PDA

View Full Version : Welke distortion/overdrive van boss



RHCP!
20 juni 2006, 18:15
Ik zou graag een distortion/overdrive van boss kope, maar daar is zoveel keuze, kan iemand mij raad geven, ik speel al twee jaar en vooral U2 en RHCP stijl, dus een pedaaltje voor dat genre, merci!

robert-gitarist
20 juni 2006, 18:32
Boss OD-3 is een echte aanrader..ik heb bijna alle overdrives van Boss maar vind de OD-3 het beste van alle..maarr een tip: koop geen standaard DS-1 Distortion want das echt een kut ding.Metal Zone idem.Oja waarom schaf je geen goeie versterker aan waar al een goeie overdrive in zit..goeie versterker is het halve werk ;) Hoef je alleen maar wat modulatie pedalen of delay pedaal te halen ofzo..

dano
20 juni 2006, 20:04
waarom perse boss? er is zoveel meer?

Bruce
20 juni 2006, 22:24
waarom perse boss? er is zoveel meer?
en zoveel beters!

sembo
20 juni 2006, 22:48
op de digitech site kun je naar pedalen luisteren hoe ze klinken

zijn ook wel goede pedalen

Jerre
20 juni 2006, 23:32
Wat denk je van de OS-2 ?
Dat is een overdrive en distortion in één met een mengknop tussen.
Ik denk dat dit de meest veelzidigste is.
Een blues driver BD-2 is ook altijd leuk om te hebben.

Iemand zij dat de DS-1 slecht is, wel dat is persoonlijke smaak denk ik.
Kijk maar naar Nirvana, dat is puur DS-1.
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat een goede versterker een heel groot deel van je sound maakt.

Een versterker zoeken met distortion op is ook een mogelijkheid, maar dat hoeft niet beter te zijn dan een pedaal. Ik heb persoonlijk liever pedalen, die zijn veel veelzijdiger, kan je meer aan tweaken.
Waar zou Hendrix zijn zonder zijn Fuzz pedaal ???

Vooral veel luisteren naar je eigen oren. Dat zijn de enige die kunnen bepalen of iets goed klinkt.

PS: waarom Boss ? Wel waarom niet ? Die zijn gemaakt als een tank, niet kapot te krijgen en met een goede interne buffer ...
Je kan ze ook nog eens oneindig modden (bestaan hele fora over) zodat ze veel beter klinken. Ik zelf heb al meer dan 10 distortion pedalen gehad maar heb ze allemaal terug verkocht, mijn DS-2 klinkt toch nog altijd beter.
Het is allemaal heel subjectief.

BamBuFan1
20 juni 2006, 23:41
waarom perse boss? er is zoveel meer?

Sommige mensen houden nou eenmaal van die iele, doodse klank van een Boss

</duikt weg achter een Twin>

drap
21 juni 2006, 00:08
op de digitech site kun je naar pedalen luisteren hoe ze klinken

zijn ook wel goede pedalen

Zeker weten! Ik heb de DF-7 Distortion Factory en die is gewoon goed vind ik. Is een soort distortion modeler, maar dan als gewone trapdoos. Zit onder andere ook de Boss DS-1 in verwerkt. Mijn persoonlijke favoriet in dat ding is trouwens een Pro Co Rat met als goede 2e de Big Muff. Heel veelzijdig dingetje met zowel distortions als overdrives zoals bijv. de Ibanez TS9 en een DOD preamp pedaal (ik weet zo ff niet meer hoe dat ding heet...) Die DF-7 is niet eens zoveel duurder als bijv. een DS-1 of 2

Globetrotter
21 juni 2006, 00:13
Hughes & Kettner Tubefactor! Wel op je eigen amp testen, want resultaat scheelt van amp tot amp (toevallig zuigt ie op mijn huidige amp, maar er komt ooit wel beter...).

Cheers,

Bart

Helter Skelter
21 juni 2006, 00:28
Hooo :stop:

De Boss DS-1 is een goed pedaal! De slechte naam van dat pedaal komt geheel op het conto van de verschrikkelijk slechte toonregeling. Zet een 7-bands eq'tje achter een DS-1, beetje tweaken en je hebt gewoon een goede distortion: instant Satriani :cooler:

Fuhgawz
21 juni 2006, 15:01
Op http://www.bossus.com/ staan virtuele demo's van veel pedalen, waaronder ook een aantal distortions. Dan kun je zelf even luisteren welke je het beste vind klinken.
Klik maar eens op 'interactive' en vervolgens op 'Virtual Distortion Grid'.

paulusdeBKB
21 juni 2006, 15:11
Hooo :stop:

De Boss DS-1 is een goed pedaal! De slechte naam van dat pedaal komt geheel op het conto van de verschrikkelijk slechte toonregeling. Zet een 7-bands eq'tje achter een DS-1, beetje tweaken en je hebt gewoon een goede distortion: instant Satriani :cooler:


Maar als die toonregeling niet klopt, dan is het dus GEEN goed pedaal (tenminste, niet zo goed als het had kunnen zijn). Als je 2 pedaaltjes nodig hebt om het geluid van 1 pedaaltje te krijgen dan is het einde zoek natuurlijk.

