PDA

View Full Version : Aan te kopen overdrive/distortion-pedaal: welke? Help!!!



Marc Oblivian
18 november 2002, 14:33
De titel is wel vrij dekkend dacht ik zo :smile:
Ik wil iets kopen wat geen Godsvermogen kost, een warm/vol (niet schel) geluid geeft...
Speel bleus/rock, punk...eigenlijk alles, behalve Nu-metal :sad: en gewone metal, dus het hoeft geen een of andere hyperdepiepersuperstraaljagergeluid te worden ofzo.
Heeft iemand suggesties voor een goede betaalbare nieuwe of 2de hands (eventueel ook richtprijzen).
Heb btw gehoord dat een tubescreamer wel top is, maar zal wel aan de prijs zijn??????
Bedankt voor de reacties...

Marc

Bins
18 november 2002, 14:47
Koop een ProCo Rat, die doet alles behalve metal (tenminste, ultra high gain metal dan heh). Ik heb er 1 & I love it. 89 euro is dit pedaaltje dubbel en dwars waard.

Negative K3 fan
18 november 2002, 15:23
De boss SD-1 of een blues driver die je kunt moddeen voor een warmer geluid zijn, of een route 66 (maar die kost al wat meer).

jpb
18 november 2002, 15:41
Ik zet mijn tubescreamer (TS9) met 808-mod binnenkort op gitaarmarkt. Mail je tel. even als je belangstelling hebt. Is wellicht wat je zoekt.

BLOK182
18 november 2002, 16:39
Je kan ook eens een turbo-overdrive proberen, heeft 2 standen, een voor blues / rock en eentje voor wat meer scheur.

PeArLjAm
18 november 2002, 16:56
Op 2002-11-18 15:41, schreef jpb:
Ik zet mijn tubescreamer (TS9) met 808-mod binnenkort op gitaarmarkt. Mail je tel. even als je belangstelling hebt. Is wellicht wat je zoekt.


He ik ben misschien wel geinteresseerd.. Ik wou hem eigenlijk bij keeley in de usa gaan bestellen maar dit is wellicht een betere manier. PM me even..

Marc Oblivian
19 november 2002, 12:10
He bedankt allemaal!
Heb nu in ieder geval een idee waar ik naar moet zoeken....
Grtz,

Marc

Dabbie
19 november 2002, 14:14
Hé bins, waar heb jij een proco rat van 89 euro gekocht? feedback heeft 'm staan voor 99.

Bins
19 november 2002, 17:03
Bij feedback :grin: Is die aanbieding dan alweer afgelopen?

jpb
20 november 2002, 08:09
Pearljam, zie bericht in je mailbox.

stringer
24 november 2002, 13:12
Probeer eens SNARLING DOGS. Ik heb zelf een BLACK DOG en die is fantastisch

jeroenmoore
3 december 2002, 17:40
Helemaal met Bins eens de RAT is een uitstekend pedaal, spijt als haren op mijn hoofd dat ik hem ooit heb verkocht, is uitstekend voor solo-partijen. Kijk op http://www.feedback.nl staat ie voor 89 euro, misschien een beetje prijzig, maar dan heb je ook wel wat.

@iro
3 december 2002, 21:08
Op 2002-11-24 13:12, schreef stringer:
Probeer eens SNARLING DOGS. Ik heb zelf een BLACK DOG en die is fantastisch


hey !! die heb ik ook :smile:

@iro
3 december 2002, 21:58
en ik vind hem niet zo fantastisch ...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: @iro op 2002-12-03 21:58 ]</font>

Jeee
11 december 2002, 10:44
Marshall Bluesbreaker 2 is ook best wel vet.
Alleen niet zo geschikt voor high-gain.
Anders ook 'ns uitkijken naar 'n Marshall Guv'nor Plus, die zijn ook wat veelzijdiger.

Boss DS-1 is ook één van m'n favorieten.

qwerty
13 december 2002, 11:10
Kan je de Ibanez TS7 van harte aanraden, is de tubescreamer uit de nieuwe tonelok serie, maar het cirquit is hetzelfde als een ts9 (evenals de opamp!!) alleen heeft dit pedaal ook nog eens een HOT schakelaar voor ruigere zooi.
Kost +/- 60 eurootjes.

