PDA

View Full Version : Gratis CD te winnen!



Picker
21 juni 2006, 08:47
Voor de fans:

Met een beetje geluk kun je mijn CD winnen bij Minor Seventh. Zie http://www.minor7th.com, tweede CD. Wie niet wil, die niet waagt... (of zoiets:) )

Don Capo
21 juni 2006, 08:58
He Picker, doe eens een goed woordje voor me bij die gasten. Heb me net aangemeld en nu maar hopen dat ze me eruit pickeren.

Hoe loopt het met je cd verkoop in het algemeen?

Picker
21 juni 2006, 10:43
He Picker, doe eens een goed woordje voor me bij die gasten. Heb me net aangemeld en nu maar hopen dat ze me eruit pickeren.

Hoe loopt het met je cd verkoop in het algemeen?

Ik weet niet of het helpt, maar wil wel eens een balletje opgooien. Alleen neem ik aan dat jij je niet als "Don Capo" hebt aangemeld?

Mijn CD loopt heel erg goed. Haast te goed. Maar dan heb ik het wel over het buitenland - in Nederland wordt het allemaal totaal genegeerd! Grappig is dat. Alleen het Eindhovens Dagbad (http://www.eindhovensdagblad.nl/eindhovenregio/article257323.ece) wilde onlangs een boekje opendoen.

Ben nu bijna klaar met de opnames van een nieuw project, een cover CD in de USA, samen met andere gitaristen. Vorige keer wonnen ze er een Grammy mee, dus de verwachtingen zijn hoog gespannen ;). Het is wel de kunst het allemaal in de hand te houden. Ik heb namelijk tijd nodig voor mijn tweede CD en wil absoluut niet onder tijds- of andere druk werken bij deze zaken.

Don Capo
21 juni 2006, 11:41
Goed om te horen dat de cd verkoop goed gaat. Het is toch algemeen bekend dat de akoustische gitarist veel te weinig aandacht krijgt in Nederland. Er is uberhaupt geen waardering voor mensen die buiten het bekende kringetje serieus met hun instrument bezig zijn, wat schandalig is.

Cool dat nieuwe project, als het af is hoor ik het graag.

Picker
21 juni 2006, 12:16
Cool dat nieuwe project, als het af is hoor ik het graag.

Ik mag me daar nog niet teveel over uitlaten, maar het wordt echt een fantastische CD. Ik zal het direct melden als hij uitkomt.

Dridon
21 juni 2006, 12:31
Leuk :), ik doe mee, ben benieuwd, de samples van je site zijn al om van te smullen dus wie weet :).

En ben idd ook benieuwd naar je nieuwe project.

Flipkoos
21 juni 2006, 18:22
Ik heb me aangemeld op de site! En nu maar hopen! Als ik 'm niet win kan ik 'm natuurljk altijd nog kopen.... :)

kornelius
21 juni 2006, 23:34
jaaaa ik doe mee

gertdm
22 juni 2006, 11:39
Als je dan toch op die minor7th site bent, check dan ook eens de reviews van mijn cd's (zei hij bescheiden)..ik geloof twee of drie.
Voor mij trouwens hetzelfde probleem in NL....weinig waardering en aandacht...en het buitenland wordt ook steeds moeilijker omdat er erg veel goeie akoestiese gitaristen rondlopen.

Don Capo
22 juni 2006, 11:43
Misschien dat ik wel een hele domme vraag stel nu, maar ik waag het erop... hebben jullie er wel eens aangedacht samen wat te doen? Verder weet ik dat jullie allebei (Picker en Gert) steengoeie gitaristen zijn maar van een optreden hoor ik ook maar niks. Hoe staat dat tegenwoordig met 'de boer opgaan' Ikzelf zou zeker komen kijken en ik denk dat ik voor een groot aantal mensen van gitaarnet spreek.

gertdm
22 juni 2006, 11:57
Daar hebben we het nog nooit over gehad....

Ik heb zelf wel met het idee gespeeld een paar guitarnights te organiseren, maar de belangstelling is toch minimaal.

ook muziekscholen laten het massaal afweten, terwijl ik er zeker van ben dat je op die manier (door clinics, promo's , guitarnights) leerlingen motiveert en stimuleert. Vooral door een combi van klassiek- en steelstring gitaar.
Eric Visser (Flairck) is wel goed bezig met zijn gitaarakademie in Austerlitz.

gertdm
22 juni 2006, 13:02
Hier kun je ze vinden....

http://www.minor7th.com/m7_12_02.html#DeMeijer

http://www.minor7th.com/m7_4_06.html#Gert

Harald
22 juni 2006, 13:27
@ Gert, zonde, waar heb je het geprobeerd met die Guitarnights? is dat trouwens de reden dat de Ashdown weer de deur uit gaat (als ik het vragen mag)?

@DonCapo, al die mensen valt uiteindelijk erg tegen. Met de eerste akoestische meeting (inmiddels alweer een tijd geleden) was het op zich gezellig druk, met ik schat een man of 20/25 die er via gitaarnet waren, en nog eens zowat vanuit de omgeving Apeldoorn. (En het nieuwe initiatief voor een meeting is geloof ik ook weer doodgebloed helaas http://gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=73321&page=1&pp=10 zie net dat dat een idee van jou was trouwens (en het mag van mij ook buiten apeldoorn, utrecht is een goede plek, maar daar hebik zelf geen contacten. Buiten lijkt me geen goed idee touwens, gezien het Nederlandse weer) Als je het daar landelijk van moet hebben bij een klein tourtje is dat niet best. Mensen als Stephen Bennet, Richard Smith of Johsn Standefer kunnen kleine theaterzalen ook nauwelijks vullen. Zelfs bij Doyle Dykes enpaar jaar terug was er plek zat in Raalte, terwijl die zaal niet eens zo'n grote capaciteit heeft. Nederlandse concertbezoeker komt in ieder geval in het kroegencircuit ook niet primair om te luisteren. Je zou zoiets het beste in vestzaktheatercircuit kunnen opzetten. Maar hoe je daar tussen komt, en de juiste publiciteit kunt opzetten...

