PDA

View Full Version : Jim Dunlop StrapLoks



Damage Inc.
20 juni 2006, 17:26
Hallo,

hier even een simpele vraag over Dunlop StrapLoks:

Die werken toch zo, dat je ze van de gitaar los kan koppelen terwijl je met je duim een knop ingedrukt houdt?
Nou ik heb dan zo'n gitaar waar (voor de speler) aan de linkse kant de pin op de achterkant zit...
Maar ik vraag me af, zou de knop niet worden ingedrukt áls ie tussen mij en de gitaar komt en dan los schieten?
Hij zit trouwens wel vrij ver naar links dus misschien niet tegen m'n lichaam, maar ik vraag me toch af of dat kan gebeuren.
En als iemand met het idee komt, nee hij kan echt niet op de zijkant of punt van de "hoorn", want dat is écht een punt van maar een paar milimeter dik.

GreetingZ
- Damage Inc.

Ps:
Wist niet goed waar ik deze post moest zetten, dus mods verplaats maar als het moet : P .

sickpunk
20 juni 2006, 17:36
nee je moet trekken aan een pennetje, dan kan je ze eraf halen.
dus je trekt het pennetje omhoog, en dan kan je ze eraf schruiven, zelfs zonder dat pennetje blijft ie nog hangen, omdat er een richeltje aan zit

Damage Inc.
20 juni 2006, 17:40
nee je moet trekken aan een pennetje, dan kan je ze eraf halen.
dus je trekt het pennetje omhoog, en dan kan je ze eraf schruiven, zelfs zonder dat pennetje blijft ie nog hangen, omdat er een richeltje aan zit

Maar ik bedoel niet de band uit de pin halen hč, maar gewoon de band met pin en alles uit de... pin die op de body zit zeg maar : S .

FF voor de zekerheid...

Want ik had op een tekeningetje ofzo gezien, ten minste ergens, dat je met de duim in het midden duwt en met de andere vingers gewoon vast pakt en verwijdert.

Mr Joe
20 juni 2006, 19:55
je moet echt trekken aan het pinnetje en dan kan het erafschuiven

Bluesbreaker
20 juni 2006, 19:58
Ja, je hebt een heel apparaatje aan t einde van je strap vast zitten met een pinnetje er aan, als je die uittrekt kun je de strap inclusief dat hele strap lock apparaat van je gitaar pakken.

FruscianteFan
20 juni 2006, 20:08
Is het niet zo dat die Dunlops anders werken? Want volgens mij omschrijven jullie wat je bij Schallers moet doen om het los te krijgen. Ik dacht dat Dunlops anders werken.

future2future
20 juni 2006, 20:13
Ja klopt.Bij Dunlop heb je een rondje waar je in het midden een knopje moet indrukken om de strap los te krijgen, en bij Schaller moet je een soort staafje uittrekken. Ik heb op al mijn gitaren de Schallers zitten. Hoewel de Dunlop's ook goed werken hoor, heb ik ook gehad

Bluesbreaker
20 juni 2006, 20:15
Is het niet zo dat die Dunlops anders werken? Want volgens mij omschrijven jullie wat je bij Schallers moet doen om het los te krijgen. Ik dacht dat Dunlops anders werken.

Je hebt helemaal gelijk zie ik.

Schaller: http://casamarti.com/fotos/15161.jpg

Dunlop: http://www.myguitarpage.com/images/DSL-NICKEL.jpg

Edit: Ik heb trouwens ooit eens voor een Schaller gekozen omdat dit mij iets veiliger leek, je kunt per ongeluk iets indrukken, maar per ongeluk iets uittrekken lukt je niet zomaar.

Vonk
20 juni 2006, 20:21
Ik heb ook Schaller, werelddingen. Alleen soms even controleren of de ringen die de strap vasthouden wel strak zitten, die kunnen na een tijd een beetje losser zitten.

bat
20 juni 2006, 22:04
maar per ongeluk iets uittrekken lukt je niet zomaar.
Die smoes werkte anders best goed bij sommige dames.

