PDA

View Full Version : The Sweet



Fox
21 juni 2006, 18:44
The Sweet: toch wel de grondleggers van de glamrock als hje het mij vraagt. Ik vind ze persoonlijk toch wel erg goed, vooral hun sound, daar hou ik nog het meeste van :). Wat zijn jullie meningen over deze band?

Mvg,

Tim

strat58
21 juni 2006, 21:09
Geweldige band heb pas geleden Sweet Fanny Adams en Desolation Boulevard besteld, nadat ik enkele bootlegs had binnen gehaald.
Volgens mij waren die gasten hun tijd ver vooruit luister maar naar Sweet Fa of Set Me Free. Vroeger vond ik de B - kanten van de singles ook al het beste.
Gewoon gaan luisteren Def Leppard en andere meteal bands hebben niet voor niks nummer gecoverd.
Peace Strat58

Jakke
21 juni 2006, 22:00
Ballroom Blitz! :speed:

Dat vind ik een leuk nummer. Maar voor de rest ken ik ze eigenlijk niet zo.

White balverine
22 juni 2006, 17:41
Fantastische band. Fox on the run! :hippie: .
Spijtig van het/de bandlid/leden die dood is/zijn.

vulvasonic
24 juni 2006, 00:07
Toen ik 5 jaar was kreeg ik mijn eerste singletje, "Wig Wam Bam" van "The Sweet". Ik ben die gasten altijd blijven volgen en het was een vreemd stel.
Ze konden zich niet echt onttrekken aan de enorme zoetsappige liedjes van het producerskoppel, terwijl ze enorm goed konden knallen met zeer goed eigen werk. EN het waren eenvoudigweg heel goede muzikanten!

Het gitaarwerk is vaak meesterlijk en inderdaad, die sound is soms zo enorm goed. Het is jammer dat ze nooit echt serieus genomen zijn en de mogelijkheid hebben gekregen (of genomen) om te laten zien wie ze echt waren.

Fox
24 juni 2006, 20:45
Ik ben blij dat er eindelijk iemand is die er ook zo over denkt vulvasonic :).
Ik vind het ook erg spijtig dat ze een beetje ondergewardeerd worden. Zelf ben ik een redelijk grote fan van hun en zeker van hun werk zoals de cd's fanny adams, desolation boulevard, ... .

Mvg,

TIm

Wizz
24 juni 2006, 22:57
Dat "glamrock" image deed ze, in klompen,molens en kaas-land althans, de das om, denk ik. Zoals later ook met de "hair-bands" gebeurde.
Het is nog altijd een droom van me een glamrock-band op te richten, met twee drummers, en natuurlijk allemaal op plateauzolen...
Ook te gek : T-Rex !

Wizz

vulvasonic
25 juni 2006, 01:39
Dat "glamrock" image deed ze, in klompen,molens en kaas-land althans, de das om, denk ik. Zoals later ook met de "hair-bands" gebeurde.
Het is nog altijd een droom van me een glamrock-band op te richten, met twee drummers, en natuurlijk allemaal op plateauzolen...
Ook te gek : T-Rex !

Wizz

Dat wil ik ook al een tijd!
T-Rex, The Tubes, The Sweet en tevens veel nummers die weinig met de glamrock an sich te maken hebben, maar wel in dezelfde stijl gebracht kunnen worden. Lijkt me heerlijk om te doen. Maar ja, vindt de goede muzikanten er maar eens voor.

moos
12 augustus 2006, 11:33
Ik heb "the Sweet" vorig jaar nog live mogen aanschouwen..... Nou ja, The Sweet........alleen Andy Scott is nog over van de oorspronkelijke bezetting. Ze brachten hun oorspronkelijke matriaal echter wel zeer goed over... Heerlijke muziek! En wat opviel: de zangkwaliteit van met name Andy. Die hoge kopstem, zeer tekenend voor hun sound... Juist dat is voor mij het kenmerkende van hun muziek en enigzins onderschat!