PDA

View Full Version : viberation



reprisal
22 juni 2006, 16:07
hallo iedereen,

ik had een vraagje over viberation ~

vaak zie je dat staan op een tab maar ik weet nie precies hoe je dit speelt op gitaar.
heeft iemand tips

dank

paulusdeBKB
22 juni 2006, 16:41
viberation? You teek me in de meeling ? (het = vibrato )

paulusdeBKB
22 juni 2006, 16:48
maar het internet is je vriend: http://www.youtube.com/watch?v=fQ5S7zN-Egs&search=guitar%20vibrato


en hier: http://www.actoguitar.com/xii-bends-vibrato/386-c-using-vibrato.html
voila, alles wat je wilde weten over vibrato

reprisal
22 juni 2006, 16:49
merci :)
maakt nie uit hoe het noemt
op een tab dat ik heb stond viberation :p

bedankt :)

Dridon
22 juni 2006, 18:53
Zet je vinger op de noot, sla m aan, en ga met je vinger wiebelen, totdat het lijkt of de toon vibreerd :P...

jaspie
23 juni 2006, 13:33
download een filmpje van hendrix die purple haze(of elk ander nummer:P) speelt, zo heb ik het afgekeken.

Lossesnaar
23 juni 2006, 16:47
over de techniek, ik zie veel toppers enkel vibreren door de snaar op en neer te benden, niet heen en weer met je vinger zoals in da filmpje, gaat ook wel ntuurlijk....maar das wat mij opvalt iig,

suc6

Don Capo
23 juni 2006, 17:06
over de techniek, ik zie veel toppers enkel vibreren door de snaar op en neer te benden, niet heen en weer met je vinger zoals in da filmpje, gaat ook wel ntuurlijk....maar das wat mij opvalt iig,

suc6

Eeehm dat heet benden niet vibrato. Bij benden verander je de toon bij Vibrato beweeg je je vinger in horizontale richting op en neer. Dat is Vibrato. Niet door elkaar halen dus, is een fout die heel veel gitaristen maken. Maar Vibrato is echt een techniek op zich.

guitarmonk
23 juni 2006, 23:45
Eeehm dat heet benden niet vibrato. Bij benden verander je de toon bij Vibrato beweeg je je vinger in horizontale richting op en neer. Dat is Vibrato. Niet door elkaar halen dus, is een fout die heel veel gitaristen maken. Maar Vibrato is echt een techniek op zich.

Maar als je de snaar maar een klein beetje op en neer beweegt dat het nog geen halve toon hoger wordt is het volgens ook gewoon vibrato hoor.

paulusdeBKB
24 juni 2006, 02:15
Vibrato op klassiek gitaar is vinger in de richting van de snaar op en neer bewegen (eigenlijk varieer je dan de druk op de snaar). Vibrato op electrisch gitaar is de snaar een klein beetje heen en weer trekken (in richting dwars op de snaar). Maar allebei de technieken werken op allebei de instrumenten. M.I. is vibrato een naam voor een geluid dat je aan je instrument ontlokt, niet voor hoe je dat geluid tot stand brengt.