PDA

View Full Version : Weet iemand toevallig...



Michael AE
22 juni 2006, 18:53
...waar ik deze strat kan vinden?

http://www.wildwestguitars.com/fender/Strats/strat_r11932.jpg

Nu GAS ik al een tijdje op zo'n ding ('69 custom shop floyd strat), maar ik kan ze nergens vinden. Ook ben ik normaal niet zo onder de indruk van gitaren puur om de looks, maar ik vind dit toch echt wel een uitzondering waard.

Anders Destium
22 juni 2006, 19:08
Wildwest verzendt ook internationaal, of is deze al verkocht?

RUIS
22 juni 2006, 19:09
Eeuwig zonde, zo'n floyd er in. :stop:

Reigor
22 juni 2006, 19:16
Eeuwig zonde, zo'n floyd er in. :stop:
+1

3456789

Michael AE
22 juni 2006, 19:51
Wildwest verzendt ook internationaal, of is deze al verkocht?

Al verkocht, helaas. Bovendien niet meer te krijgen, geloof ik.

Michael AE
22 juni 2006, 19:57
Eeuwig zonde, zo'n floyd er in. :stop:

Hoezo? Hij is er af fabriek in gezet, hoor. Bovendien is er niets mis met een goed floyd systeem, en zijn de vooroordelen vaak gebaseerd op haantjesgedrag in plaats van op pure feiten.

Een goed systeem klinkt prima, en werkt vaak beter dan andere systemen. De tone-suck die de meesten "ervaren" stoort mij totaal niet, en als ik een Les Paul of vintage Fender sound wil, pak ik gewoon een LP of een andere strat. Mijn Classic Floyd strat klinkt prima, en een stuk meer authentiek dan bijvoorbeeld mijn Plus Deluxe strat ondanks dat er een floyd op zit.

Dus, nee, niet zonde, gewoon een kwestie van smaak en een kwestie van "heb ik het nodig of niet".

Emocide
22 juni 2006, 21:08
...waar ik deze strat kan vinden?
http://www.wildwestguitars.com/fender/Strats/strat_r11932.jpg

Nu GAS ik al een tijdje op zo'n ding ('69 custom shop floyd strat), maar ik kan ze nergens vinden. Ook ben ik normaal niet zo onder de indruk van gitaren puur om de looks, maar ik vind dit toch echt wel een uitzondering waard.

op de vuilnisbelt ?

Negative K3 fan
22 juni 2006, 21:18
als je hem niet kunt vinden... waarom laat je hem niet gewoon maken :) genoeg talent alleen al hier in nederland: zwiers, de gier, v/d haar, vox humana......

ik moet trouwens toegeven dat die gitaar een zekere vorm van charme heeft.

Anders Destium
22 juni 2006, 21:21
Ik zou zo'n strat ook wel lusten, of desnoods een YJM strat maar die heeft Michael al :)

Negative K3 fan
22 juni 2006, 21:32
nu je het erover hebt, zon gitaar heeft zeker scallop of super jumbo frets nodig voor die echte shredd0r feel :)

Michael AE
22 juni 2006, 21:33
als je hem niet kunt vinden... waarom laat je hem niet gewoon maken :) genoeg talent alleen al hier in nederland: zwiers, de gier, v/d haar, vox humana......

ik moet trouwens toegeven dat die gitaar een zekere vorm van charme heeft.

Het is inderdaad geen slecht idee, maar sinds ik mijn CS strat heb, wil ik niets anders meer dan die kwaliteit en ik ben dat nog niet elders tegengekomen. (Wel qua constructie, maar niet qua mojo, als je begrijpt wat ik bedoel...)

@Anders: Die Malmsteen strat heeft nieuwe p/u's nodig, maar voor de rest is dat echt een geweldige gitaar, die ik niet meer wegdoe...;)

Michael AE
22 juni 2006, 21:36
nu je het erover hebt, zon gitaar heeft zeker scallop of super jumbo frets nodig voor die echte shredd0r feel :)

Misschien wat hogere frets, inderdaad, maar mijn '56 relic, met een BOOM van een hals, speelt prima met die kleine frets. Normaliter heb ik een hekel aan zulke frets, maar ik merk toch dat als het goed gedaan wordt, het helemaal niet zoveel uitmaakt.

Overigens hoef ik geen gitaren met scallops meer, alhoewel ik het bij mijn Malmsteen strat vreemd genoeg wel weer geweldig vind.

Anders Destium
22 juni 2006, 21:50
Het is inderdaad geen slecht idee, maar sinds ik mijn CS strat heb, wil ik niets anders meer dan die kwaliteit en ik ben dat nog niet elders tegengekomen. (Wel qua constructie, maar niet qua mojo, als je begrijpt wat ik bedoel...)

