PDA

View Full Version : Lag RX200.



Snuiter
21 juni 2006, 18:45
Vanmiddag ging ik naar een muziekwinkel met als doel een nieuw setje snaren en in mijn achterhoofd eens rustig kijken naar een nieuwe gitaar. Zodoende viel mijn oog op een Lag RX200. Tijdje op gespeeld en GAS, althans op een punt na. De gitaar ontstemde vrij snel, hetgeen volgens de verkoper door de nieuwe snaren kwam. Zeer goed mogelijk natuurlijk, mijn vraag hebben mensen hier ervaring met deze gitaar mbt. ontstemmen? Andere min, dan wel pluspunten zijn natuurlijk ook altijd welkom, immers heb ik ook maar een klein half uur gespeeld.

Kom maar op!

ssj3goku
21 juni 2006, 20:03
Als je nieuwe snaren op een gitaar zet ontstemmen ze vaak wel (tenzij je locking tuners 'n shit hebt). Ik weet niet in wat voor een prijsklasse deze gitaar zit, maar bij mijn goedkopere gitaren heb ik dat altijd. Wat je dan doet is snaren erop zetten, stemmen, flink aan de snaren trekken (niet TE hard natuurlijk) en dan ontstemmen ze weer. Weer stemmen, weer wat trekken, en zo krijg je ze snel goed gestemd (ik dan).

Snuiter
21 juni 2006, 20:30
Ik begrijp wel hoe ik een gitaar moet stemmen, en dat snaren even moeten rekken voordat ze stemvast zijn. Leve de Floyd Rose, :D. Mijn vraag is dan ook naar de kwaliteit van de tuners van de gitaar...

Squier4ever
21 juni 2006, 20:31
juist, altijd nieuwe snaren oprekken totdat ze bijna niet meer ontstemmen. Als het probeer er dan nog is ligt het bijv aan een slechte nut, tuners, tremolo.
Mja rx200 klinkt als een vrij goedkope serie, dus dan zal de hardware met squier te vergelijken zijn.

heb wel eens een hele dure Lag gehoord, met (echte) Seymour Duncans erin. die bak knalde wel, hoewel de rest van de gitaar me niet aanspreekt, zowiezo kan Lag mij niet bekoren

FruscianteFan
21 juni 2006, 20:53
Als je nieuwe snaren op een gitaar zet ontstemmen ze vaak wel (tenzij je locking tuners 'n shit hebt). Ik weet niet in wat voor een prijsklasse deze gitaar zit, maar bij mijn goedkopere gitaren heb ik dat altijd. Wat je dan doet is snaren erop zetten, stemmen, flink aan de snaren trekken (niet TE hard natuurlijk) en dan ontstemmen ze weer. Weer stemmen, weer wat trekken, en zo krijg je ze snel goed gestemd (ik dan).Precies. Goed rekken (heeft me wel eens een snaar gekost) en je zult maar weinig stemproblemen krijgen.

marter544
21 juni 2006, 21:27
Precies. Goed rekken (heeft me wel eens een snaar gekost) en je zult maar weinig stemproblemen krijgen.

Dat had ik laatst met de hoge E van mijn bas.... Dat ding schoot knoepeshard tegen mijn vingers, deed best wel pijn.

Snuiter
21 juni 2006, 22:02
Dat had ik laatst met de hoge E van mijn bas.... Dat ding schoot knoepeshard tegen mijn vingers, deed best wel pijn.

Ai, helemaal bij een bassnaar.

En oh, voor de duidelijkheid. Ik heb de gitaar nog niet gekocht en er dus zelf ook geen snaren op gezet!

BartL
21 juni 2006, 23:08
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=34002&highlight=rx200

Ik had grote problemen met het benden op deze gitaar, heel vreemd. Ook vond ik het zeer irritant dat hij bij het staan spelen niet in balans hing (kopzwaar).

mcannegieter
22 juni 2006, 06:04
Ik heb een RX200 (oude versie) en het is volgens mij zeker geen budget gitaar. Het is natuurlijk geen top-gitaar, maar voor de prijs die je betaald is het echt een goede gitaar vind ik, lekkere hals, fijn gewicht en ik vind het ook een mooie gitaar.
Wat betreft stemmen, ik heb nog nooit last gehad van snel ontstemmen (behalve dan bij nieuwe snaren). Nou heb ik niet veel ervaring met andere gitaren, maar als je tijdens het spelen in de winkel merkte dat de gitaar snel ontstemde dan denk ik dat de verkoper gelijk had en dat het door nieuwe snaren komt.

guiman
23 juni 2006, 11:04
Ik heb al een paar jaar een RX200 en ik moet zeggen het is een lekker gitaartje. Hij ziet er heel classy uit, prima gelakt en een prachtige hals. Het hout is ook prachtig afgewerkt. Hij speelt als een zonnetje, nadat ik hem heb laten afstellen. OK, de elementen zijn niet helemaal je van het, maar dat kun je in deze prijsklasse niet verwachten. Zet er een SD in en je weet niet wat je hoort..... En, hij is tamelijk zwaar. Maar wie hem voor rond de 300 euro op de kop kan tikken heeft er een lekkere plank bij. Wie er vervolgens een duurdere gitaar bij koopt (en dat doet iedereen op dit forum lijkt het) zal de RX200 minder beroeren, maar dat trieste lot is veel goedkopere gitaren nou eenmaal beschoren...