Maargoed, ik heb dus ook Schallers, om dezelfde reden. Al 15 jaar tevreden gebruiker.

pinkpaisleytele
20 juni 2006, 22:18
Ik neem aan dat je die dingen wil gaan gebruiken? Ik gebruik een straplock-systeem dat zo simpel is dat je niets hoeft te doen aan je gitaar!
Bij mij werkt het in ieder geval: Ik heb op al mijn gitaren nog de standaard-straplockdingetjes (daar zal wellicht een andere naam voor zijn!).
daarover heb ik de rubbertjes van grolsch beugelflessen getrokken om mijn strap te ''locken''

ik speel in een bewegelijke punkband,dus in principe heeft deze oplossing zijn betrouwbaarheid wel bewezen, en bovendien, je ziet er bijna niets van!

gr :hippie:

Dennis

Bluesbreaker
20 juni 2006, 22:32
Dat werkt inderdaad ook, de helft van dit forum (waaronder ik) heeft dat volgens mij gedaan.

MjS
20 juni 2006, 22:34
Als je een vaste band per gitaar hebt en de band er toch bijna nooit afhaalt is het inderdaad een goede optie. En je krijgt er ook twee flesjes bier bij.

Mattia
20 juni 2006, 22:38
Ik heb beide gebruikt, heb liever de Dunlops omwat ze wat eleganter zijn, en ik zie echt niet hoe je ze per ongeluk los zou kunnen krijgen. Die bovenste rand bied meer dan genoeg bescherming.

Damage Inc.
20 juni 2006, 22:51
Ik heb beide gebruikt, heb liever de Dunlops omwat ze wat eleganter zijn, en ik zie echt niet hoe je ze per ongeluk los zou kunnen krijgen. Die bovenste rand bied meer dan genoeg bescherming.

Het gaat om de positie van de pin.
Die dus achter op de body zit, zit dus tussen mij en de gitaar.
Dus vraag ik me af of die knop makkelijk ingedrukt kan worden en of de pin van de band dan makkelijk uit de gitaarpin kan schieten.
Ik weet ook niet hoeveel druk er op die "knop" nodig is om los te koppelen...
Mja, ik kijk anders ook nog wel eens goed of die pin wel veel tegen mezelf aan komt.
Want de "hoorn" waar de band aan vast zit is nogal lang, de punt reikt tot de 12de toets : P .
En niet zo ver van de punt zit de pin dusja...

- Damage Inc.

Mattia
20 juni 2006, 23:14
Het gaat om de positie van de pin.
Die dus achter op de body zit, zit dus tussen mij en de gitaar.
Dus vraag ik me af of die knop makkelijk ingedrukt kan worden en of de pin van de band dan makkelijk uit de gitaarpin kan schieten.
Ik weet ook niet hoeveel druk er op die "knop" nodig is om los te koppelen...
Mja, ik kijk anders ook nog wel eens goed of die pin wel veel tegen mezelf aan komt.
Want de "hoorn" waar de band aan vast zit is nogal lang, de punt reikt tot de 12de toets : P .
En niet zo ver van de punt zit de pin dusja...

- Damage Inc.

Best wel wat; je moet de hele assemblage ingedrukt houden, dan de knop indrukken, en terwijl je 'm indrukt eruit trekken. Een stootje, daar schiet dat ding niet los van, en puur je lijf zal die knop ook niet kunnen indrukken. IMO.

future2future
20 juni 2006, 23:17
Die dunlop lockt zich goed, die gaat niet zomaar los door wat stootjes

Damage Inc.
21 juni 2006, 00:17
Ok, dan lijkt het me geen probleem.
Thx voor het laten weten iedereen.

O ja, is het slim om ze zelf erop te zetten of zou ik de gaten misschien slopen?
Of moet ik gewoon simpelweg de een eraf en de nieuwe erop schroeven of moet ik nog wat hout of iets toevoegen?

- Damage Inc.

future2future
21 juni 2006, 00:21
Je kan ze er gewoon zelf op zetten. Zou opzich geen probleem moeten zijn

vasnd
21 juni 2006, 00:24
als het niet zo past pak dan een klein stukje hout ( tandenstoker/lucifer) en stop dat met wat lijm in het gat. Even laten drogen en je kan je schroef er strak inschroeven