@Anders: Die Malmsteen strat heeft nieuwe p/u's nodig, maar voor de rest is dat echt een geweldige gitaar, die ik niet meer wegdoe...;)

Daar gaat mijn subtiele hint, weet je zeker dat je hem niet wilt ruilen tegen mijn Anderson ;)

Michael AE
22 juni 2006, 21:55
Nou, misschien wel, eigenlijk. Heb al zo veel strats, en een Anderson extra kan geen kwaad, natuurlijk...

Anders Destium
22 juni 2006, 21:57
Maar wat is er mis met de pups dan :p

Michael AE
22 juni 2006, 22:02
Nouja, ik vind dat ze niet "stratty" genoeg klinken. Iets te weinig hoog naar mijn smaak, maar goed, het is en blijft een fantastische gitaar. :p

Post nog eens wat foto's van je Anderson om mij over de streep te trekken? ;)

Anders Destium
23 juni 2006, 23:27
Lees je pm eens Michael ;)

vinni
24 juni 2006, 00:13
Denk wel dat Erik vd Haar zoiets voor een redelijk bedrag kan nabouwen.


Vinni

vulvasonic
24 juni 2006, 00:44
Mojo is het sleutelwoord begrijp ik.
En dat is geen schande, ik heb het zelf ook. :D

Maar in jouw geval zou ik op zoek gaan naar een goede, late jaren 70 strat en die laten customizen tot wat je wilt hebben. Het nadeel is dat je even goed moet zoeken (en derhalve de tijd moet nemen en de zin moet vinden om veel rond te reizen) om er een te vinden die goed genoeg is om aan je eisen te voldoen. Laat je niet gek maken door de geruchten over het 3 punts systeem. Het systeem is namelijk goed, de afwerking liet alleen te wensen over. Maar er zijn weldegelijk goede exemplaren te vinden. Dit gezegd hebbende, vraag ik me ineens af of een locking nut wel te maken is op een gitaar met een bullet (????).

Tsja en anders moet je zoeken naar een 69 RI, dan kan het sowieso..... :o

Tristan
24 juni 2006, 02:15
Die 70's Strats heeft hij ook al...
Ik denk dat het erom gaat dat de gitaar zo moet komen als zij is en dan dus een fantastische Mojo moet hebben, want alles wat je dan later aan zo'n gitaar verandert verneukt de Mojo, tenminste als de gitaar zo al die Mojo heeft natuurlijk, anders is en blijft het een grote gok...
Maar Michael, ik ben niet echt voor je idee eerlijk gezegd... Gebruik gewoon je waanzinnige Anderson als je een Floyd nodig hebt en koop geen Fender met een Floyd zou ik zeggen... Een Superstrat is een Superstrat en een Strat is een Strat en zo moet het blijven... De ballen van je '56 Relic Strat zijn toch niet te vangen in een kruising tussen een Strat en een Superstrat...
Als je kokosnoten wil dan moet je gewoon zo'n Esquire of een '51 NoCaster kopen... :p :seriousf:

Anders Destium
24 juni 2006, 10:02
Wat een ontzettend conservatieve praat Tristan, een strat met een floyd is nog steeds een strat en kan tonnen mojo hebben. Kennelijk kan bij jou een superstrat nooit ballen hebben, een beetje maffe instelling.

fred dons
24 juni 2006, 10:51
strat met floyd ik kan geen betere combinatie bedenken :rockon:
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=119&ktw=faecb623c19916592419aa589e090c3e
(en hier speel ik momenteel een stuk vaker op dan op mijn malmsteen)

taylor
24 juni 2006, 11:13
ja, dat vind ik ook zeker met een humbucker erin geweldige combinatie,het blijft ieder geval goed op stemming(ook met tremelo abuse) dat kun je met een normale strat wel vergeten..

het is misschien niet echt mooi om te zien maar bij mij staat functionaliteit boven looks.

taylor
24 juni 2006, 11:17
Wat een ontzettend conservatieve praat Tristan, een strat met een floyd is nog steeds een strat en kan tonnen mojo hebben. Kennelijk kan bij jou een superstrat nooit ballen hebben, een beetje maffe instelling.

euh de uitvinder er van evh staat bekend om zijn sound met ballen..

Anders Destium
24 juni 2006, 11:32
Precies mijn punt ;)

bluegate
24 juni 2006, 11:53
Uitvinder was volgens mij Floyd Rose...:)
Heeft nu een systeem waarmee je in één keer alle snaren in een paar seconden
kunt wisselen.

