hij er absoluut tegen zijn zin stond.

Ik heb een dvd vd Allman Brothers met Derek Trucks en Warren Hayes. Echt een aanrader. Ze spelen heel mooi samen, willen elkaar de loef niet afsteken, geven elkaar de ruimte om hun eigen spel te spelen, echt leuk om te zien. (en te horen)

arjanb01
23 juni 2006, 14:45
Ik heb een dvd vd Allman Brothers met Derek Trucks en Warren Hayes. Echt een aanrader. Ze spelen heel mooi samen, willen elkaar de loef niet afsteken, geven elkaar de ruimte om hun eigen spel te spelen, echt leuk om te zien. (en te horen)

doyle bramhall II weg bij Clapton ??? So what, doyle kan wel bij betere muzikanten aan de bak komen als ie wil. En ik denk dat het puur een muzikale keuze van hem is om weg te gaan/ontslag te krijgen.

LordRiffenstein
23 juni 2006, 14:52
Dan waren ze met 2... Clapton stond er ook bij als een natte dweil. Ik vond het teleurstellend om te zien hoe Clapton zijn lead en solo werk voornamelijk uit handen gaf aan die ander 1 laatst in 't Sportpaleis. Al een geluk was mijn
ticketje een cadoke van ne vriend, mensen die 50 pleuro betaalden om Clapton te zien spelen, kwamen naar mijn gevoel wat bedrogen uit. Ik vind Doyle Bramhall geweldig, heb hem leren kennen door 't concert met Clapton, ook eigen cd's zijn best goed. Dereck Trucks is ook wel geweldig maar nog niks van gevonden/gekocht... komt nog! Volledig onterecht trouwens als Bramhall deruit zou zijn gesmeten... kerel ruled wel, al was het maar omdat hij zo show speelt op zijn Strat met omgekeerde snaren!
Cheers,

Bart

Clapton is een natte dweil, hij is onderstussen wel 135 jaar oud dus hem is dat vergeven. Vond persoonlijk dat dit een van zijn betere concerten was, heb hem ondertussen 5-6 keer gezien. Ik ging vooral om Doyle en Derek te zien en Doyle viel me erg tegen.

Blijft voor mij raar verhaal die Doyle, zag hem ooit in het voorprogramma van Clapton en vond hem toen op zijn best een slappe Hendrix-wannabee. Tot ik de Waters-DVD zag en hem te gek vond. Dan ook CDtjes van hem gekocht (Arc Angels is subliem) en keek er dus echt naar uit. Was dus wat Doyle betreft een tegenvaller.

nopster
23 juni 2006, 21:20
@ Arjan: Heb jij wel de juiste ge-quote? :???:

Kamicolo
25 juni 2006, 00:48
@ Arjan: Heb jij wel de juiste ge-quote? :???:

Bijna elk topic waarbij het over Eric Clapton gaat, moet Arjan ff laten weten hoe slecht hij Eric Clapton wel niet vindt etc..

Maar weer ff on-topic, weet iemand hier al wat meer over of het echt bevestigd is? Ik heb ff rond gekeken maar kon er niets over vinden dus lijkt me niet iets waar we van uit moeten gaan. Ofwel?

arjanb01
25 juni 2006, 11:00
Bijna elk topic waarbij het over Eric Clapton gaat, moet Arjan ff laten weten hoe slecht hij Eric Clapton wel niet vindt etc..

Maar weer ff on-topic, weet iemand hier al wat meer over of het echt bevestigd is? Ik heb ff rond gekeken maar kon er niets over vinden dus lijkt me niet iets waar we van uit moeten gaan. Ofwel?

tsja, ik heb volgens mij nooit gezegd dat ik Clapton slecht vindt, ik zeg alleen dat er vele betere blues/rock gitaristen zijn dan hij en dat ie een beetje overschat wordt.
Ik mag mijn mening toch wel geven of niet soms ? En dat ik Clapton niet echt interessant vindt, hoeft jouw mening toch niet te zijn.
Als jij je aan mijn mening stoort is dat jouw probleem en niet mijn probleem, toch ?
Een forum is er om afwijkende meningen te hebben, anders zou het toch saai worden of niet ?
Maar goed, ik zal al ophouden met het geven van mijn mening over EC, want dat mag blijkbaar hier niet, je MOET hem geweldig vinden, oke..... dan zwijg ik.