PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar voor mij (m'n 2e Burny!)



Speeddemon
21 juni 2006, 18:32
http://i4.ebayimg.com/03/i/07/35/1d/ec_1.JPG

Een 90's Burny Les Paul Custom, made in Japan.

Effe de coole dingetjes:
-fret edge binding
-originele VH-1 pickups
-Schaller straplocks met een Ernie Ball strap.
-zat een erg dikke en goede Levy's tas bij

Hij heeft 1 duidelijke beschadiging aan de voorkant van de body, maar verder is ie in zeer goede staat, op wat bucklerash (NIET op de Wietse-manier :stop: ) en wat kleine headstock-rand butsjes na.

Hoe klinkt ie?
SUSTAAAAAAAAAAIN! En helder!
Hals-humbucker is net Slash's Alnico Pro II, super-creamy, maar gedefinieerd!

Hoe verschilt ie met m'n 80's Burny LP Custom (Alpine white)?
De 80's Burny is echt 100% Gibson-correct (op het fretboard hout na dan, wat rosewood is, ipv ebony) , qua split-diamond inlay, dikte (deze 90's is 0.5cm dunner), etc.
Deze 90's Burny klinkt iets helderder (niet zozeer dunner), maar dat kan ook zeker nog met de dunnere snaren te maken hebben (hier ligt 0.10 of misschien zelfs 0.09 op, terwijl op de 80's Burny 0.11 ligt).
Speelt net zo lekker (supersmooth/snel), en leent zich uitstekend voor strakke metal met veel pinch harmonics (ja nu al! Kun je nagaan hoe ik zal klinken met EMG's*... Zakk, eat your heart out! :rockon: :satisfie: )

En dat alles (incl. verzenden en douane) voor minder dan een nieuwe Epiphone LP Custom... Oh yeah....

*=Ik wil nog een keer een Les Paul Custom laten bouwen, in tangerine (soort oranje) flamed maple, met mat-zwarte hardware en EMG's (81/85 of 81/60), wat m'n ultieme metal-rhythm gitaar moet worden.
Na Lennart's verhaal van Shamray, lijkt me dat geen goed idee, dus als iemand nog een goeie bouwer weet in de EU, die voor een nette prijs een supergoeie LP Custom kan nabouwen...

Jax
21 juni 2006, 18:43
Gefeliciteerd ermee! Schitterend die planken van Burny, staat ook nog op mijn verlanglijstje :) Veel plezier, kerel!

Luke-wannabe
21 juni 2006, 18:46
Ja vet mooie gitaar man!
Misschien moet je ns aan Erik vd Haar denken? Of maakt die echt alleen maar stratjes en teles??

Ritch
21 juni 2006, 18:50
Supervette axe Speedy! Veel speelplezier toegewenst!

Speeddemon
21 juni 2006, 20:51
Thanks,
ik heb nog een Duncan SH-11 Custom Custom liggen (open model), die ik misschien in de brugpositie zet (al was 't maar om uit te proberen), maar die hals-humbucker blijft!

Echt zo'n 'liquid' tone, bij gebrek aan een betere beschrijving. Maar mensen die ervaring hebben met Air Nortons, goeie PAF's, en Alnico Pro II's, weten denk ik wel, wat ik bedoel.

Agent_Smith
21 juni 2006, 21:25
Gefeliciteerd! Gaaf ding hoor!
Die Duncan Custom Custom gebruik ik al jaren in m'n '70 LP Custom. kan ik je echt aanraden! (afhankelijk van de muziekkeuze natuurlijk).

Robbert
21 juni 2006, 21:26
Ebay?

Mooie gitaar weer, misschien moet ik ook eens wat zoeken naar Burny's :)

Fox
21 juni 2006, 21:33
Felici,

Het is inderdaad een pracht van een gitaar ( ik moet dringend eens wat gaan werken ;) )

Mvg,

Tim

Speeddemon
21 juni 2006, 22:54
Ebay?

