PDA

View Full Version : Epiphone, goed of niet goed



Krulliej
20 juni 2006, 19:31
Ik vind het redelijk tijd worden voor een tweede gitaar. Nu ben ik me al redelijk gaan orienteren, het wordt een Les Paul. In de winkel waar ik ben gaan zoeken, daar is een LP in de aanbieding. Die was 189 euro en van Epiphone. Ten eerste vraag ik me af, of die van Epiphone wel goed is, ik bedoel Epiphone in het algemeen, en daarbij, hij was maar 190 euro, en de gemiddelde Epiphone is rond de 400. En zijn er verder mensen die een ander suggestie hebben qua merk. Ik had evt. als andere optie een Dean. Weet iemand of dat wat is? En die van Stagg ga ik van uit dat het ook niks is, of wel? Mijn budget is rond de 200.

Tot posts!

Anti
20 juni 2006, 19:46
stagg = goed voor kachel

en 200€ voor een gitaar is wel bijzonder weinig

Rude Perception
20 juni 2006, 19:48
het is je tweede gitaar. Dus je bent geen n00b meer op gitaargebied denk ik. Ga hem dan gewoon testen joh! Je kan gitaar spelen, dus dat is ook niet het probleem. Wat jij goed vindt hoef ik niet goed te vinden. Ik vind lp's helemaal niets, maar lp's zijn geen slechte gitaren.

Anti
20 juni 2006, 19:50
het is je tweede gitaar. Dus je bent geen n00b meer op gitaargebied denk ik. Ga hem dan gewoon testen joh! Je kan gitaar spelen, dus dat is ook niet het probleem. Wat jij goed vindt hoef ik niet goed te vinden. Ik vind lp's helemaal niets, maar lp's zijn geen slechte gitaren.

idd ja ik denk dat wanneer je hier post voor raad, ze je eerder in een bepaald richting (kwa model en dergelijke) zullen helpen. Maar aangezien je al weet welk model denk ik ook dat je best gewoon ff kan gaan testen. Neem je tijd, neem eventueel iemand mee voor second opinion :)
oh ja en probeer je budget wat op te krikken

FruscianteFan
20 juni 2006, 20:11
Als een Epiphone minder dan €200 kost, zou ik hem wel heel uitgebreid testen voordat ik haar zou kopen. Epiphone op zich is weinig mis mee.

Jax
20 juni 2006, 20:41
de epi zal wel een special zijn, of een junior, tja, ik vind het niks, maar ik zou hem idd gewoon gaan proberen.

pinkpaisleytele
20 juni 2006, 21:44
Ik heb zelf een epiphone sg limited edition (dit slaat alleen op de kleurstelling helaas) en die was toendertijd 380 euro. T is een erg fijne gitaar om op te spelen hoor! maar helaas zit er wel een maar aan vast: mijn epiphone is erg onbetrouwbaar, ben dr al twee keer met de soldeerbout in geweest in de twee jaar dat ik m heb, en hij is niet erg mooi afgewerkt. t is denk ik net wat je wil: wil je een geweldig spelende gitaar: kopen zou ik zeggen!, maar betrouwbaarheid is naar mijn mening gewoon wat minder. in principe dus prima voor thuis of voor backupgitaar tijdens optredens

gr, :hippie:


Dennis

oh ja, dit verhaal geld ook wel voor de goedkopere les paul's / sg'tjes van epiphone. Vriend van me heeft er zo een en spreekt er net zo over

hendrix2
20 juni 2006, 21:52
als het toch je tweede gitaar word, zou ik toch nog ff op de eerste blijven spelen, en doorsparen voor een iets duurdere/betere dan een gitaartje van 200 euro. Als je nu een gitaar van 200 euro koopt, kan je er zeker van zijn dat je binnen 5maand alweer een andere wilt...kan je evengoed ff doorspelen, en een goede gitaar kopen. (en goed vind je heus wel voor 500 euro), maar voor 200 euro zal je toch 2de hands moeten kijken om iets deftig te vinden.

tmcm
20 juni 2006, 22:08
onmogelijke vraag (onmogelijk antwoord eigenlijk)


