PDA

View Full Version : Vht 2502



Winka
19 juni 2006, 22:22
Ik sta op 't punt om een mesa 2:90 poweramp te kopen, maar hoor een hoop goeie verhalen over de VHT 2502! Is deze te vergelijken met de mesa 2:90? Ik zoek een poweramp met veel laag/diepte/bass ! Ik gebruik er een jmp1 bij met een ESP horizon...

Chiel
19 juni 2006, 22:43
Heb zelf sinds jaar en dag een VHT2/50/2 en met de Deep regelaars op Max weet je niet wat je hoort! Vindt 'm zelf ook wat strakker als de mesa en wat punchier. De 2502 schijnt de 2/50/2 genadeloos de ring uit te beuken dus IMO zit je dan beter als de Mesa.

morris
20 juni 2006, 00:13
Ik vind de deep regelaar niet zo'n geweldig effect hebben op het strakke laag, maar dat kan aan mijn cabs liggen. Ik heb ze meestal helemaal dicht of op een kwart, zeker als ik hard speel. Chiel, gebruik jij soms de voicing switches?


Morris

Winka
20 juni 2006, 00:36
ik zie dat je ook een 930/60 poweramp hebt morris ... hoe is die als je 'm vergelijkt met de VHT 2502?

Chiel
20 juni 2006, 16:32
Chiel, gebruik jij soms de voicing switches?


Uuuh, zou het niet eens weten :dontgeti:. Staat al sinds jaar en dag in dezelfde stand. ZAl het eens checken. Ik weet nog wel dat ik mijn CAE preamp iets wat iel vind klinken. Door de Deep regelaars wat open te draaien klinkt hij meteen een stuk dynamischer en vetter. Moet binnenkort alles toch weer opnieuw 'bebuizen' en het één en ander verdwijnt in het rack. Dus wie weet staan alle instellingen straks weer helemaal anders.

vinni
20 juni 2006, 18:58
Heb zelf sinds jaar en dag een VHT2/50/2 en met de Deep regelaars op Max weet je niet wat je hoort! Vindt 'm zelf ook wat strakker als de mesa en wat punchier. De 2502 schijnt de 2/50/2 genadeloos de ring uit te beuken dus IMO zit je dan beter als de Mesa.

Eigen ervaring of van horen zeggen?......

Heb zelf ook de 2/50/2 namelijk.
Heb zelf de depthregelaars op 75% staan.

Wellicht dat mn 2/50/2 weggaat.

Ben dat hele rackgebeuren een beetje zat.
De voordelen (althans in mijn situatie) zijn er niet t.o.v. een goeie top en 4X12.

Groet,

Vinni

BeeJee
20 juni 2006, 21:47
Waar laat jij je eindbuizen vervangen Chiel? Mijn Traveller is ook een keer aan de beurt binnenkort, en ik zoek nog een goed adresje in de regio. Iemand anders ook tips?

Winka
21 juni 2006, 01:05
hee stelletje klootzakken... geef is antwoord op mijn vraag! chatten doe je maar op msn :]

Rwin
21 juni 2006, 10:03
hallo williewonka, doe eens rustig...

het antwoord staat er toch tussen? En aangezien muziek en geluid geen exacte wetenschap is, is er geen JA of NEE antwoord.

Hierboven staat duidelijk dat de meeste de VHT dieper vinden klinken:


Chiel Heb zelf sinds jaar en dag een VHT2/50/2 en met de Deep regelaars op Max weet je niet wat je hoort! Vindt 'm zelf ook wat strakker als de mesa en wat punchier. De 2502 schijnt de 2/50/2 genadeloos de ring uit te beuken dus IMO zit je dan beter als de Mesa.

En nu je excuses aanbieden! :mad:

Winka
21 juni 2006, 15:59
jeetje ik zit te narren joh! er staat toch een smiley achter! :]

BeeJee
21 juni 2006, 16:43
da's geen smiley:angry: Dit is een smiley :)

Chiel
21 juni 2006, 17:48
Eigen ervaring of van horen zeggen?......


Heb zelf enige tijd de 2:90 en de 2/50/2 gelijkertijd gehad. Ik geef nooit een uitgesproken eigen mening als ik het zelf niet ondervonden heb. Ook de nieuwe Brunetti nog gechecked en in m'n rack gehad evenals de Engl eindtrap, gewoon uit nieuwsgierigheid. Maar voor mij werkt de 2/50/2 nog steeds het beste. Houdt je preamp signaal lekker intact en is IMO één van de meest dynamische Eindtrappen.
aar ja, dat blijft een mening :satisfie:.



