PDA

View Full Version : Voeding voor op pedalboard



blademan
20 juni 2006, 19:50
wie kan me tips geven over hoe ik mn pedaaltjes op mn pedalboard kan voeden zonder overal met batterijtjes te moeten kloten. Bestaan er speciale voedingsapparaten waar je 3 a 4 pedaaltjes op kunt zetten qua voeding?

robert-gitarist
20 juni 2006, 19:50
DC Chain is idiaal :)
Is een verdeel snoertje met 3 of 5 pluggen voor je pedalen en een aansluiting voor adaptor..werkt idiaa..met 1 adaptor kun je dus 3 of 5 pedalen mee voorzien van stroom.Tip: Visual Sound 1spot..idiaal systeem...ik voed me hele pedalenbak met 2 adaptors en 2 DC chains van Visual sound..bevalt me echt goed.

huskey
20 juni 2006, 20:27
DC Chain is idiaal :)
Is een verdeel snoertje met 3 of 5 pluggen voor je pedalen en een aansluiting voor adaptor..werkt idiaa..met 1 adaptor kun je dus 3 of 5 pedalen mee voorzien van stroom.Tip: Visual Sound 1spot..idiaal systeem...ik voed me hele pedalenbak met 2 adaptors en 2 DC chains van Visual sound..bevalt me echt goed.

Inderdaad, ik moest laatst voor een vriend (Brammibal, zit ook hier op forum) kijken naar iets soortgelijks en toen kwam ik bij dat uit. Was €8,50 bij de winkel waar ik toen was (klotewinkel maar dat is een ander verhaal).

the sure thing
20 juni 2006, 21:36
He blademan, gebruik ook aub de zoekfunctie van dit forum want hier is al VEUL over geschreven.

blademan
20 juni 2006, 21:52
ja, dus.....?

Globetrotter
21 juni 2006, 00:28
Of Cioks, is redelijk betaalbaar... men heeft me ooit gezegd dat 't een boxed daisy is, maar staat natuurlijk wel mooier op je pedalenbord in vergelijking met een draadje... Voodoo Labs Pedal Power is natuurlijk de rolls, maar der betaal je natuurlijk ook wel voor...
Cheers,

Bart

ziggie
21 juni 2006, 02:00
De 1spot van Visual Sound is perfect. Kan meer dan 10 pedalen voeden, en dat voor nog geen 20 euro. Kijk even bij www.haarguitars.nl

Angel
21 juni 2006, 08:36
Ik zou ook kiezen voor de One Spot van Visual Sound, +-30 euro(adapter + daisychain) en klaar!!
Die DC Chain zou ik zeker niet kiezen. Ik heb daar echt slechte ervaring mee, ruis , ruis en nog eens ruis!

vinni
22 juni 2006, 22:21
Sorry hoor....
Maar geen van bovengenoemde apparaten is werkelijk ideaal.

Dr zijn dr bij mijn weten maar drie die wel echt goed werken:

- Burkley flatliner
- Voodoolab Pedalpower II
- G-labs PS-1

Bij deze drie heeft ieder aangesloten apparaat/pedaal zn eigen schone gestabiliseerde voeding.

De Masotti PW4 heeft dit ook deels.....

Vinni

ziggie
22 juni 2006, 23:57
Sorry hoor....
Maar geen van bovengenoemde apparaten is werkelijk ideaal.

Wat is er dan niet ideaal aan de 1Spot? Ik werk er al maanden met volle tevredenheid mee.

dano
23 juni 2006, 00:26
misschien kunnen we een sticky maken over voeding? Dit komt vaak terug en de antwoorden zijn vaak hetzelfde:

-Visual sound onespot
-Ciocks
-Burkley Flatliner
-Voodoo labs Pedal Power II

mis ik er nog wat?

vinni
23 juni 2006, 09:37
Wat is er dan niet ideaal aan de 1Spot? Ik werk er al maanden met volle tevredenheid mee.

Een voeding als de 1Spot KAN goed werken.
Helaas komt het maar al te vaak voor dat meerdere pedalen op één zo'n voeding tot ruis en brom leidt. Vele van de Tonecore-pedalen van Line6
zijn al helemaal niet geschikt voor dit soort voedingen.
En ideaal betekent voor mij de minst mogelijke ruis en brom, geen problemen bij meerdere pedalen....nu niet en in de toekomst.

Als je "slechts" 2-3 pedalen hebt dat is zo'n gedeelde voeding nog wel te doen.

Vinni

peter_heijnen
23 juni 2006, 11:22
Ik gebruik sinds een kleine maand de power-all (te verkrijgen bij de gier guitars) en ben er zeer tevreden mee: een kleine voeding, daisychain die lang genoeg is met allerlei verloopjes, geen storing/straling.

Ik voed er 2 visual sound, 1 exotic, 1 dunlopwah, en mijn tuner mee en het werkt voorbeeldig.
Ik heb vorige week de hele week tv opnames gehad met onze theatershow en heb ondanks de alle mogelijke stoorzenders, met name het vele licht, geen enkele problemen gekend.

JJL
23 juni 2006, 12:25
Ik gebruik de PPII van voodoo lab en die bevalt eigenlijk prima. Enige nadeel is dat ie zo duur is. Hij zit nu wel vol, dus als ik er nog pedalen bijkoop (wat niet geheel ondenkbaar is) ga ik over naar de Burkey want die heeft meer aansluitingen.

Vergeet niet hoe belangrijk goede (lees: schone) voeding is. Ik heb het laatst uitgeprobeerd met mijn audio set...een goede stroomkabel scheelt ongelovelijk veel, met name in het laag!! Meteen aangesloten dus op mijn buizenamp...en....maar een extra kabel besteld.