PDA

View Full Version : eric vaarzon morel



daron_kurt
18 november 2002, 21:06
woooooowwwwwwww, ik had hem een paar maanden geleden gezien bij zo'n (over het algemeen niet egt leuk programma vind ik...) programma van de vpro, vrije geluiden. Egt supergoede, sjah, flamenco gitarist. En toevallig zag ik hem kort geleden weer, shit, wat een goeie techniek heeft die gozer zeg!!! ik houd niet van die muziek, maar die gast is egt een virtuoos, wie heeft nog wel eens vaker van hem gehoord, of heeft zn album al eens beluisterd? (album: sol y sombra) en voor de geïnteresseerden: http://www.vaarzonmorel.com

delphiro
19 november 2002, 13:26
Ook leuk om te weten;

hij geeft groepsles in het conservatorium in Amsterdam. Ik heb een aantal lessen gevolgd en hij doet het erg goed. Als klassieker had ik baat bij flamenco technieken dus de lessen kwamen goed van pas. De techniek voor flamenco is echter behoorlijk afwijkend van klassiek (stand van de hand, snaaraanslag) dus wil je echt flamenco leren dan moet je je alleen daar op concentreren anders wordt het nooit wat. Ik ben dus weer terug bij de klassieke hoek maar de geleerde technieken pas ik nog steeds toe!

Als je hem trouwens goed vind dan moet je ook eens naar Paco de Lucia luisteren (en dan niet naar die CD van Lucia / DiMeola / McLaughin maar *echte* flamenco nummers). Paco de Lucia is de 'flamenco god'.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: delphiro op 2002-11-19 13:30 ]</font>

daron_kurt
24 november 2002, 20:32
okeej tnx, ik zal eens luisteren idd, maar het ging me vooral idd om zijn techniek, ik heb er niet zo heel veel behoefte aan om me er in te verdiepen verder, maar cool is het wel:D