PDA

View Full Version : na ruim een jaar...



liq
20 juni 2006, 21:10
Hallo beste mensen,

Na ruim een jaar gespeeld te hebben wil ik ff laten horen wat ik ongeveer kan.. ( guitarport opgenomen dit net ff snel met paar biertjes op :P )

http://rapidshare.de/files/23623479/test.mp3.html

Dit is uiteraard maar een fractie van het geheel ( accoustisch, tappen ) enzo maar ik wou vragen of jullie dit na bijna anderhalf jaar acceptabel vinden ?

Toen ik begon met spelen wou ik binnen anderhalf jaar de riff van angel of death kunnen spelen en ik denk dat me dat aardig gelukt is.

Kheb nu tevens weer les bij een hele goede gitarist, waar ik nu bezig ben met sweep picken en pinch harmonics.

Mvg,

Arjan Satriani ; )

hehe link gefixed

Maxxas
20 juni 2006, 21:41
link werkt niet

koella
20 juni 2006, 23:01
Tis een leuke metallica medley geworden. :D

Die solo van Fade to black klopt niet helemaal, maar dat is misschien ook niet de bedoeling geweest.

Ik vind dit na anderhalf jaar wel een mooi resultaat.

Cheers

koella

BeeJee
20 juni 2006, 23:54
Er zijn er genoeg die minder spelen na anderhalf jaar. Keep up the work! paar tips: 1. Oefenen met een metronoom (tot je er bij neervalt) 2. Werk aan je sound, want die vind ik gewoon niet goed: teveel gain en heel modderig. Luister maar eens goed; alsof je ook continue een vlieg/wesp in een potje er doorheen hoort. Keep on rocking in a free world:rockon:

Gitaro
21 juni 2006, 00:34
Dude. Als ik na anderhalf jaar spelen wat had opgenomen... ik zweer het je, het zou PRECIES zo klinken en waarschijnlijk had ik nog dezelfde nummers gekozen ook. En ook ik had dan stukjes afgekapt met zo'n vibrato. Echt toevallig :D!

Het begin is er en het is wel goed, maar nu nog de discipline en zelfkritiek, een paar punten:

Angel of Death
Alle 0en 100% nauwkeurig leren tremolopicken, het zal nog wel een half (of heel) jaar duren voordat dat lukt maar het is het echt helemaal waard (ik kan het ook pas sinds kort). Bij Altar of Sacrifice kom je namelijk niet meer weg met een slordig nootje hier en daar, want daar moet je flink van snaren wisselen. Kortom, ga voor perfectie.

Master of puppets
wel op 220 bpm spelen (met downstrokes dus) he ;) hoewel het goed klinkt speel je hem nog iets te langzaam

Niet om je plat te branden ofzo, maar gewoon om je verder te helpen op dezelfde manier waarop ik mezelf heb verbeterd.

liq
21 juni 2006, 08:47
ja altar of sacrifice vindt ik dan ook een van de lastige van slayer hehe..

Maar wat voor metronoom gebruiken jullie ? een software pakketje ofzo ?

Gitaro
21 juni 2006, 18:03
Ik gebruik zelf altijd deze: http://www.metronomeonline.com (moet je dus wel in de buurt van je computer spelen)

Het probleem met een gewone metronoom is dat het volume niet echt te veranderen is. Meestal oefen ik zonder versterker, maar als ik mét speel wil ik wel de tikjes kunnen horen.

paulusdeBKB
21 juni 2006, 18:13
Nou, respect hoor! Je schiet al lekker op als je na anderhalf jaar al begint met sweeps en arpeggio's.

BartL
21 juni 2006, 18:46
Ik denk niet dat ik je dit na zou hebben gedaan naar anderhalf jaar...


Maaruhm, misschien is het een idee om IETS minder gain te gebruiken :)

liq
21 juni 2006, 19:01
ja cker maar ik vind veel gain gewoon errug vet en ik vind het ook leuk om alles gewoon snel te spelen... maar volgens mij gebruiken bands idd minder gain maar dat komt weer ten goede door de andere instrumenten ( drum, bas, tweede gitaar ).

BeeJee
22 juni 2006, 01:01
Dat is ook waar je live achter komt. De drummer en bassist maken een groot deel van de sound live. Als gitarist heb je in een band een heel andere sound nodig (met name minder gain dan op zolder) dan de sound waarvan je in je eentje denkt: WAUW DIT KLINKT VET...