PDA

View Full Version : voeding reeks pedalen



martinuz
21 juni 2006, 13:18
Hoi,

Aangezien ik nu al 4 adapters heb voor men pedalen wil ik eens iets verzinnen zodat de adapters achter de versterker kunnen liggen en niet nog eens allemaal langs men pedalen-bord.

pedalen:
ehx micro synth (24v 100mA)
ehx worm (24v 100mA)
ehx double muff (9v weinig mA ;)
line 6 DL4 (9v 1000mA)
proco rat2 (9v weinig mA)

Nu dacht ik alles te sturen door een midi-kabel (kheb 2 van die chassis ligge, en dan moet ik alleen nog een midi kabel kopen).
Ik dacht dan de line6-stroomtoevoer door 2 aders te sturen (1ste adapter), de stroom voor de double muff en de rat door 2 aders (adapter 2), maar dan zou ik ook de stroom voor de worm en synth door 2 aders moeten sturen.
Aangezien 1 adapter waarschijnlijk te weinig is voor beide pedalen is nu de grote vraag, kan ik die 2 adapters door 2 aders sturen? Dus 2x 24 volt adapter op 2 aders aansluite, en dan naar de 2 pedalen, of geeft dit kortsluiting?

Dan misschien nog de vraag of een midikabel gebruikt kan worden voor deze stroompjes, of zijn de aders te dun?

stefke_m
21 juni 2006, 14:32
Als je ze nu eens op een pedalboard steekt waar je alle adapters onderin kan steken? Heb je ook niet veel kabels en moet je minder werk doen!Natuurlijk met een verdeelstekker onder het pedalboard he

martinuz
21 juni 2006, 14:38
alvast bedankt voor de reactie,
maar dan zou ik een vrij groot/hoog pedalenbord moeten maken, waar ik niet echt fan van ben, vervelend is ook dat ik dan al 2 verdeelstekkers erin moet steken wsch, ik ben er toch nog geen tegengekomen waar er 2 adapters langs elkaar op passen laat staan 4..
"Minder werk" snap ik niet echt, want dan zou ik een nieuw pedalenbord moeten maken? of bedoel je er één kopen?

Lucluc
21 juni 2006, 19:50
Hoort de Line6 DL4 niet een 12vAC te hebben?

Squier4ever
21 juni 2006, 20:37
ooit gehoord van een powerbank, dc-brick, power pedal (II), boss powersupply of zelfs gewoon een adapter met daisy-chain.

Heb zelf een powerbank, schijnen te brommen maar daar heb ik nog geen last mee gehad.

martinuz
21 juni 2006, 20:39
Hoort de Line6 DL4 niet een 12vAC te hebben?
Dat kan kloppen, had ik niet meer gechecked, die heeft zowiezo toch een aparte adapter wegens de 1000mA dat ie nodig heeft...

martinuz
21 juni 2006, 20:47
ooit gehoord van een powerbank, dc-brick, power pedal (II), boss powersupply of zelfs gewoon een adapter met daisy-chain.

Heb zelf een powerbank, schijnen te brommen maar daar heb ik nog geen last mee gehad.
Ja, daar had ik al over gehoord en info over gezocht, geeneen van die bakjes levert 24volt, waar mijn vraag dus over gaat, voor men twee 9v pedalen heb ik 1 adapter die voldoet..

Is er geen electricien hier of iemand die er iets van kent die mij kan vertellen of je 2 x 24volt adapters kan laten samen werken en door een 2 aderige kabel kan laten gaan, vervolgens terug opsplitsen naar 2 pedaaltjes?