PDA

View Full Version : Matchless Hotbox



the feable
21 juni 2006, 18:16
Ik heb een aantal vragen over dit pedaal:

Waar is die nieuw in NL te krijgen en wat kost het apparaat dan ongeveer?
Wat is een redelijke prijs voor een 2ehands exemplaar?
Is het een preamp?
Zoja, verbind je em dan met je effectreturn of toch gewoon de normale input?
Heeft het pedaal nadelen?

paulusdeBKB
21 juni 2006, 18:24
Ja, de HotBox is een preamp. Je kunt hem dus het beste op je FX-Return aansluiten, maar veel preamps klinken ook voor de preamp van je gitaarversterker goed. Hangt af van de combinatie...

Als je de Hotbox op je FX-return wilt aansluiten, zet er dan een (Boss) line selector voor, zodat je kunt kiezen tussen de HotBox of de preamp van je combo. Signaalpad wordt dan:



gitaar --> Line selector (output) --> FX return van amp
(loop 1 out) --> input van je amp
(loop 1 in) --> FX send van je amp
(loop 2 out) ---> input Hotbox
(loop 2 in) --> output Hotbox


Prijzen? Geen idee. Google is je vriend.

Globetrotter
21 juni 2006, 18:32
Hoi!

Hij is niet echt goedkoop dacht ik me te herinneren... ik denk zelf dat hij vlotjes over de 3 of zelf 400€ is nieuw. Heb wel gezien dat hij niet meer op de site van Matchless zelf staat, dus misschien wordt hij niet meer nieuw gemaakt? Misschien dat je dat best eens navraagt bij een matchless dealer?
Cheers,

Bart

the feable
21 juni 2006, 18:36
Bedankt,

Nog een vraag erbij: Kun je er een remoteswitchinput aanmaken zodat je hem met een simpele footswitch kunt schakelen?

BeeJee
21 juni 2006, 18:47
Ik heb er weleens over gespeeld, maar was niet zo onder de indruk. Helemaal niet voor het geld...

paulusdeBKB
21 juni 2006, 18:50
Weet ik niet, hangt er vanaf wat je wilt schakelen.

Trouwens: kijk ook eens naar een tweedehands V-Twin. Zelfde soort ding, en op afstand schakelbaar. Of een Pedaltone natuurlijk. Als je zin hebt om flink te klussen en je kunt goed braaien, dan staat hier (http://thejaffes.org/rory/hotbox/hotbox.php) hoe je er zelf eentje bouwt.

Jeroenvanhulsteijn
21 juni 2006, 18:59
Ik heb er ook wel eens over gespeeld. En was er wel van onder de indruk. Alleen...hij kan maar 1 ding...je versterker als een Vox laten klinken.

2 jaar geleden heb ik een hotbox verkocht voor 250 euro. Maar dat was mss wat aan de goedkope kant.
Ik geloof dattie nieuw iets van 550 euro kost. Erik vd Haar van haarguitars.nl heeft ze.

Persoonlijk lijkt me de genoemde pedaltone qua mogelijkheden iig veeeeeeeeeeeel betere keus.

Einzeln
22 juni 2006, 09:45
Ooit voor 1200 gulden gekocht. Heeft 2 kanalen. kanaal is clean als het topboost kanaal van een ac30. Klinkt erg goed op sommige versterkers. Het 2e kanaal is hot en dan ook erg hot. Kan heel erg grittig klinken. Heeft ook een wat bijen en een potje klank.
Ik heb er een haat liefde verhouding mee. Ik kan er geen afstand van nemen in ieder geval.

the feable
16 september 2006, 18:57
Ok, nog even wat vragen met betrekking tot de HotBox! Als ik nu een ABY switch voor aan het einde van mijn effectenchain zet. Die switched tussen de hotbox ( die in de effect return van mijn amp zit) en de preamp van de versterker, kan ik dan zowel de hotbox als de preamp gebruiken of klinkt/kan dat niet?

the feable
19 september 2006, 17:07
...Niemand?