PDA

View Full Version : ja een goeie dag zegTommy Emmanuel



gorgasm
19 juni 2006, 22:13
http://video.google.com/videoplay?docid=-3428929241366561339&q=tommy+emmanuel

lacht vele elecktrische gitaristen die denken tekunnen soleren uit met zn accoustisch gitaartje, en toont ff dingen die maar wat knap zijn!

Maxxas
19 juni 2006, 22:30
al voorbij gekomen, wel koel.

gorgasm
19 juni 2006, 22:34
wat doet ie in godsnaam op 1.26 min, klinkt zo goeid, kvermoed tapping met gewone aanslagen...

Maxxas
19 juni 2006, 22:57
wat doet ie in godsnaam op 1.26 min, klinkt zo goeid, kvermoed tapping met gewone aanslagen...

harmonics met zijn wijsvinger + aanslaan met andere vingers zo te zien

Trocar
19 juni 2006, 23:02
harmonics met zijn wijsvinger + aanslaan met andere vingers zo te zien

Jep, artificial harmonics.

Hij is niet zo lang geleden in Nederland geweest, ik heb toen een erg leuke clinic + concert meegemaakt!

Negative K3 fan
19 juni 2006, 23:41
Jep, artificial harmonics.

Hij is niet zo lang geleden in Nederland geweest, ik heb toen een erg leuke clinic + concert meegemaakt!

ja!

tommy is echt een artiest die je live MOET zien...

veel mensen zouden zich moeten schamen om wel de moeite te hebben genomen hier te registreren terwijl een concert van tommy te veel werk was.

hij is niet alleen gitaartechnisch gezien een ware virtuoos, maar ook een redelijke songwriter en bovenal een rasentertainer die zonder moeite niet-gitaristen een avond lang kan boeien.

voor de fans: http://video.google.com/videoplay?docid=6410800079565799335&q=tommy+emmanuel

Trocar
20 juni 2006, 00:00
Kijk hier eens:

http://www.woodsongs.com/showlist.asp

Show nummmer 349. Wel wat geneuzel tussendoor van een of andere folksinger, maar wel met oa Classical Gas en het betere 'percussiewerk' ;)

Rick trodat
20 juni 2006, 00:06
Ik sla hier stijl van achterover...............
http://video.google.com/videoplay?docid=2198620817788814668&q=tommy+emmanuel

The wall of dolls
20 juni 2006, 19:59
K vind er geen zak aan. Dat clownesque gedoe aan t begin, dat werkt al tegen hem. En ik vind m erg op Jimmy Page lijken die wat mij betreft 300 keer inspirerender stond te spelen met veel veel meer muzikale bagage en veel geinspireerdere deuntjes

sandman4justice
20 juni 2006, 21:01
Heb je dit filmpje wel helemaal uitgekeken...?

Maxxas
20 juni 2006, 21:40
K vind er geen zak aan. Dat clownesque gedoe aan t begin, dat werkt al tegen hem. En ik vind m erg op Jimmy Page lijken die wat mij betreft 300 keer inspirerender stond te spelen met veel veel meer muzikale bagage en veel geinspireerdere deuntjes

Haha wtf you gotta be joking!
Jimmy Page kun je absoluut niet met deze gast vergelijken, no way.
Daarnaast wekt Tommy Emmanual wel degelijk inspiratie bij mij op! Ik wil steeds meer zien en bewonder zijn spel. Ik kan nou niet zeggen dat ik dat ooit bij Page heb gehad.

Negative K3 fan
20 juni 2006, 23:27
K vind er geen zak aan. Dat clownesque gedoe aan t begin, dat werkt al tegen hem. En ik vind m erg op Jimmy Page lijken die wat mij betreft 300 keer inspirerender stond te spelen met veel veel meer muzikale bagage en veel geinspireerdere deuntjes

hou maar op, jimmy page is ook zeker 1 van mijn favoriete gitaristen, maar helemaal anders dan tommy emmanuel, een gitarist als page waardeer je om heel andere dingen, in mijn ogen niet beter of slechter.

Set Wenker
21 juni 2006, 14:05
http://video.google.com/videoplay?docid=-3428929241366561339&q=tommy+emmanuel

lacht vele elecktrische gitaristen die denken tekunnen soleren uit met zn accoustisch gitaartje, en toont ff dingen die maar wat knap zijn!

Zeer goede gitarist, maar dat hij andere gitaristen uit gaat staan lachen vind ik dan weer een beetje flauw.

RadioWood
21 juni 2006, 14:46
Zeer goede gitarist, maar dat hij andere gitaristen uit gaat staan lachen vind ik dan weer een beetje flauw.

Er wordt toch bedoeld dat hij anderen 'uitlacht' met z'n gitaar? of heb ik het nou mis :). Mooie filmpjes, zeker een supergitarist, maar een acoustische gitaar zal mij nooit echt lang kunnen boeien. Dat hij zich soms gedraagt als een clown daar heeft hij, vind ik, recht op. Als je je, én als een clown kunt gedragen, én zo kunt spelen, dan mag het :). Dat doet Vai ook wel.

Trocar
21 juni 2006, 15:01
Er wordt toch bedoeld dat hij anderen 'uitlacht' met z'n gitaar? of heb ik het nou mis :). Mooie filmpjes, zeker een supergitarist, maar een acoustische gitaar zal mij nooit echt lang kunnen boeien. Dat hij zich soms gedraagt als een clown daar heeft hij, vind ik, recht op. Als je je, én als een clown kunt gedragen, én zo kunt spelen, dan mag het :). Dat doet Vai ook wel.

Ach, gedragen als een clown... toen ik hem gezien heb (ook bij de clinic) leek hij vooral veel plezier te hebben in wat hij doet en maakte hij gewoon veel grapjes, het was werkelijk gezellig. Ook bij het concert 's avonds zaten er veel niet-gitaristen in de zaal (heel gevarieerd publiek) en die charmeerde hij duidelijk met zijn 'clownsact'. Ongedwongen een paar verhaaltjes vertellen, grapjes maken, dat soort dingen, deden het erg goed. Maarja, da's mijn mening dus!

Alberto
22 juni 2006, 11:05
Yep yep, dit is echt geweldig :) die man kan spelen zeg!
Je vraagt je soms af hoe hij het doet want blijkbaar heeft hij alles zelf geleerd :satisfie:
Is gewoon een gave. Je hebt het of niet :confused:
Maar zie ik het nu verkeerd of speelt hij met een plectrum tussen duim en wijsvinger en dan ook nog eens apart met middel-en ringvinger voor de melodie ofzo?
Nog nooit gezien...

LuukieRayVaughan
22 juni 2006, 13:17
Tommy Emmanuel vergelijken met Jimmy Page ??? Vreemd zeg :p.
Maar wat is die man ook muzikaal zeg. Ik moet wel zeggen dat het een stuk leuker is om naar filmpjes van hem te kijken dan een cd van hem op te zetten.
Hij heeft ook een CD opgenomen met Chet Atkins - The Day Fingerpickers Took Over The World -. Ook ben ik ooit een prachtig nummer van hem tegengekomen - The Birth Of The Blues - (niet origineel van hem) , zeker een aanrader dus.

Negative K3 fan
22 juni 2006, 20:13
Ik moet wel zeggen dat het een stuk leuker is om naar filmpjes van hem te kijken dan een cd van hem op te zetten.

ja precies, ik luister eigenlijk nooit naar zijn muziek thuis, maar de optredens mis ik liever niet... het is maar net wat je in de muziek zoekt, jimmy page zet ik thuis namelijk wel op, maakt hem trouwwens niet direct een betere gitarist.