PDA

View Full Version : Floyd Rose (of goede kopie) voor 7-string



DarknessAwaits
22 juni 2006, 17:51
Tijdens m'n onderzoek voor het volgende project blijk ik toch op een hekel punt te blijven steken: een 7-string floyd.

Een originele Floyd zal er wel niet inzitten, aangezien ik net bericht heb gehad van de importeur: 7-string FR resp: chrome - € 389 / black - 399,00 / gold - 459,00.

Dan zou met 400 euro het meerendeel van m'n budget op zijn. Wie kent goede alternatieven, die het liefst dan ook nog in Europa te krijgen zijn? Het bedrag wat ik wel zo'n beetje voor over heb is +/- €250,- maar dan moet het wel Gotoh of Schaller zijn.

fred dons
22 juni 2006, 18:17
je hebt de verkeerde importeur ;) (ik bestel ze voor mijzelf via een tussenpersoon rechtstreeks bij floyd)

maar rockinger heeft een goede licensed
http://www.rockinger.com/ArticlePage.html?cat=WG243&art=7010S

een schaller of gotoh kun je voor minder vergeten btw

fred dons
22 juni 2006, 18:18
en dan ook nog bij warmoth

http://www.warmoth.com/hardware/bridges/bridges.cfm?fuseaction=bridges_floyd_7string

Mattia
22 juni 2006, 18:18
Wellicht weet Fred Dons wat meer, maar universaljems.com heeft Licensed Floyd 7 strings, Warmoth ook (en tegen een betere prijs; Warmoth's hardware prijzen zijn gewoon goed, eigenlijk). Je zal met verzenden en alles nog onder de 200 uitkomen.

Ik kan nergens Schaller of Gotoh 7-string floyds vinden. Geen idee of die gemaakt worden.

fred dons
22 juni 2006, 18:20
de schaller maakt alleen de original floyd in 7 string en van gotoh heb ik nog geen 7 snaar kunnen vinden

DarknessAwaits
22 juni 2006, 18:33
Ah, tnx voor de info.

Die trem bij Warmoth had ik al gezien, maar ik zie niets van merk of wat ook erbij staan. Zelfde geldt voor die andere trems; hoe weet ik nou als ik voor een 'licensed' ga dat ik een goede koop?

Vanmiddag trwns via de muziekzaak contact gehad met Texas&Tweed, volgens die man kwamen alle Floyds bij Gotoh vandaan, en zelf hadden ze Allparts 7-snaar versie's die volgens hem ook bij Gotoh vandaan kwamen.

Maar ergens moet toch het naamverschil vandaan komen nietwaar?

fred dons
22 juni 2006, 18:49
puur gelul, schaller maakt de original floyds en sinds kort doet ping dit ook, Gotoh maakt de floyds voor o/a music man (deze heeft net als de ofr een gewalst stalen onderblad)
All parts heeft ook Gotoh in haar assortiment echter dat wil niet zeggen dat iedere floyd bij All parts van Gotoh is

ik spaar zelf floyds (ofr en andere)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2147273&i_pos=26&page=4&ktw=26a534942ee28917c013342d6be335ed&sid=r4wz5dc049a6c89f79342eae3c4c1d09

Michael AE
22 juni 2006, 19:01
Sorry voor de OT, maar heb jij ook Kahler steeler floyds, Fred?

fred dons
22 juni 2006, 19:07
ik heb er 1 op mijn westone zitten maar geen losse
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2147273&i_pos=29&page=4&ktw=bbb10a016e1f3944a7f3b473db959bb6&sid=r4wz5dc049a6c89f79342eae3c4c1d09

niet mijn favoriete trem (af stellen is een bitch) maar ik vind het teveel werk hem uit deze gitaar te slopen ;)

Michael AE
22 juni 2006, 19:24
Da's volgens mij een Spyder ipv een Steeler, en die is inderdaad een beetje lastig af te stellen. :D De Spyder is ook veel minder goed dan de Steeler, vind ik. De Steeler is meer een letterlijke kopie.

http://www.glowingtubes.com/images/Kahler/Steelerdiag.gif

De Steeler is ECHT de moeite waard, zo'n beetje de beste floyd die ik ooit heb gehad/getest. Voor een floyd-freak als jij toch een aanrader om een keer te testen. ;)

Enfin, ik kan jou er dus geen aftroggelen, helaas. :D

fred dons
22 juni 2006, 19:47
je hebt gelijk ;)

maar de steeler is een preciese kopie van de floyd (de reden ook dat Kahler de rechtzaak tegen floyd verloor en hem niet meer mocht maken)
en ik kan die dingen (ofr's) nogal goedkoop krijgen terwijl de nieuwe kahlers akelig duur zijn geworden
ik heb sinds de flatmount nog steeds een beetje een aversie tegen kahlers
hoewel ze prima gebouwd zijn kan ik bij de flatmounts niet aan de feel wennen

G.G.
22 juni 2006, 23:52
Is er geen 7 snaar uitvoering van de ibanez low pro edge? Ik heb een 6 snaar uitvoering op een stratocaster zitten en vind dit toch wel de lekkerste tremelo die er is.
Weet niet of ie in je budget valt, heb hem zelf ooit eens voor een prikkie nieuw gekocht (200 Gulden)

DarknessAwaits
23 juni 2006, 00:14
Volgens mij kan je niet zomaar een losse Ibz trem kopen ofwel? Anders zou ik 'm zeker meenemen in de vergelijking.

fred dons
23 juni 2006, 08:23
ja je kan losse ibbi trems kopen en hoewel ze fantastisch ge-engineerd zijn zijn het geen goede trems in termen van kwaliteit, de onderbladen worden gegoten ipv gewalst en het is ook de enige trem die kan breken als je hem laat vallen.
Bij normaal gebruik zul je daar natuurlijk weinig last van hebben maar de messen van een ibbi trem worden sneller bot dan die van een floyd, gotoh of kahler
Ooit eens gelezen dat Vai ongeveer een week met zijn tremelo's doet
(daarnaast is het een hele dure trem (duurder als original floyd) )

DarknessAwaits
23 juni 2006, 10:57
Misschien een idee waar ik ze zou kunnen kopen?

fred dons
23 juni 2006, 11:40
je winkelier kan hem bij Serlui bestellen maar zoals gezegd ze zijn niet goedkoop

DarknessAwaits
23 juni 2006, 12:38
O, nu lees ik je vorige bericht pas goed.


Ooit eens gelezen dat Vai ongeveer een week met zijn tremelo's doet
(daarnaast is het een hele dure trem (duurder als original floyd) )

Ik dacht dat Vai zelf hele dure trems had, maar dat was gewoon van toepassing op de Ibz trems...

Naja, dan ga ik toch maar voor een licensed. Die van Warmoth zien er wel degelijk uit, voor zover je dat kan bepalen van een (klein) plaatje. Iemand ervaring mee?

fred dons
23 juni 2006, 12:57
ik heb nog nooit rommel gekocht bij warmoth (en ben al zo'n 15 jaar een klant)
en ik zou zo'n trem blind bij ze kopen

Mattia
23 juni 2006, 16:09
ik heb nog nooit rommel gekocht bij warmoth (en ben al zo'n 15 jaar een klant)
en ik zou zo'n trem blind bij ze kopen

+1.

Warmoth is gewoon goed.