PDA

View Full Version : Attn Effectenknutselaars, gezocht: effecten traploos in en uit je signaalpad kan hale



onze_jef
22 juni 2006, 18:52
Beste knutselaar,

ik ben op zoek naar een expressie pedaal waarmee je effecten traploos in en uit je signaalpad kan halen, van 100% effectloos naar 100% met effect zonder tussenstappen dus. Een bypass switch voor het pedaal zou ook handig zijn, hoewel het misschien interessanter is om daar een appart pedaal voor te gebruiken.

Ik heb nog 2 dunlop wah behuizingen liggen hiervoor kunnen gebruikt worden (tja, ik denk dat ik er wel ineens 2 kan gebruiken).

Wie kan dit bouwen en wat zou me dat kosten?

Dirk_Hendrik
22 juni 2006, 19:15
Moi,

Verder via PM is het aangenaamst.

onze_jef
22 juni 2006, 19:47
'k heb je een mailtje gestuurd.

wie heeft er ervaring met de pedalen van Dirk? Aan de site te zien is het allemaal zeer degelijk, toch had ik graag wat meningen van andere gebruikers gehoord.

Robbert
22 juni 2006, 19:49
Doe maar effe een zoekopdracht, moet je wel een en ander kunnen vinden ;)

onze_jef
22 juni 2006, 20:02
woeps... tja , 'k ben nieuw hier hee :D

Jeanken
22 juni 2006, 20:03
Just for the record, als ik je uitleg goed begrijp wil je een tb doosje, maar dan in expressiepedaalvorm, echter zonder gebruik van de expressiepedaal, en dan zou je ook nog een externe schakelaar of zelfs aparte tb-box willen om die eerste tb-box buiten de keten te brengen?
Ik volg denk ik eventjes niet.. :chicken:

Lucluc
22 juni 2006, 21:35
Als je een dunlop wah helemaal intrapt, dan voel je dat er een schakelaar aan of uit wordt gedrukt.

bentium
23 juni 2006, 09:02
dus je wilt een pedaal dat, als je je pedaal volledig indrukt, alle effecten aanstaan, bvb in de helft, de helft maar aanstaat en volledig open geen een effecten? want als je zoiets wilt, hiervoor heb ik al enige ideetjes in mn hoofd :p

onze_jef
23 juni 2006, 09:27
dus je wilt een pedaal dat, als je je pedaal volledig indrukt, alle effecten aanstaan, bvb in de helft, de helft maar aanstaat en volledig open geen een effecten? want als je zoiets wilt, hiervoor heb ik al enige ideetjes in mn hoofd :p

Neen, ik wil een expressiepedaal met een gitaar ingang, amp uitgang en een FX-loop, zo opgebouwd dat als het pedaal open staat er een zuiver gitaarsignaal uitkomt, als het half open staat er een mengeling is van 50% puur gitaarsignaal en 50% met effect(en) bewerkt signaal en tenslotte als ie volledig ingedrukt is dat er enkel met effect(en) bewerkt signaal uitkomt.

Een bijkomende handigheid aan het pedaal zou een aan-uit footswitch kunnen zijn, zodat ik bevoorbeeld van geen effect naar 70% effect kan zonder tussenstappen en ook gewoon om dat ik graag een pedaal wil kunnen afzetten.

@ Jeanken: wat is een tb-box? Is bovenstaande uitleg verhelderend genoeg?

Jeanken
23 juni 2006, 09:50
@ Jeanken: wat is een tb-box? Is bovenstaande uitleg verhelderend genoeg?
Ha, ok, het leek me door deze zin:

van 100% effectloos naar 100% met effect zonder tussenstappen dus.
dat je gewoon van helemaal met naar helemaal zonder wou gaan, dus gewoon het effect (of de effecten) aan en uit en verder niets.
Dat was nogal vreemd geweest in een expressiepedaal en zeker als je dan nog een schakelaar ernaast wou die hetzelfde zou doen.
Een tb-box is een true bypass box.
Soort loopje waar je effecten of een effect instopt.

bentium
25 juni 2006, 11:40
onze_jef, het pedaaltje dat jij wilt is zeer eenvoudig :p

onze_jef
26 juni 2006, 08:45
Bizar dat het dan nog niet bestaat hee? Lijkt me echt een fijn pedaaltje... Dat zou toch perfect in het aanbod van Ernie Ball of Dunlop passen?

Anyway, Dirk_Hendrik kan me dat maken aan interessante voorwaarden dus ik ben tevreden :)

Dirk_Hendrik
26 juni 2006, 10:07
onze_jef, het pedaaltje dat jij wilt is zeer eenvoudig :p
ja en nee.
In essentie is het zeer éénvoudig. Om het stabiel/onafhankelijk van het gebruikte effectpedaal altijd hetzelfde gedrag te laten vertonen maakt het een stukje pittiger.