Een Floyd Rose is niet slecht voor je geluid, sterker nog het is ongeveer het
grootste sustainblock wat te krijgen is.
Echter veel heeft te maken met de setup.
EvH heeft 'm zodanig dat de FR alléén naar beneden kan, FR maakt contact met de body, hierdoor krijg je een enorme sustain.
Maar indien je een full-floating setup hebt, is het contact met de body
alléén via de 2 studs waarop de FR scharniert.
Vibraties worden dan minder overgebracht naar de body.

taylor
24 juni 2006, 12:09
da's waar maar gemaakt eigenlijk voor evh, de uitvinder van de superstrat zijn eerste superstrat was een fender geen charvel.

Orpheo
24 juni 2006, 12:29
da's waar maar gemaakt eigenlijk voor evh, de uitvinder van de superstrat zijn eerste superstrat was een fender geen charvel.

en ik maar denken dat EvH's eerste 'superstrat' een kramer was...

future2future
24 juni 2006, 12:36
Ik vind het geen schande om een floyd op een strat te zetten, maar zo'n anderson is ook wel heel erg vet!

fred dons
24 juni 2006, 12:58
EVH eerste superstrat was een boogie body gekocht bij wayne charvel met een 57 fender trem en een jaren 70 strat nek, later is daar 1 van de eerste floyds op gezet (zonder finetuners)
er zijn daarna nog wat charvels geweest (met vintage brug)
daarna is evh naar kramer gegaan en speelde hij eerst op een rockinger trem en daarna kwam er weer een original floyd op zijn superstrat (en een kramer neck)
de superstrat was eerst alleen super omdat er een humbucker in de brug zat

Tristan
24 juni 2006, 13:42
Jongens, jullie begrijpen me verkeerd...
Die '56 Relic van Michael komt bij alles keihard door en heeft enorme ballen, het is een geweldige gitaar voor bijvoorbeeld Blues/Rock...
Ik denk niet dat dezelfde power te vangen is in een '69 Strat met Floyd...
De hals is zowiezo dunner, dan is de maple toets er ook nog eens opgelijmd en dan die Floyd... Dat geeft een ander klankkarakter, een andere respons...
Het kan zijn dat de gitaar net zoveel ballen heeft, maar ze zal altijd anders (wat moderner) klinken... Wat heb je bovendien aan een Floyd als je die alleen maar omlaag kan bewegen?
EVH had vroeger zeker ballen, maar dat komt volgens mij ook omdat hij op oude Marshalls speelde, tegenwoordig heeft hij wel minder ballen vind ik...
Als gitarist heeft hij nog steeds dezelfde kloten en dat blijf je wel horen, maar het totaal geluid is wat slapper geworden met die 5150...
Een ander ding is dat Michael volgens mij die Floyd bijna nooit gebruikt, dus waarom zou je dan een gitaar willen met zo'n ding erop, terwijl je daar hetzelfde karakter als van je '56 Relic in wil horen? (daar ga ik tenminste vanuit)
EDIT: Ik zeg dus niet dat Superstrats geen Mojo kunnen hebben, hooguit dat ze wel een ander, moderner karakter hebben... Elke gitaar kan (voor jou en/of anderen) Mojo hebben, dat is puur toeval...

Orpheo
24 juni 2006, 14:00
Jongens, jullie begrijpen me verkeerd...
Die '56 Relic van Michael komt bij alles keihard door en heeft enorme ballen, het is een geweldige gitaar voor bijvoorbeeld Blues/Rock...
Ik denk niet dat dezelfde power te vangen is in een '69 Strat met Floyd...
De hals is zowiezo dunner, dan is de maple toets er ook nog eens opgelijmd en dan die Floyd... Dat geeft een ander klankkarakter, een andere respons...
Het kan zijn dat de gitaar net zoveel ballen heeft, maar ze zal altijd anders (wat moderner) klinken... Wat heb je bovendien aan een Floyd als je die alleen maar omlaag kan bewegen?
EVH had vroeger zeker ballen, maar dat komt volgens mij ook omdat hij op oude Marshalls speelde, tegenwoordig heeft hij wel minder ballen vind ik...
Als gitarist heeft hij nog steeds dezelfde kloten en dat blijf je wel horen, maar het totaal geluid is wat slapper geworden met die 5150...
Een ander ding is dat Michael volgens mij die Floyd bijna nooit gebruikt, dus waarom zou je dan een gitaar willen met zo'n ding erop, terwijl je daar hetzelfde karakter als van je '56 Relic in wil horen? (daar ga ik tenminste vanuit)
EDIT: Ik zeg dus niet dat Superstrats geen Mojo kunnen hebben, hooguit dat ze wel een ander, moderner karakter hebben... Elke gitaar kan (voor jou en/of anderen) Mojo hebben, dat is puur toeval...

jammer dat ik dit niet als onderschriftquote kan doen. wat een geblaat zeg, sjongejonge. ik heb eens een wolfgang (MET floyd!!!) bespeeld over een jcm800. ballen? BALLEN?! mojo?! hoe BEDOEL je?! ballen en mojo DROOP er vanaf! je kon t bij wijze van spreken opvangen in n bakkie!