Epi's komen uit Japan, Korea en China (en oude uit de USA) Sommige zijn goed, anderen niet. Wat is goed trouwens. Voor 200 euro is alles wat niet binnen een jaar kromtrekt al goed. Ik kan me voorstellen dat voor zulke bedragen er geen geweldig hout gebruikt wordt, kammetjes kraken, pups fluiten, potjes lekken, fretjes haken... en dat je ertoch een geweldig riedeltje op kan spelen.

maar goed, ik heb geen ervaring met goedkope gitaren meer sinds ze namen als Hondo II, Columbus en Kummika droegen. Dat was ook niks maar toch een hoop plezier ermee gehad.

Krulliej
21 juni 2006, 07:54
moah, geef je wel gelijk, maar ik kijk eerst es even verder, en misschien dat ik idd door ga sparen ja.

dirty-harry
21 juni 2006, 20:32
Met deze gitaren ben je goed of niet goed.
Een jonge kwam laatst vragen of het normaal was dat zijn twee gitaren een verschil van klank hadden, hij laat ze zien en tot mijn verbazing waren het twee identieke gitaren.
Ik plug ze in om eens na te zien vanwaar het verschil kwam, en inderdaad de ene speelde supergoed niets op af te keuren, maar de andere klonk log en verstikt?
Ik heb alles nagemeten en wat bleek het verschil tussen de potmeters zat een andere waarde van weerstand?
Ik heb deze allebij vervangen afgeregeld en nu klinken ze bijna perfect het zelfde.
Dus epiphone is niet slecht maar ook niet zogoed, alhoewel ik exemplaren heb gehoord waar een gibson het moet opgeven.
Rare wereld.

Maar test deze dingen zeker goed voor je ze koopt, en je koopt de gitaar waar je opgespeeld hebt in de winkel, en niet een exemplaar dat uit het magazijn word gehaald omdat deze nog verpakt is FOUTE BOEL.

pinkpaisleytele
23 juni 2006, 00:14
@ Dirty Harry: helemaal mee eens! ik kocht een paar jaar terug een epiphone g400 bij musik produktiv uit een kratje en ik zat in de auto op de achterbank en bekeek mijn gitaar ff heel goed en constateerde donders slechte afwerking; een maal thuis ben ik toch maar gaan spelen, ik heb deze gitaar overigens nog steeds want hij speelt zo lekker, zoals ik al eerder in deze topic zei is dat ook de reden waarom ik hier aan gehecht ben. Maar had ik dat eerder geweten dan had ik verder gespaard en 'gewoon' een fendertje gekocht

hidde630
23 juni 2006, 12:34
Ik heb zelf ook 2 epi's les paul special II en een SG G400. Beide doen het prima. Ze blijven goed gestemd. Wat ik wel merk is dat de les paul wel snel vals wordt qua intonatie, dat is wel jammer, maar die G400 is een puik ding.
Het is indd zoals al veel vermeld wordt. Gewoon testen...het ene exemplaar is de andere niet. voor 200 euro heb je nieuw waarschijnlijk zo'n special ding. Dat zou ik niet doen. Koop dan liever een 2e hands epi voor die prijs, dan zit je in de ietwat betere kwaliteit, maar dan nog...altijd testen. Er zitten zure appels tussen helaas, maar het gros is prima te doen. Zeker als 2e/backup gitaar.

gorgasm
23 juni 2006, 12:45
ik heb nog n epiphone liggen :)
je pm't maar es

Ganjaman
23 juni 2006, 12:54
voor 189 kan het gewoon niet anders dan een special zijn, en epiphone maakt wel een paar leuke kopietjes, maar onder de 400 vind je die amper, zo'n special heeft een geschroefde neck, klote pickups, speelt niet, klinkt niet, ziet er niet uit, kortom: in de open haard ermee en ff doorsparen ;)

Buryyourdead
23 juni 2006, 13:12
Epiphone maakt zeker wel goede gitaren hoor..
Ik heb er zelf een, die was dan wel wat duurder maar speelt als een engeltje..

gewoon ff doorsparen en iets fatsoenlijks kopen!!