PDA

View Full Version : Davoli Super Effects Lead 200



Hendriks
21 juni 2006, 11:53
Ik heb een Davoli buizenbak op de kop getikt , deze is gemaakt tussen 1965 en 1969 , ik ben deze nu aan het opknappen. Op het Net kan ik weinig info vinden , wie kan mij meer over deze versterker vertellen.

Hendriks
23 juni 2006, 13:44
Niemand?? Is hij zo bijzonder?

Brammibal
25 juni 2006, 19:42
ik heb ook een davoli lied 50, maarja, kn er neit echt veel over zeggen./

PeeVee
25 juni 2006, 21:31
Wat wil je precies weten dan? Davoli is Italiaans merk, verder niet veel bijzonders en ook niet collectable. Wel leuk om zo'n ding uit liefhebberij "spelend" te houden natuurlijk maar echt serieus wereldsound uithalen dat zal toch nog heel wat voeten in aarde hebben vrees ik. Ik heb uit nostalgische redenen een Davoli Jolly (jaren gedacht dat er "Tolly" stond trouwens), geinig ding (feitenlijk een AX84) maar ook niet meer dan dat.

Wanneer je wat duidelijke foto's van het interieur post dan kunnen we je misschien wel wat details geven maar ik neem al aan dat je even van binnen het bekeken en als je daar verder niet veel meer uit af hebt kunnen leiden weet ik niet of je wat hebt aan details over het circuit. Nogmaals, geef even specifiek aan wat je wilt weten; een open vraag "wie kan mij iets meer vertellen" werkt niet echt goed zoals je merkt.

mmrizio
26 juni 2006, 08:57
Ik weet er ook weinig van, maar heb nog wel een Davoli 4x12 speakerkast. In Vox stijl. Geluid is best aardig.

Maurice

Hendriks
26 juni 2006, 14:07
Wat wil je precies weten dan? Davoli is Italiaans merk, verder niet veel bijzonders en ook niet collectable. Wel leuk om zo'n ding uit liefhebberij "spelend" te houden natuurlijk maar echt serieus wereldsound uithalen dat zal toch nog heel wat voeten in aarde hebben vrees ik. Ik heb uit nostalgische redenen een Davoli Jolly (jaren gedacht dat er "Tolly" stond trouwens), geinig ding (feitenlijk een AX84) maar ook niet meer dan dat.

Wanneer je wat duidelijke foto's van het interieur post dan kunnen we je misschien wel wat details geven maar ik neem al aan dat je even van binnen het bekeken en als je daar verder niet veel meer uit af hebt kunnen leiden weet ik niet of je wat hebt aan details over het circuit. Nogmaals, geef even specifiek aan wat je wilt weten; een open vraag "wie kan mij iets meer vertellen" werkt niet echt goed zoals je merkt.

Het gaat mij ook niet zo zeer om de verzamelwaarde , maar wil wat meer info over bruikbaarheid , hoe is het geluid en zoals : is het de moeite om er veel geld in te steken , ik heb er reeds nieuwe eindbuizen en elco s ingezet , dit viel wat kosten betreft wel meel de EL 504 kosten me€ 8,50 per stuk . Tijdens het proberen viel mij op dat hij "stil" was , dus weinig ruis. Ik wil nu de voorversterker gaan aanpakken , deze is smerig geworden door een lekkende Elco.

Hendriks
26 juni 2006, 14:10
Ik weet er ook weinig van, maar heb nog wel een Davoli 4x12 speakerkast. In Vox stijl. Geluid is best aardig.

Maurice
Heb je een foto van de kast , mischien ben ik wel geinteresseerd

mmrizio
27 juni 2006, 21:32
De 4x12 box: http://img389.imageshack.us/img389/6880/davoli26ea.jpg

Nu willen we ook pics zien van je versterker!

Maurice

Hendriks
27 juni 2006, 22:17
De 4x12 box: http://img389.imageshack.us/img389/6880/davoli26ea.jpg

Nu willen we ook pics zien van je versterker!

Maurice

Als ik er achter ben hoe ik hier een foto kan plaatsen