PDA

View Full Version : Fender Classic '50 Mexico, wie heeft er 1?



Mienmachine
21 juni 2006, 09:32
Fender Classic Mex '50, wie heeft er 1?

Is het nodig iets te veranderen aan de hardware of ben je tevreden.

TX

Raytheman
21 juni 2006, 19:20
ja, ik heb er 1. Namelijk de 013-1502
Speelt lekker en ziet er mooi uit. Afwerking is voldoende maar niet zo goed als een amerikaan. Ben er over het algemeen wel tevreden mee

floyd
21 juni 2006, 19:32
Het enigste wat ik veranderd heb zijn die creme kleurige onderdelen.
Voor de rest een fijne gitaar!

Ganjaman
21 juni 2006, 19:34
ik heb er 1 (daphne blue)
en ben er nog steeds erg blij mee, heb 8 gitaren en op de 50's strat speel ik het meest (naja, misschien gelijkspel met mn '85 tokai loverock, maar ze vullen elkaar mooi aan :D )
als je er 1 voor een schappelijk prijsje kan krijgen zou ik 'm zeker kopen.
heb destijds op mn stratzoektocht ook de highway geprobeerd, en vond de 50's beter.
de afwerking is bij de mijne helemaal 100% perfect, heerlijke neck (amper gelakt en soft V profiel (net als op clapton strat) )

robert-gitarist
21 juni 2006, 19:52
Oh z'n Fender wil ik nog keer hebben graag!Tijdje terug op een gespeeld en vond ik erg fijn spelen..mooi geluid ook!

shamehair
21 juni 2006, 20:45
Ik heb een pastelgroene 50's strat en ben vind die gitaar de max! Ik heb wel de pickup's veranderd, nu steken er 57/62 pickups in. Werkelijk de max!

sandman4justice
21 juni 2006, 20:58
Heerlijk gitaartje, het enige wat ik op termijn ga veranderen zijn de elementen. Voor dat geld een heerlijk gitaartje, perfect afgewerkt.

Mienmachine
21 juni 2006, 23:02
Sandman4justice en Shamehair,
waarom hebben jullie de elementen vervangen, wat is er door veranderd of verbeterd?

TX

sandman4justice
22 juni 2006, 08:30
Ik heb de elementen nog niet vervangen, maar ik denk erover om dat te doen aangezien de classic 50 (de mijne toch) ruist als gek te dicht bij verschillende stroombronnen. Als je dus wilt opnemen op pc, is dat nogal ambetant.

Stratman70
22 juni 2006, 08:39
Ik heb 'm in de winkel eens bespeeld om 'm te vergelijken met mijn Tokai strats. Maar helaas, moest de Mexicaan het afleggen, ondanks dat hij wel beter was afgewerkt. Maar de bespeelbarheid en het geluid deden onder t.o.v. van de Tokai's.

En ja... die lak van Tokai, daar kunnen zelfs de duren Amerikanen niet tegenop!

Maar het zijn aardige gitaren die mex classics. Ik overweeg om ooit nog een '70's model te kopen.

Maar misschien wordt dat ook wel een Tokai... ik weet het nog niet.

Mienmachine
22 juni 2006, 09:00
Misschien helpt schielding onder je slagplaat tegen het brommen, of probeer eens of hij het nog doet met je hand op de brug.

(Andere elementen zijn natuurlijk ook leuk om te proberen.)

shamehair
22 juni 2006, 12:28
Ik heb de elementen vervangen omdat het verschil met mijn andere strat te groot was (een japanse '62 strat met texas specials). Met de 57/62 pickups klinkt hij gewoon veel meer strat. De kloof tussen de 2 gitaren is nu minder groot, buiten de verschillen die ik wens (maple nek tov rosewood nek en texas specials tov 57/62 pu's).

sonic_sam
15 september 2006, 18:18
iemand ervaring met deze neck en die van de clapton strat? is er veel verschil tussen want ik vind die van de clapton strat zalig spelen maar heb dat budget niet ter beschikking. daarom was ik aan het denken aan een classic '50s of een jimmie vaughan strat.

Negative K3 fan
15 september 2006, 18:31
ik heb ervaring met de classic 60 strats en de modellen die ik in handen heb gehad waren bijzonder fijne gitaren, zonder twijfel beter dan de highways die ik tot nu toe heb bespeeld... bij de 50 zal het vast niet anders zijn

sandman4justice
15 september 2006, 20:41
nog nooit op een clapton gespeeld, heb wel een 50's classic; in 1 woord: zalige gitaar voor het geld...

Sora
15 september 2006, 22:09
Ik heb er ook eentje en ze klinken echt waanzinnig goed. Vooral als je hem op z'n Hendrix's op out-fase zet klinkt-ie als een beest :D

Orpheo
15 september 2006, 22:32
ik had de 50 versie. die heeft nu ganjaman. de enige strat waar ik nog spijt van heb dat ik 'm verkocht.