PDA

View Full Version : 5 way switch met humbuckers



Flames
21 juni 2006, 19:55
De nieuwe gitaar die ik wil kopen (een schecter C1 blackjack) heeft een 5 way switch met 2 humbuckers. Welke standen kun je met 2 humbuckers meer hebben dan: de eerste, allebij, of de laatste?

Squier4ever
21 juni 2006, 20:32
in/uit fase, serieel/parallel, split, misschien Killswitch er zijn een aantal dingen mee uit te halen, is jou feestje zegmaar

DarknessAwaits
21 juni 2006, 20:33
Waarschijnlijk kun je bij de tussenstanden 2&4 de enkele spoelen van de humbuckers gebruiken.

Flames
22 juni 2006, 17:47
Wat ik dus uiteindelijk wil gaan doen is de bridge pickup veranderen door een iets zwaardere pickup met iets meer output.
Is het dan nog wel mogelijk om deze 5 way switch te gebruiken aangezien de tweede pickup een veel hogere uitput heeft?
Ik zat zelf te denken aan een seymour duncen SH-4 jb of mischien wel een SH-13 dimebucker voor het echte scheurwerk.

Anders Destium
22 juni 2006, 18:02
De output van je elementen heeft geen invloed op je switch, al is het voor het geluid natuurlijk wel leuk als er een beetje balans is. Het nekelement hoeft niet zo'n hoge output te hebben als het brugelement, maar als er een groot verschil is dan merk je dat bij het schakelen. Dat kan vervelend zijn.

Je hebt met een 5-way switch vrij veel mogelijkheden tot schakelen. Waarom ben je trouwens er nu al mee bezig om de elementen te vervangen van een gitaar die je nog niet eens hebt :???: