PDA

View Full Version : Wat doet een Bass Limiter/Enhancer?



DrLijpo
18 november 2002, 19:43
Zoals de titel al luidt: Wat doet een Bass Limiter/Enhancer? Ik ben die nu al een paar keer tegengekomen, en ik kan me er niks bij voorstellen.

Ruud
18 november 2002, 20:03
Ik heb er sinds kort 1, prachtig apparaatje,
Zorgt ervoor dat je geluid mooi egaal en smooth blijft, doordat ie de smerige fout aangeslagen tonen (te hard doorkomend) wegcut, hoeveel en hoe erg is instelbaar...ideaal tijdens optredens...

Naast de optredens gebruik ik hem omdat ie een ontiegelijk ruig en eigenzinnig slapgeluid geeft.. of als booster, want ja dat kan natuurlijk ook...

flearulez
18 november 2002, 20:42
een compressor/expander duzz

AntY
18 november 2002, 21:39
niet dat ik de effectenman ben of zo... maar een compressor is iets heeeeeeeel anders dan een limiter
een compressor maakt harde geluiden zachter en zachte geluiden harder. een limiter maakt alle harde geluiden niet meer bestaan, worden g ewoon weggehaald. Je kan ze ook gebruiken om een input niet te overbelasten met te hard signaal of zo

Semafoor
18 november 2002, 22:14
Tsja, ik kan er het grote voordeel ook niet echt van inzien, een compressor vind ik het geld eigenlijk niet waard.
Het haalt toch iets van de puurheid weg.

AllodoX
19 november 2002, 07:47
een limiter is precies hetzelfde als een compressor, maar heeft die een vaste compressie ratio van :1, geen attack / sustain settings etc.

als je gaat slappen, of met een overdrive gaat spelen, is een compressor zo ie zo een must.

DrLijpo
20 november 2002, 09:00
Ahhh. De bedoeling is wel dat er een overdive gaat komen. Maar als ik strax een andere bass ga hale is mn geld weer ff op. Dus ik moet dus ook een limiter hebbe zodra ik een overdrive ga gberuike. Oh, ik heb trouwes een compressor op mn versterker zitten. Achjah.

AllodoX
20 november 2002, 10:08
dan moet je geen limiter pakken.. :smile: gewoon de compressor op de amp gebruiken..

Mijn versterker heeft ook een compressor, maar ik heb een losse, 19" compressor gepakt omdat die wat secuurder is af te stellen..

flearulez
20 november 2002, 17:06
pff weeet hues wel wat een limiter si en compressor, dude!

Ja idd Tim die hartke is limiter is brak

Semafoor
21 november 2002, 19:03
Een compressor is wel handig als je een nummer speelt met zowel veel flageoletten als slapwerk schoot mij net in herinnering :smile:.
Voor slappen is een compressor niet echt een must vind ik, zolang je alles maar met beleid doet moet je een heel end komen met een goeie versterker, bas en je vingers.
Maar ieder zijn mening, mocht ik er nog eens aan toe komen om 'me and my bassguitar' volledig te kunnen spelen, dan koop ik misschien wel eens zo ding... :grin:

flearulez
21 november 2002, 19:06
Das een vet nummer!!!!