PDA

View Full Version : help! ik wil een nieuwe gitaar



femke
21 juni 2006, 13:18
Tja... ik heb geleerd wat popliedjes te spelen (beetje spaans tokkelen) op een simpele spaanse gitaar. Nu ik de delta blues heb geproefd wil ik weer gaan spelen, maar dan wel met een gitaar die daar meer geschikt voor is. Ik werd echter overspoeld door merken, soorten typen en bla bla. Wie weet raad? Ik wil niet direct een enorme investering doen, omdat ik mijzelf ken en omdat dit mogelijk een bevlieging is! Hoe handig is het om semi-akoestisch te gaan? Heb ik voor 100-150 euro al iets degelijks? Alvast bedankt!

rocker_71
21 juni 2006, 13:27
Tja... ik heb geleerd wat popliedjes te spelen (beetje spaans tokkelen) op een simpele spaanse gitaar. Nu ik de delta blues heb geproefd wil ik weer gaan spelen, maar dan wel met een gitaar die daar meer geschikt voor is. Ik werd echter overspoeld door merken, soorten typen en bla bla. Wie weet raad? Ik wil niet direct een enorme investering doen, omdat ik mijzelf ken en omdat dit mogelijk een bevlieging is! Hoe handig is het om semi-akoestisch te gaan? Heb ik voor 100-150 euro al iets degelijks? Alvast bedankt!

Way to go girl!! Delta blues rules.
welkom op het forum ook. :dance: :dance::dance:

Advies? Mmm, heb je de koopadviezen op het forum al gelezen?

Ik begrijp uit je verhaal ook niet of je nu een electrische gitaar wil, want dan heb je ook nog een versterker nodig. Ik adviseer mensen wel vaak om 2e hands wat rond te neuzen (marktplaats enzo), omdat het dan een stuk goedkoper is, omdat er geen winkelier tussen zit.
Als ik dan toch een advies moet geven, dan zeg ik: koop een tweede hands stratocaster en een oefenversterkertje en gaan met die banaan!

Dick Wolkendeck
21 juni 2006, 14:34
Ik heb eens een London City Telecaster geprobeerd. Schrok bijna van het geluid ;) , erg goed voor weinig (ca. 240) Euro's. € 150 voor een gebruikte? Succes.

paulusdeBKB
21 juni 2006, 18:17
150 euro is niet veel geld om te besteden als je er ook nog een versterker bij moet hebben (en als je elektrisch wilt dan ontkom je daar niet aan). Maar veel Delta Blues wordt op een steelstring akoestische gitaar gespeeld. Je kunt dus ook op zoek gaan naar zo'n ding. Kijk in het forum maar eens bij akoestische gitaren voor inspiratie.

PS: als je een tweedehands Seagull op de kop kunt tikken voor weinig dan ben je de man.... ehh vrouw natuurlijk. Pardon.