PDA

View Full Version : Total Guitar vs. Guitar Techniques



Mr Joe
22 juni 2006, 16:52
Hello tout le monde,

Ik heb net een jaartje subscribtion met total guitar achter de rug. Op zicht is het wel een relaxed boekje met leuke intervieuws en liedjes om te spelen, maar ik heb niet echt iets bij geleerd buiten leuke deuntjes.

Nu is mijn vraag of Guitar Techniques een beter blad is om techniek(ja de naam maar dat wil niets zeggen want bij total guitar leer je ook niet totaal alles :satisfie: ) en theorie enzo te leren?

Harm
23 juni 2006, 07:32
Ik ben zelf al ajren lid van Guitar Techniques! Ben er ook wel tevreden over omdat de personen die er artikelen over schrijven allemaal goede gitaristen zijn... Dave Kilminster zit nu bijvoorbeeld met een solo cd en speelt de Gilmour partijen bij Roger Waters, zo nog een paar....

Eerder ben ik ook lid geweest (5 jaar terug) van Total guitar maar die vond ik qua muziek minder... eigen mening.

Guitar Techniques draait meer om de gitarist en minder om de artiest (snap je?) Er wordt dus meer gekeken naar stijl van verschillende gitaristen en niet alleen naar wat populair is. Nadeel is dat ze lichtelijk een voorkeur hebben voor britse gitaristen (lichtelijk) en dat ze laatst voor mij een ergelijke fout hebben gemaakt door Here I go Again uit te schrijven (met een fout eindloopje in de solo) met de opmerking dat hij gespeeld is door John Sykes... Heel jammer want er zijn maar 2 gitaristen die dat gespeeld hebben op de plaat.. (Ad en Dann Huff).

Maar goed, dat is een foutje dat ze zich kunnen permiteren omdat hun artikelen breed zijn in verschillende stijlen:

Kenmerken zijn: Bekende nummers uitgezocht, oude nummers uitgezocht, iets klassiek en soms iets Country Western erbij. elke week iets over theorie en excercises voor techniek (een enorme patser die dat doet).
Ze hebben erg goede dingen die ze uitzoeken.

Samenvattend vind ik het nog steeds een goed muziek blad, ook al lees ik niet alles meer van begin tot eind... Maar ook handig omdat ik zat te zoeken naar "Girl next door" en verdorie die stond toch eens jaren terug in dat blad!

Mr Joe
23 juni 2006, 07:35
ok bedankt, ik ga denk ik een boekje halen en als het mij bevalt , subscrbe