Waar laat jij je eindbuizen vervangen Chiel


Mijn buizen haal ik meestal bij Van Haar. Heeft bijna altijd alles op voorraad en hanteerd goede prijzen. Gewoon ff mailen. Als je ze wilt laten vervangen zou je ff naar Jukebox in Boekel kunnen gaan. Die gasten weten waar ze over praten. Maar het stelt niet zoveel voor joh. Je kunt het best zelf. De buizen van JJ heb ik goede ervaringen mee en klinken super in de Rover! (eigen ervaring Vinni).

BeeJee
21 juni 2006, 17:57
Ja, In de Rover heb ik inmiddels ook al een tijdje nieuwe JJ's zitten. Da's inderdaad geen kunst om zelf te doen. Maar ik had het over mijn eindtrap, de Traveller. Die eindbuizen moeten ook gebiast worden, en laat ik daar nou net geen kaas van gegeten hebben. Kunnen ze dat bij Juke Box?

Rwin
21 juni 2006, 19:28
jeetje ik zit te narren joh! er staat toch een smiley achter! :]

goed, hoe jij je smileys dan ook maakt, ze zijn niet zichtbaar, en neemt ook niet weg dat het antwoord al gegeven was. :)

BeeJee
22 juni 2006, 00:57
Bier voor Rwin, of heb je liever een smiley ;)

vinni
22 juni 2006, 18:41
Had Svetlana's C-winged EL34's erin zitten.
Nu JJ EL34L's......groter geluid.

Ook de JJ KT77's erin gehad.....Supergeluid!
Maar was eerste batch....problemen met de platevoltage.
Is niet gezond om deze lang in je versterker te hebben.

Huidige batches zijn wel goed.

aanrader!

Vinni

Winka
28 juni 2006, 17:35
ok jongens... welke heeft er meer bass/laag/depth! de 2:90 van mesa of de vht 2502?

jw009
28 juni 2006, 17:40
ok jongens... welke heeft er meer bass/laag/depth! de 2:90 van mesa of de vht 2502?


.... daar heb je toch een bassist voor? :sssh:

maestro_nl
28 juni 2006, 18:54
welke heeft er meer bass/laag/depth! de 2:90 van mesa of de vht 2502?

Ik zou een principiele keuze maken t.a.v. het karakter vd eindbuizen en de trafo's.

Iedere keer weer valt het me op dat bij direct vergelijk de VHT 2:50:2 niet bijzonder veel laag heeft. Zelfs niet met E34Ls.
Gevaarlijke uitspraak; grote kans dat ik de enige ben...
Getest naast een Rocktron Velocity Valve by Egnater (back me up Theo ;-)
Helaas wordt deze eindtrap niet meer gemaakt. De Randall RT250 haalt deze klasse niet overigens! (ook MB 2:90 niet)

Toch vind ik dat de VHT 2:50:2 de mooiste EL34 crunch heeft.
Kortom: kies voor het karakter vd amp en niet de EQ.

srv-man
28 juni 2006, 21:54
Ok, bij deze dan: +1
De VHT 2502 was mijn heilige graal, ik was er 2 jaar lang best tevreden mee......totdat hij naast de Rocktron VV by Egnater stond. De Egnater heeft meer laag, maar vooral ook een vollere sound. Ik vond het echt veel mooier. Lang verhaal kort: ben nu de eigenaar van de Egnater.

Enige tijd terug heb ik met 2 (inmiddels best verwende) gitaarbuddies nog een shootout gehouden, met als eindtrap mijn Egnater en een VHT 2902. Iedereen was het erover eens: de Egnater klonk beter.
Als ik het moet zeggen is nummer 1 de Egnater, nummer 2 de 2902 en nummer 3 de 2502. De VHT's zijn wel heel strak, de 2502 EL34 cruncht inderdaad lekker (maar wel altijd).
De Mesa 2:90 klinkt ook niet slecht, maar heeft een heel ander karakter, het laag is wolliger.
Al met al goede amps, maar zoals Edwin al zei: kies voor een karakter en beoordeel niet alleen op de hoeveelheid laag.
Heel veel flubberend laag klinkt ook niet lekker....

Winka
29 juni 2006, 03:45
bedankt voor de reacties! ik kies ook niet persé voor een versterker met 't meeste laag / diepte. Ik was gewoon benieuwd welke er 't zwaarst klonk ... de 2:90 heb ik namelijk al gehoord en was gewoon benieuwd hoe de 2502 daar in vergelijking mee klinkt!

ik ga een h&k access preamp kopen... ben op zoek naar een poweramp die daar 't best bij past!