Tristan
24 juni 2006, 14:11
Je hebt mijn verhaal niet goed gelezen, Orpheo...

Anders Destium
24 juni 2006, 14:16
Je bedoelt jouw verhaal dat eigenlijk alleen maar jouw mening weergeeft Tristan? Je gaat er (om niet nader gedefinieerde redenen) van uit dat Michael per se de ballen wil hebben van zijn 56er relic, maar zelf zegt hij daar helemaal niets over. Dan ga je op basis daarvan vertellen waarom een gitaar met floyd daar niet in kan voorzien. Hij zegt ook niets over de stijl die hij er mee wil spelen. Het enige dat we uit jouw verhaal kunnen opmaken is dat jij een fan bent van zijn 56er relic :)

Tristan
24 juni 2006, 16:17
Nee, ik heb nooit gezegd dat een Superstrat, of een Strat met een Floyd niet evenveel Ballen/Mojo/Karakter kan hebben dan bijvoorbeeld een '56 Relic, alleen zal het karakter wel verschillen, dat bedoelde ik...
Michael kennende denk ik dat hij het karakter van zijn '56 Relic in een Superstrat/Strat combi wil hebben en ik denk dus dat dat niet helemaal mogelijk is...
Bovendien gebruikt hij volgens mij zijn Floyd bijna nooit, dus wat heeft hij dan aan een gitaar met een Floyd?
Als een gitaar voor jou Ballen/Mojo/Karakter heeft, dan is dat gewoon een toevalstreffer, het enige wat je kan weten is in welke richting je het moet zoeken... Ik weet dus (en Michael ook) dat ik het voor mijzelf in ieder geval niet richting bijvoorbeeld Suhr moet zoeken, maar eerder richting Fender Customshop, maar dan nog hoeft niet elke Fender Customshop voor mij Ballen/Mojo/Karakter te hebben, het is alleen aannemelijker dat die gitaren dat voor mij meer hebben dan bijvoorbeeld Suhrs...

Michael AE
24 juni 2006, 18:46
Naja, de ballen van mijn '56 verwacht ik ook niet, maar wel een superstrat met een gradatie meer twang dan bijvoorbeeld mijn Anderson. Begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn Anderson geweldig, en zo'n gitaar als dit zal hem ook niet gaan vervangen, maar het lijkt me gewoon cool om een strat met een brughumbucker en een floyd te hebben die er zo uitziet.

Hoogstwaarschijnlijk zal mijn volgende gitaar toch een LP uit de historic collectie worden, hoor. Dit was meer een soort GAS-aanval. Liefde op het eerste gezicht, zullen we maar zeggen. Ik heb zo'n gitaar ook helemaal niet nodig, maar ik vind hem er waanzinnig uitzien. (Misschien vreemd, maar ik gebruik inderdaad nooit een floyd, maar ik vind ze er wel beter uitzien, en vaak ook beter klinken voor bepaalde dingen.)

Tristan
24 juni 2006, 21:36
Okee, een klein misverstand dus...
Een Fender Customshop met Elzen body, pickguard en in de hals een single coil zal waarschijnlijk wel wat meer twang hebben dan je Anderson...
Ik snap ook wel wat je bedoelt als je zegt dat je voor sommige dingen een Floyd beter vindt klinken... Volgens mij klinken ze ook wat strakker, warmer en rechter dan bijvoorbeeld een Vintage Strat brug, wat minder twang, maar dat karakter hebben die moderne Strat bruggen in principe ook wel...
Voor sommige dingen is zo'n Floyd inderdaad wel erg geschikt, voor strakke Rock met wat meer gain en sommige (akkoord)partijtjes...
Die Historic Les Pauls zijn ook te gek... De geilste vind ik zelf wel de '57 Junior in Vintage Sunburst...

tillens
26 juni 2006, 13:37
http://www.maxguitar.nl/store.php?categoryID=96&show_all=yes

staat zoon strat achtige die lijkt op de gene die je bedoelt.

gr peter

fred dons
26 juni 2006, 15:18
close but no sigar, lindenhouten body, floyd II ipv original floyd, small headstock etc
(maar op zich een leuke gitaar)