PDA

View Full Version : rumba "el payo chico"



koella
19 juni 2006, 23:29
IK was een rumba van Paco Pena aan het oefenen. Maar toen kwamen al die ideetjes bovendwarrelen. Dus hier is een stukje rumba van mijzelf.:D

Commentaar graag !

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=384377




(druk op hifi bij "el payo chico" )

Sonno
20 juni 2006, 14:14
Hé Koella,

ik moet me eerst inloggen ofzo... Hoe kan dat?

koella
20 juni 2006, 14:33
Sorry nu moet ie wel werken

Sonno
20 juni 2006, 14:36
Klinkt goed hoor!
Je gitaar heeft een mooi geluidje vind ik. De opbouw van de deuntjes is ook prima alleen hoor ik hier en daar nog wat stroeve handjes die de nootjes soms net niet lekker(te laat) raken...

VHsologitarist
20 juni 2006, 15:15
Hey huub,

Lekker hoor :D mooi geluid in je gitaar (ook Amalia Burguet toch?).
Meer :p

koella
20 juni 2006, 17:02
Nee Fer. Tis een Gerundino.

Sonno, ik weet niet of jij dit soort dingen ook speelt. Maar het is moeilijk om op op 1 gitaar tegelijkertijd de accoorden, melodieen en ook nog de bas(rumba) groove in de gaten te houden.
Als ik die toonladdertjes apart in zou spelen zou het natuurlijk een stuk makkelijker zijn.

hendrix2
20 juni 2006, 18:54
Ik vind dit werkelijk schitterend. Ik ben er echt jaloers op. Van zulke muziek kan ik echt genieten! Ik probeer ook wat meer zulke dingen te spelen, maar ben er niet genoeg mee bezig om het goed onder de knie te krijgen. ooit steek ik er wel mijn tijd is, want dit is iets wat ik veel liever zou kunnen dan gewoon 1000noten per minuut shredden.
Waar heb je dit leren spelen? Leer je dit op jezelf? Bestaat er een internet site die de techniekjes wat uitlegt?

heb ook ff geluisterd naar Tarantas en Tango Flamenco en vind ze ook allebei super!

koella
20 juni 2006, 21:48
Ik heb de basisprincipes van een flamencogitaarleraar geleerd. Verder zijn er veel boeken en instructiedvd's. ( site van "guitarra buena in a'dam)


Een website met allerlei uitleg is flamencoteacher.com.

Don Capo
21 juni 2006, 08:11
Heerlijk wakker worden op de woensdagmorgen. Klinkt erg fijn Koella. Mooi geluid, nette techniek heb je.
Vraagje, waar haal je die palmas vandaan bij je Tango?

koella
21 juni 2006, 09:08
Dank je Don. Het is een flamenco "drumcomputer" die heet "flamencomaster". Te koop op het internet, kost 20E.

Don Capo
21 juni 2006, 09:23
Kijk, dat is info waar we wat mee kunnen. Thanks. Ga er gelijk achteraan.

meul
21 juni 2006, 16:33
Mooie sound! klinkt erg oke.

gr,
jan

koella
21 juni 2006, 16:53
Dank je Jan !

VHsologitarist
23 juni 2006, 00:18
zo Gerundino, een middenklasse gitaar?

Trouwens.. Een mooi programma om zelf flamenco claps en cajon etc te maken (althans die ik momenteel gebruik) is 'Reason'. Goede samples, alleen lastig door te krijgen hoe het werkt.

LaurentB
29 juni 2006, 10:51
Nee Fer. Tis een Gerundino.

Sonno, ik weet niet of jij dit soort dingen ook speelt. Maar het is moeilijk om op op 1 gitaar tegelijkertijd de accoorden, melodieen en ook nog de bas(rumba) groove in de gaten te houden.
Als ik die toonladdertjes apart in zou spelen zou het natuurlijk een stuk makkelijker zijn.

Mooi bedacht, mooie sound. Maar er moet inderdaad nog wat meer souplesse in, zoals Sonno zegt. Hij loopt nog niet helemaal.
Overigens weet ik maar al te goed hoe lastig dat kan zijn, ik speel o.a. ook akoestisch, en beweer absoluut niet dat ik het beter kan hoor.
Doorbikkelen is het enige dat dat kan bewerkstelligen.

-=JEROEN=-
29 juni 2006, 13:51
precies... neem 't nog eens een keer op nadat je het een half jaar hebt gespeelt ofzo, dan zit ie er lekker in, weet ik zeker dat ie nog beter klinkt (klinkt nu al fantasties, maar dan klinkt ie nog fantastieser :cooler: )

ben groot fan van de paco's trouwens

koella
29 juni 2006, 21:05
Bedankt jongens.

Tupelo
30 juni 2006, 01:02
Zo dit klinkt echt heel erg mooi. Downloaden & in de playlist hier! :p

koella
1 juli 2006, 21:24
Dank je Tupelo :)

Ik sta op iemands playlist 8)

bluessie
22 september 2006, 14:17
Hallo Koella

Zo zeg, dat zijn wel heel erg mooie muziekstukken!
Bij wie heb je flamingoles gehad, in welke plaats?
Ik zou dat ook wel graag willen leren..

groetjes,
bluesman

Don Capo
22 september 2006, 14:38
pssst Bluessie je hebt PM

bluessie
22 september 2006, 16:17
Hallo Don Capo,

Wat is pm?

Don Capo
22 september 2006, 16:21
een prive bericht, klik op directe links rechtsboven in de balk. en ga dan naar prive berichten.

koella
22 september 2006, 18:21
Ik heb altijd klassiek en elektrisch gespeeld. Dë "flamingo" heb ik geleerd via instructie dvd's en veel speurwerk op internet.

HdR
22 september 2006, 23:51
Ja hier hou ik ook wel van :) heel mooi!

koella
22 september 2006, 23:58
Klik op deze link om een video opname van mij te bekijken.

Het is een "soleares" van Paco Pena.


http://www.youtube.com/watch?v=MfF9IIl84rA