JanB
22 juni 2006, 14:14
Ben nu bijna klaar met de opnames van een nieuw project, een cover CD in de USA, samen met andere gitaristen. Vorige keer wonnen ze er een Grammy mee, dus de verwachtingen zijn hoog gespannen ;).

Bedoel je die Pink CD met Mancini arrangementen? Die is wel aardig, en leuk natuurlijk voor Mark Hanson en de zijnen. (Steven King had diezelfde nummers van Mancini al jaren op zijn repertoir, maar goed). Wat voor "thema-CD" komt er nu, of mag je dat nog niet zeggen?

Jan

Picker
22 juni 2006, 21:08
Bedoel je die Pink CD met Mancini arrangementen? Die is wel aardig, en leuk natuurlijk voor Mark Hanson en de zijnen. (Steven King had diezelfde nummers van Mancini al jaren op zijn repertoir, maar goed). Wat voor "thema-CD" komt er nu, of mag je dat nog niet zeggen?

Jan

Nou, ik vind die CD meer dan "wel aardig". Pink Panther Theme van Laurence is echt fantastisch (vooral het slotaccoord, alsof er een piano van twaalf hoog naar beneden valt :) ) en ook Moon River van Ed Gerhard is absoluut briljant gespeeld. Dat doet Tommy beslist niet beter. Nog nooit zo'n 'smoothe' uitvoering gehoord. En zo staan er nog diverse topnummers op met gitaartechnieken waar de meeste gitaristen een puntje aan kunnen zuigen! Zoals bijvoorbeeld Pat Donohue, die bij Peter Gun doodleuk een continue supersnelle rasquado (?) combineert met een walking bassline. En dat tien seconden lang (hij is nu dan ook in therapie)!

Anyway, ik ben zeer vereerd dat ik gevraagd ben om met de volgende CD mee te doen en inderdaad, in mijn contract staat dat ik er absoluut niet meer over zeggen kan... sorry!

JanB
23 juni 2006, 09:48
Nou, ik vind die CD meer dan "wel aardig".

Je hebt gelijk er staan goede nummers op. Het winnen van een Grammy zegt ook wel iets natuurlijk.

Ik ben benieuwd wat er nu komt. Hopelijk geen Glenn Miller (want die speelt Steven King ook al)

Jan

Picker
23 juni 2006, 23:58
...steengoeie gitaristen zijn maar van een optreden hoor ik ook maar niks. Hoe staat dat tegenwoordig met 'de boer opgaan'? Ikzelf zou zeker komen kijken en ik denk dat ik voor een groot aantal mensen van gitaarnet spreek.

Ik heb Nederland al vrij snel volledig afgeschreven als 'afzetmarkt'. We zijn hier totaal onderontwikkeld wat muziek betreft. In een land waar mensen als Gordon en André Hazes megasuccessen boeken zul je mij niet zien. Bovendien is de markt hier zo vreselijk klein... zonde van de moeite.

Ik richt mij momenteel uitsluitend op de USA en dat gaat erg goed (speelde vorige week nog even in Minneapolis!). De lat ligt in de USA weliswaar een stuk hoger, maar het publiek is ook een stuk toegankelijker en veel meer open voor gitaar instrumentalisten. Als je daar goed kunt fingerpicken ben je een bink! Ik zal me het komende jaar echter nog voornamelijk bezighouden met componeren en nieuwe CD opnames. Optredens op grote schaal komen later wel. Maar niet in Nederland denk ik.

Buzz
24 juni 2006, 09:04
...In een land waar mensen als Gordon en André Hazes megasuccessen boeken zul je mij niet zien...

Ik heb goed nieuws voor je: Sinds enige tijd is André Hazes tot as vergaan, dus dat gevaar is geweken.



En slecht nieuws: Vlak Dries Roelvink niet uit :stop:

gertdm
24 juni 2006, 09:22
ps de debuut-cd van Amaldo lopez (ook een nederlandse fingerstyler) staat onderaan dezelfde pagina als Picker's review....toch leuk, twee nederlanders op dezelfde pagina.

www.minor7th.com

Picker
24 juni 2006, 11:45
Ik heb goed nieuws voor je: Sinds enige tijd is André Hazes tot as vergaan...
Ja, overleden aan overmatig alcoholgebruik. En nadat ze de as met die vuurpijl hebben afgeschoten, heeft dat verregaande consequenties gehad. Kijk hier maar:

http://www.planet.nl/planet/show/id=434397/contentid=698863/sc=b0639c (http://www.planet.nl/planet/show/id=434397/contentid=698863/sc=b0639c)

gertdm
24 juni 2006, 11:58
toch nog goed nieuws voor alcoholisten......:)

Harald
24 juni 2006, 13:20
Arme kerel, ster tussen de sterren, en dan moeten kiezen tussen "Grote Bier" en "Kleine Bier"

gertdm
24 juni 2006, 14:23
ja, of die ontdekte alcoholwolk is toch gewoon een polonaise van overleden alcoholisten....misschien toch eindelijk een stoffelijke verschijning uit het hiernamaals....er is immers ook een heavenly band?