Overigens ken ik de DS-1 vaag en ik vind het ook een oke pedaaltje. Niet supergoed maar prima bruikbaar. Aan de andere kant: een Ibanez SoundTank pedaaltje is dat ook.

FruscianteFan
21 juni 2006, 16:00
Ik heb de indruk dat mijn DS-1 weer een stuk bruikbaarder is, nu ik mijn Vox versterker heb.

arjanb01
21 juni 2006, 16:22
Ik heb de indruk dat mijn DS-1 weer een stuk bruikbaarder is, nu ik mijn Vox versterker heb.

Probeer de distortion pedalen van carlmartin, een deens merk, briljant in een woord ! Heb em zelf ook ! In combi met een buizenversterker met een mooi clean geluid lekker, erg lekker. En er zit een aparte boost knop op, dus verschil slag solo goed te tweaken ! :rockon:

FruscianteFan
21 juni 2006, 17:01
Mijn Vox is geen buizenversterker (ook geen modelling - Pathfinder) en ik heb liever een fuzz dan een distortion, maar deze DS-1 werkt wel.

Pat85
21 juni 2006, 17:39
Ik vind t echt bullshit als men zegt dat de DS-1 een slecht pedaal is...'t is mischien niet je smaak...maar ik heb er bijvoorbeeld wel plezier van. Dus in plaats van bij voorbaat merken op te hemelen, of vooral af te kraken zoals men bij de DS-1 en/ of DS-2 nog wel eens wil doen, moet je het gewoon zelf proberen, met je eigen gitaar en eigen amp. bevalt het je..dan heb je een super pedaal voor weinig geld. Bevalt het je niet...jammer, andere pedalen proberen.

heavy-metal-thunder
22 juni 2006, 18:16
ik heb bijna het gamma van boss overdrives en disto's gehad. En ze zijn zeer duurzaam en ze zijn zeker niet slecht qua sound. Maar, vooral de disto's, moet je met enige voorzichtigheid afstellen. Voor thuisgebruik klinken ze nogal scherp, maar live kom je goed door de mix.

Ik heb ook een Maxon Rod881 (od en disto in 1 pedaal) met een lampje erin. Klinkt ook heel goed en geeft een solidstate een goede disto. Maar op een lampenversterker is het verschil met de bossjes veel minder.

vester86
22 juni 2006, 19:13
heb zelf een aantal maanden een DS-1 gehad, voor thuis vond ik het niks, maar als ik dan met de band ermee speelde, echt bij tijden een HEERLIJK geluid!
idd een bitch om in te stellen wat betreft toonregeling

RHCP!
22 juni 2006, 21:09
danku voor al jullie hulp, ik ben er al heel wat wijzer van geworden, maar ik ben nog aan het twijfelen tussen de DS2, de OD3 en de MD2 :rockon:

Wizz
22 juni 2006, 22:10
Ik vind de BD 2-Bluesdriver de beste Boss OD. Allemaal uitvoerig (=verschillende gitaren, verschillende versterkers)getest, en dan wint 'ie het wat mij betreft. Alle andere Bossjes zijn "kieskeuriger" wat betreft gitaar/versterker-combi.

Wizz

vester86
23 juni 2006, 00:43
heb zelf veel plezier gehad vroeger van een MD-2, maar toen ik um laatst hoorde vond ik um niet "juh van het"

Misschien is een marshall overdrive pedaaltje wat voor jou?

Bijl
23 juni 2006, 09:39
Dave Navarro gebruikte bij de Chili Peppers een Boss DS2 turbo distortion met een Marshall JCM 900. http://guitargeek.com/rigview/253/

AART
23 juni 2006, 11:11
Kijk maar naar Nirvana, dat is puur DS-1.



Nirvana is Mesa/Boogie Studio Preamp.

Scali
23 juni 2006, 11:25
Ik ben zelf fan van de Marshall-pedalen, met name de ShredMaster (verwarrende naam, hij kan veel meer dan alleen shred-geluiden... sterker nog, hij kan uit zichzelf niet echt een supershredgeluid maken, alleen als je em gebruikt om een (buizen)amp te boosten).
De Jackhammer zal ook wel okee zijn, dat moet z'n opvolger zijn... beetje zoals de Boss OS-2, zit zowel overdrive als distortion in (en ook bruikbaar als booster).
Boss OS-2 heb ik trouwens ook gehad, maar echt geweldig vond ik hem niet. Veel meer 'dichtgesmeerd' dan zo'n Marshall-pedaaltje. Die Marshall-pedaaltjes hebben van zichzelf al een heel helder en open geluid, wat sterk aan een buizenversterker doet denken.
De OS-2 is wat rauwer en minder dynamisch.

Droffie
23 juni 2006, 11:58
Ik doe een duit in het zakje voor de Boss OD-3. Ik ben nog steeds helemaal wild van dit pedaal. Imo beter klinkend dan de meeste boetiek pedaaltjes.
Qua prijs a 99 Euro niet te verslaan. Wellicht de Digitech Bad Monkey ook een optie maar daar heb ik geen ervaring mee.
Probeer de Boss en je zal 'm zeker weten erg lekker vinden.

Jerre
23 juni 2006, 14:02
Nirvana is Mesa/Boogie Studio Preamp.

Dat is waar, maar we hebben het over de pedalen hier he, in dat opzicht gebruikte hij meestal de DS-1 ...