PDA

View Full Version : Behringer ULTRASTACK BG412



Mister X
21 juni 2006, 13:20
hallo, wie heeft er ervaring met de gitaarspeaker cabs van behringer,
zijn ze goed, qua klank en kwaliteit?

heeft er soms ook iemand een idee van de speakercabs van rockson RO-412

greetz

FNaRK
21 juni 2006, 13:26
heb (oa) een Behringer 4x12 cab, Jensen speakers

moet zeggen dat ik ' em beter vind klinken dan mijn Marshall 1960B cabinet :stop:

Mister X
21 juni 2006, 14:13
ja? de bedoeling is om punkrock er mee te spelen, dus meeste tijd met vette distortion,
kheb nog een cabinet staan met PA bass speakers erin zitten, dus ik zou die 2 cabs naast elkaar eens willen proberen

Balthazar
21 juni 2006, 14:30
leuke goedkope 4x12. maar voor dat geld kun je beter een goede 2x12 kopen want het ding klinkt echt nergens naar. als je je top een beetje hard zet krijg je al scheetgeluiden als je palm mute, en je komt absoluut niet door de mix. ook voor opnemen is die heel erg a-relaxed. in het begin lijkt het misschien leuk voor het geld, maar na een maand wil je waarschijnlijk weer wat anders en dan raak je dat ding aan de straatstenen niet kwijt.

Johannes
21 juni 2006, 16:33
leuke goedkope 4x12. maar voor dat geld kun je beter een goede 2x12 kopen want het ding klinkt echt nergens naar. als je je top een beetje hard zet krijg je al scheetgeluiden als je palm mute, en je komt absoluut niet door de mix. ook voor opnemen is die heel erg a-relaxed. in het begin lijkt het misschien leuk voor het geld, maar na een maand wil je waarschijnlijk weer wat anders en dan raak je dat ding aan de straatstenen niet kwijt.

Lees deze wijze woorden goed! Een speakerkast is niet iets om op te bezuinigen. Dus op zoek naar een strakke 2×12 :)

avalanche
21 juni 2006, 19:40
Die behringer cabs vallen best mee. De prijs/kwaliteitsverhouding is helemaal ok. Kan wel wat power aan (400 watt of zoiets). Ik speel al iets van 2 jaar op zo'n behringer en ben er nog altijd heel tevreden over. Al in diverse bandsituaties getest en nooit met schaamrood op de wangen gestaan. Neem wel die met Jensen speakers erin. Blijf weg van Rockson en de supergoedkoopste cabs van behringer.

sir_oinksalot
21 juni 2006, 20:06
heb ook zo'n behringer cab met jensens speakers, en dat klinkt zeker niet slecht voor zijn prijs, heb het logo er wel afgehaalt omdat ik me toch altijd wel schaamde met behringer achter me, maar ben toch goed tevreden over mijn geluid

paulusdeBKB
21 juni 2006, 20:09
twee woorden: Zelf Uitproberen!

grindminder
21 juni 2006, 22:17
idd gewoon proberen, heb er ook een gehad..maar hem snel weer verkocht.. zit echt een raar 'hol' geluid in die dingen

paulusdeBKB
22 juni 2006, 09:37
... zit echt een raar 'hol' geluid in die dingen

... en daar hebben 1960A's ook een beetje last van, vind ik. Koop een 2x12!

Wormaap
22 juni 2006, 11:08
Hier nog iemand die hem heeft.
Prima speakerkist, en al zeker voor dat geld. Hij houdt zich sowieso zeker onder high-gain een stuk beter dan de 'standaard' Marshall 1960-kast die dan echt enorm dun klinkt.
Scheetgeluiden en niet door de mix komen klinkt naar mijn idee eerder als een slecht afgestelde EQ, ik heb daar namelijk nooit last van (gehad) ;)
Ik zal binnenkort mijn Fireball eens op m'n 5150 cab testen om te kijken hoe groot het verschil is, maar die Behringer cab is hoe dan ook prima als je budget wat krap is.

Mister X
22 juni 2006, 16:00
bedankt voor de reacties,
denk wel dat ik hem zal aankopen, waarschijnlijk de BG412H, heb er nog een 2x140 Watt versterker voor liggen die ik er ga op aansluiten

Fumi SG
22 juni 2006, 17:03
...heb er nog een 2x140 Watt versterker voor liggen die ik er ga op aansluiten

Leuk, wat ga je opblazen??:)

vester86
22 juni 2006, 17:08
z'n oren :)