PDA

View Full Version : voorlopige mix demo



jonesd
22 juni 2006, 09:02
hallo allemaal,

wij hebben met onze band een voorlopige mix gemaakt van demo opnames.

te beluisteren op: http://www.myspace.com/steamygrease

nu moet er nog definitief worden afgemixt en daarvoor zou ik mee beroep willen doen op jullie oren. Wat zouden jullie nog aanpassen in de mix?

Jonas

White balverine
22 juni 2006, 12:56
Dit lied is mooi gecomponeerd. Ik geef het een 8 op 10. Wat ik zou veranderen? Alles is perfect voor een redelijk goede song, doe zo voort!

jonesd
22 juni 2006, 15:48
ik had zelf het gevoel dat er overal iets te veel effect op zit (stem en gitaren) en dat het geheel wat helderder mag (misschien te bekomen door snare wat meer te accentueren?)

Bestaan er nog andere manieren om die algemene doffe klank weg te krijgen?

nielsduursma
22 juni 2006, 15:57
klinkt goed!! steamy grease klinkt ook echt alsof het van een oude lp komt.

Gitaro
22 juni 2006, 17:29
Wow, echt tof! Leuke tekst ook :D geen kritiek

Noid
23 juni 2006, 09:13
ik had zelf het gevoel dat er overal iets te veel effect op zit (stem en gitaren) en dat het geheel wat helderder mag (misschien te bekomen door snare wat meer te accentueren?)

Bestaan er nog andere manieren om die algemene doffe klank weg te krijgen?

Ten eerste: leuke nummers, zeker geen gekke opnames. Mooie nummers ook, mooie opbouw etc.

Vooral bij steamy grease en beware of hoor ik dat doffe. Wat helderder kan geen kwaad, echter niet voor de bas: mooie sound. Maar de gitaren en het orgeltje mogen wel een randje meer hoog en misschien iets minder mid krijgen, de zang mag wat meer gedefinieerd in de mix. De sound van inconsidered bastard heeft trouwens minder dat doffe dan steamy grease, vooral de zang heeft hier een beter definitie.

fullorder
23 juni 2006, 09:41
Klinkt best aardig al, maar ik heb wel wat kritiek op hoe de drums in de mix liggen. En dan heb ik het vooral over de kick, snare en closed hihiat. Die liggen nu heel erg braaf, lief en ook nog dof op de achtergrond. De drums mogen van mij veel meer knallen. Harder en transparanter. Ik hoop dat met EQ de drum tracks wat helderer gemaakt kunnen worden, maar het klinkt alsof de opname niet optimaal is. Dat wordt dan dus een reparatie-eq en dat is altijd lastig.

Kortom: Drums zijn te lief, mag veel meer in your face zijn. Dat verdient jullie muziek!

jonesd
6 november 2006, 13:48
Hallo,

De mix is intussen afgewerkt. Te beluisteren op www.myspace.com/steamygrease

Bedankt voor alle tips!!!

DTmaster
6 november 2006, 14:55
áls ik jouw was zou ik de gitaar iets harder doen in het intro met het orgel stukje en over het algemeen mag het wel wat harder

laterzzz