PDA

View Full Version : Ibanez RG 350



Blen-D*?
22 juni 2006, 17:26
weet iemand wat van deze gitaar volgens mij is het een goede gitaar :satisfie:
maar als jullie iets anders vinden ik sta nog voor alles open (ik ga hem waarschijnlijk pas na de zomer vakantie kopen ivbm het tekort aan geld :sssh: )

maar ik weet dat ibanez bekent staat als scheur ijzer maar kan je hier ook nog een klein beetje de blues kant mee op?

vester86
22 juni 2006, 17:30
koop voor hetzelfde geld een 2e hands Ibanez RG550, zelfde gitaar, maar betere kwaliteit onderdelen. de Tremolo van deze gitaar is niet geweldig op de lange duur.(slijtage)

edit: 1) blues kun je er net zo goed op spelen, het is maar wat de bespeler op de gitaar speelt!
2) als je toch pas na de vakaantie de gitaar wil kopen: Ga Proberen!

Tho
22 juni 2006, 17:44
Ik vind de RG serie niet zo geweldig. Ze spelen heerlijk, maar technisch gezien kan je beter een RG prestige kopen! Dat kost veel meer, maar die zijn écht goed. Bij de gewone RG's zit veel te veel speling in de tremolo-bar. Bij prestiges is dat een stuk beter..
Dus als ik jou was zou ik voor een (2e hands) prestige gaan!
gr.
thomas

Blen-D*?
22 juni 2006, 19:09
hoe duur kost een nieuwe prestige dan? en wat een 2e hands?

en mij gaat het niet zo zeer om de tremolo (natuurlijk wel een beetje) maar ook om de scheursound. maar ik heb ook een fender strat. zien staan voor rond de 400 euro dan zou ik er eventueel nog een ander element in kunnen doen...

vester86
22 juni 2006, 20:07
scheuren kan je met iedere gitaar. zet er een leuke humbucker in (hotrails voor strat bijv) en je kunt prima scheuren met bijna iedere gitaar. ik heb een London city hurricane (prs achtig) en een Prestige ibanez, maar qua scheuren doen ze niet voor elkaar onder... ze klinken wel anders

Blen-D*?
22 juni 2006, 20:09
maar...zou ik dan beter een 2e hands strat kunnen kopen of een nieuwe?

Nova
22 juni 2006, 20:12
ik heb zelf een Ibanez RG350 EX en ben er heel tevreden over. Ik speel echter geen blues of ook maar iets in die richting, dus daar kan ik nix over zeggen :)
Dat die tremolo slijt hoor ik vaker, maar ik was toch niet van plan zo'n gitaar jaren te gaan gebruiken...
Hij speelt wel echt heerlijk, hou alleen niet zo van de sound.. ligt waarschijnlijk aan de elementen en het hout.

vester86
22 juni 2006, 20:14
elementen doen heel veel met zo'n gitaar, ik had eerst een RG 2570 die ik wegdeed vanwege de klank, nu heb ik een RG 1570 met andere elementen en die vind ik 10x beter klinken. zelfde gitaar, andere elementen

Blen-D*?
22 juni 2006, 20:35
2e hands of nieuwe strat?

Nickname
22 juni 2006, 20:37
Hoi, als ik jou was zou ik proberen 2ehands een RG te vinden van de 5xx serie of hoger. Deze zijn kwalitatief veel beter dan de 3xx serie zoals de 350 :) Ik heb zelf de RG 1570 prestige, alleen die kost nieuw rond de 800 of meer euro...

vester86
23 juni 2006, 00:32
ik heb een 2e hands RG 2570 gekocht voor 350, das dus bijna hetzelfde bedrag als een RG 370/350 nieuw kost....

2e hands gitaren zijn prijs/kwaliteit gezien vrijwel altijd beter, maar blijf opletten wat je koopt

crrrN
23 juni 2006, 00:38
350DX/EX zijn prima gitaren voor het geld. De brug gaat lastig doen na een aantal jaar (die van mij is nog prima na 1,5 jaar).

De elementen zijn in combinatie met het basswood hout wat schel. Ik heb er een Invader ingepleurt en nu kickt hij echt ass.

Blen-D*?
23 juni 2006, 07:26
ik denk dat ik nu een 2e hands koop...nu alleen nog ff gitaarmarkt en marktplaats afspeuren. maar eigenlijk ben ik toch niet van plan der nog jaren op te gaan spelen ik denk hoogstens 2 jaar ofzo :sssh: .