PDA

View Full Version : Aansluitschema ,,



tijs12
20 juni 2006, 20:58
Ik heb eens een schematje opgesteld zouden jullie is kunnen kijken of ik er nog wat aan kan verbeteren, tis eigenlijk heel simpel . Maar moet ik die wah pedaal voor de distortion en overdrive zetten of erachter?
Edit : Op de plaats waar na de wah pedaal het signaal samen gaat moet aan A/B/bypass switch komen ,, enig idee wat dit me gaat kosten? zonder de vox ac 30 .. 400 euro ofzo?
http://www.seasonsagainstus.net/rig.png

Fumi SG
20 juni 2006, 21:17
Ik zou zeggen.... probéér eens iets!:roll: :sneaky:

tijs12
20 juni 2006, 21:18
Mja tgaat me wel wat geld kosten he ...

Fumi SG
20 juni 2006, 21:21
Je hebt het nog niet eens?! Waar maak je je dan druk om?!:confused:

marc_o
20 juni 2006, 21:27
Het is niet alleen een aansluitschema, het is ook nog eens een verlanglijstje....maar voila, zou prima werken hoor.

Rude Perception
20 juni 2006, 21:41
wat betreft de a/b/y boxjes kan je denk ik het beste het volgende doen om het schema te krijgen hoe je het nu hebt.

voor de overdrives zet je een behringer dubbele ab box. in een input gooi prik je je gitaar.
1 van de outputs is voor de clean bypass. De andere output is voor de volgende input. Aan 1 van de 2 sluit je de boss, en op de andere die mxr.
Je hebt dan op 1 van de 2 schakelaars clean/overdrive en op de andere schakelaar kan je kiezen tussen boss/mxr

Dan heb je dus je signaal gesplit in die 3 signalen. Het samenvoegen van de signalen hoef je niet te kunnen schakelen.
Je kan hier denk ik het beste zelf iets bouwen. Heel simpel schemaatje (denk ik). Je koopt bijv. bij www.newtone-online.nl (http://www.newtone-online.nl) een kastje. (kleinste is groot genoeg). en je koopt 4 mono aansluitbussen. 3 als input, 1 voor output. En je koopt een assortiment draad.

Je moet gewoon de alle 3 de 'slaves' van de ingangen verbinden aan die van de uitgang, en alle tips van de ingangen aan de tip van uitgang.
Mij lijkt dat het dan moet werken
(verbinden = solderen)
Snap je het niet/ kan je niet solderen wil ik het wel voor je maken, want ik denk dat het niet makkelijk te koop is.

de dubbele ab-box kost 20 euro. DAt apparaatje erachter zou ik niet weten, ik denk een eurootje of 15

tijs12
20 juni 2006, 21:49
Rude Perception :
Dit was ik ook aan het denken omdat die behringer ab boxjes niet zoveel kosten , .Simpel schematje inderdaad, maar wel nuttig denk ik ...
Dan moet ik ook iet niet meer op de boss en mxr pedaaltjes drukken in principe:) kan ik eigenlijk gewoon men wah pedaal en de ab box en die blue box op een pedalboard maken .. maar mss is het wel handig dat ik de Ds-2 en de zakk wylde overdrive vanop het podium kan bijregelen..

Marc : Idd het is nog is een verlanglijstje ook :d

Rude Perception
20 juni 2006, 22:50
Rude Perception :
Simpel schematje inderdaad, maar wel nuttig denk ik ...
d

Kan je zelf solderen? Anders wil ik wel even voor je het schemaatje laten controleren en hem voor je solderen. PM me, voeg me msn maar toe (dieuwert_mul@hotmail.com (dieuwert_mul@hotmail.com)), of mail me maar als je niet kan solderen.

ziggie
21 juni 2006, 01:22
Zet je wah voor je overdrive. Klinkt een stuk beter dan er achter. Verder zou ik met een loopbox werken om alle niet-true bypass pedalen te kunnen omzeilen. Scheelt enorm veel tone!

A/B box niet van Behringer kopen (Chinese crap). Vraag eens na bij Speeddemon hier op het forum. Die maakt mooie loopboxen en A/B boxen, geheel volgens eigen wensen en ook nog een heel betaalbaar, en.... echt true bypass.

tijs12
21 juni 2006, 08:33
Zet je wah voor je overdrive. Klinkt een stuk beter dan er achter. Verder zou ik met een loopbox werken om alle niet-true bypass pedalen te kunnen omzeilen. Scheelt enorm veel tone!

A/B box niet van Behringer kopen (Chinese crap). Vraag eens na bij Speeddemon hier op het forum. Die maakt mooie loopboxen en A/B boxen, geheel volgens eigen wensen en ook nog een heel betaalbaar, en.... echt true bypass.

Waar moet ik info zoeken over een loopbox? kan iemand misschien even het principe uitleggen ?... kost dit veel meer?

ziggie
21 juni 2006, 13:05
Kosten hangen af van het aantal loops die je wil maken. Zelf heb ik een box met 4 loops (true bypass) met een Led aanduiding voor elke loop. Kosten waren zo'n 100 euro geloof ik. Minder loops en geen LEDS maakt het geheel veel goedkoper.

Het principe is dat je gitaarkabel in de loopbox gaat. Per loop heb je een footswitch, een IN-jack en een OUT-jack. Per loop kan je zelf bepalen welke pedalen je in die loop zet. Je kan ook ook meerdere loops tegelijk inschakelen, die dan achter elkaar geschakeld worden.

Loops die uitgeschakeld zijn, worden volledig gebypassed, zodat je signaal totaal niet beinvloedt wordt (dus geen toonverlies) door de pedalen.

En geloof mij, bijna elk pedaal zuigt heel veel tone weg. Dat merk je pas goed als je met een loopbox gaat werken.


Dit soort loopboxen zijn vrijwel niet te krijgen in de winkels in Nederland. Het is meestal speciaal gemaakt. Zoals ik al zei, Speeddemon op dit forum kan die dingen (betaalbaar en goed) voor je maken.

Kijk even op het forum effectapparatuur, daar vind je vaak posts van hem.

Fumi SG
21 juni 2006, 13:14
En geloof mij, bijna elk pedaal zuigt heel veel tone weg.

Dat zit vooral tússen je oren. Natuurlijk zijn er pedalen die heel veel tone zuigen, maar zoals jij het zegt is het knap overdreven. En geloof mij, een goed gebufferd pedaal is ook zeker niet verkeerd!

ziggie
21 juni 2006, 15:02
Het zit toch echt IN mijn oren. Vooral met een loopbox is het verschil heel goed te horen. Laat het signaal maar eens rechtsreeks door de loopbox lopen en dan via een of meer loops, zonder de pedalen in die loop(s) in te schakelen.

Dan hoor je echt verschil. Vooral Boss pedalen trekken veel tone weg of voegen ongewenst treble toe. De Boss pedal Tuner TU-2 is ook zo'n boosdoener.

Zelfs mijn T-Rex MudHoney verziekt het signaal enigszins door de sound (in uitgeschakelde toestand) dunner te maken.