Yep! En nog wel gescoord op de avond dat ik precies 5 jaar verkering had met m'n huidige vriendin! :satisfie:

@Agent Smith, wil d'r vooral hardrock/heavy metal mee kunnen spelen, evt ook wat stevige speed/thrash. Met name Priest, Maiden, Accept, Tesla, GN'R, etc.

Hoe is de Custom Custom daarvoor? De huidige brughumbucker is wel lekker fel en strak, maar iets meer body zou best een plus zijn.

Speeddemon
21 juni 2006, 23:01
Hier staat een EXACT dezelfde te koop trouwens:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7424419259&fromMakeTrack=true

waix
21 juni 2006, 23:14
Wow man, prachtige gitaar

Orpheo
22 juni 2006, 00:09
pff mooi!!!! :D heel mooi ding! hele mooie kleur! ik wil ook nog n nieuwe burny/edwards.. nog eventjes sparen ikkuh :D

d'oh
22 juni 2006, 09:29
mooi, erg classy
veel plezier ermee

BartL
22 juni 2006, 09:49
En hoeveel mag een goede burny kosten?

almarvk
22 juni 2006, 10:14
En dat alles (incl. verzenden en douane) voor minder dan een nieuwe Epiphone LP Custom... Oh yeah....


Netjes!! Dat wil ik dan ook wel!!

frekie
22 juni 2006, 10:31
Schitterend ding, zie je niet veel. Heb je ook onder de hals pickup gekeken, zit er een echte maple top op? Ik heb ooit een MM review gelezen van een Burny en Tokai LP copie, de Burny zou een fineer top hebben. Ik heb een begin jaren 90 Jap Tokai LP, die heeft wel een echte maple top.

telecastermaster
22 juni 2006, 12:15
Yep! En nog wel gescoord op de avond dat ik precies 5 jaar verkering had met m'n huidige vriendin! :satisfie:



Remco, wat romantisch :roll:

Speeddemon
22 juni 2006, 12:21
Schitterend ding, zie je niet veel. Heb je ook onder de hals pickup gekeken, zit er een echte maple top op? Ik heb ooit een MM review gelezen van een Burny en Tokai LP copie, de Burny zou een fineer top hebben. Ik heb een begin jaren 90 Jap Tokai LP, die heeft wel een echte maple top.
Als ik de brug-HB vervang met de Duncan CC, check it het wel effe, maar gezien de nerf, lijkt ie me volledig mahonie. Hij is ook iets lichter dan m'n 80's Burny (welke wel een dikke maple top heeft).

@Bart L, afgaand op advies van Paul Lenders (groot Burny-fanaat), mag een 90's Burny tussen de 450-600 euro kosten (de gitaar zelf),
en een 80's Burny tussen de 750 en 1500!

Check gewoon wekelijks Ebay, en met een beetje geduld vind je precies de gitaar die je zoekt voor een schappelijke prijs.
Eenzelfde Burny (wel in perfecte staat) stond heel lang te koop in Australië. Was ik daarvoor gegaan, was ik 300 euro meer kwijt geweest!

robert-gitarist
22 juni 2006, 12:34
Wow Remco,dat ziet er echt prachtig uit!Die witte van je vind ik ook een erg geil ding!Ik ben erg benieuwd hoe ze spelen en klinken..kan helaas niks uittesten hier in NL en vind ik eigelijk wel behoorlijk kl#te.
Heel veel speelplezier ermee ;) (gaat denken ik ook wel lukken haha)

Anders Destium
22 juni 2006, 13:39
Erg mooie LP, gefeliciteerd :)



Remco, wat romantisch :roll:

Prioriteiten hè, prioriteiten :seriousf:

vinni
22 juni 2006, 21:50
Een hele mooie Remco!

Minstens zo goed als een "echte" LP.

Vinni

Tupelo
22 juni 2006, 22:15
Congrats! Veel blije mensen vandaag op dit forum. :cheerup:

Negative K3 fan
22 juni 2006, 23:13
ziet er mooi stijlvol uit remco!!!