PDA

View Full Version : Welke distortion/overdrive van boss



RHCP!
20 juni 2006, 18:15
Ik zou graag een distortion/overdrive van boss kope, maar daar is zoveel keuze, kan iemand mij raad geven, ik speel al twee jaar en vooral U2 en RHCP stijl, dus een pedaaltje voor dat genre, merci!

robert-gitarist
20 juni 2006, 18:32
Boss OD-3 is een echte aanrader..ik heb bijna alle overdrives van Boss maar vind de OD-3 het beste van alle..maarr een tip: koop geen standaard DS-1 Distortion want das echt een kut ding.Metal Zone idem.Oja waarom schaf je geen goeie versterker aan waar al een goeie overdrive in zit..goeie versterker is het halve werk ;) Hoef je alleen maar wat modulatie pedalen of delay pedaal te halen ofzo..

dano
20 juni 2006, 20:04
waarom perse boss? er is zoveel meer?

Bruce
20 juni 2006, 22:24
waarom perse boss? er is zoveel meer?
en zoveel beters!

sembo
20 juni 2006, 22:48
op de digitech site kun je naar pedalen luisteren hoe ze klinken

zijn ook wel goede pedalen

Jerre
20 juni 2006, 23:32
Wat denk je van de OS-2 ?
Dat is een overdrive en distortion in één met een mengknop tussen.
Ik denk dat dit de meest veelzidigste is.
Een blues driver BD-2 is ook altijd leuk om te hebben.

Iemand zij dat de DS-1 slecht is, wel dat is persoonlijke smaak denk ik.
Kijk maar naar Nirvana, dat is puur DS-1.
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat een goede versterker een heel groot deel van je sound maakt.

Een versterker zoeken met distortion op is ook een mogelijkheid, maar dat hoeft niet beter te zijn dan een pedaal. Ik heb persoonlijk liever pedalen, die zijn veel veelzijdiger, kan je meer aan tweaken.
Waar zou Hendrix zijn zonder zijn Fuzz pedaal ???

Vooral veel luisteren naar je eigen oren. Dat zijn de enige die kunnen bepalen of iets goed klinkt.

PS: waarom Boss ? Wel waarom niet ? Die zijn gemaakt als een tank, niet kapot te krijgen en met een goede interne buffer ...