:B

treblemaster
30 januari 2003, 09:38
Nog een suggestie: danelectro daddy'o overdrive. Erg goedkoop pedaal, maar klinkt super (hangt wel een beetje af wat voor versterker je gebruikt. Klinkt bijv. super met Fender bassman, Soundcity en oude Laney tops, maar bijv. niet met een Marshall valvestate).
IK speel zelf punk/rock, maar ik ken ook mensen die blues spelen en die erg onder de indruk waren van het pedaaltje.

Phyrexian
30 januari 2003, 10:29
- - EBS MultiDrive - -
http://www.bass.se/

is in se een pedaal voor bass, maar ook ideaal voor gitaar.

op die site staan sounds.

Nielsje
30 januari 2003, 10:48
Eh... een DOD 250, onverwoestbaar, 2 knoppen, goed voor alleen je versterker opjutten, maar ook als je wat aan de knoppen draait voor rock of beetje punky geluiden. Of idd een route 66, vind ik igg beter dan een boss, of een dit of dat, maar is ook wel wat duurder, maar is wel 2 voor de prijs van 1 :razz: (of probeer de jekyl &amp; hyde), allebei van Visual Sound(schrijf ik dat zo goed?!?)

groeten

Marc Oblivian
30 januari 2003, 13:59
Heb inmiddels een Rat gekocht, maar die vind ik niet zo heel erg bijzonder: krijg er niet echt veel meer gain uit dan het gainkanaal op mijn versterker en ik vind dat ie teveel het (warme) karakter van mijn gitaar + amp aantast...beetje blikkig geluid.

Zat nu aan een Boss SD I te denken: is dat wat...er moet dus een volle, warme gain distortion uitkomen. En het mag best wel een behoorlijke distortion zijn, want er moet natuurlijk wel wat meer beef uitkomen dan het gainkanaal van mijn versterker.
Aangezien ik de laatste tijd ook de aanslagtechniek aan het oefenen ben waarbij de gitaar zo gaat gillen (zie Zakk Wylde enzo, pinched blabla ofzow) is een behoorlijke distortion toch wel vereist.
Hij mag echter niet het karakter van gitaar en verstertker (veel) aantasten!!!!!! maar moet wel bleren als een mtfckr (kan het niveau altijd nog naar beneden draaien)

Oh ja: de Rat is dus met andere woorden te koop!!! (of te ruil)

Nielsje
30 januari 2003, 14:23
hm... lastig als je dus een distortion neemt, wordt je geluid wel degelijk anders. Als je een mooie warme buizensound hebt, en je hebt een zware gitaar(in gewicht, voor mooie sustain enzo) en je gooit daar dan een distortion door, dan gaat de distortion al vrij snel 'dun'klinken...
vooral op wat meer volume, klinkt dan de versterker veel voller dan zo'n pedaal..
je moet denk ik maar gewoon ff een middag bij je pedalen dealer hangen en gewoon alles er aan hangen..

groeten

Marc Oblivian
30 januari 2003, 15:39
Ja, denk dat dat misschien wel het beste is....maar daar hebben ze natuurlijk weer niet dezelfde versterker als die ik heb....nahjah...ga wel ffshoppen...

Mitch
30 januari 2003, 19:53
Je wil je eigen sound houden, voorkómen dat het geluid te blikkerig wordt en overweegt een Boss ????????????????????????????????
Leg me die logica eens uit !

Even serieus nu: de Visual Sound pedalen zijn erg goed maar scheuren voor jou waarschijnlijk niet genoeg (Jekyll &amp; Hyde kan wel scheuren op de Hyde kant, maar dat tast wel je sound aan.)
Eigenlijk verlang je een overdrive die je alleen uit een buizenversterker kan halen maar dan uit een pedaal. Wordt moeilijk. Zoek dan meer in de richting van pedalen die als pre-amp en overdrive te gebruiken zijn, zoals de H &amp; K Tube factor, Koch Pedaltone etc.

qwerty
30 januari 2003, 22:31
Wat ik doe om toch een warme overdrivesound te behouden is mijn versterker zodanig afregelen dat ie net mooi opbreekt, en vervolgens mijn tubescreamer met de drive op 0 ervoor hangen. met je volume van de ts geef je je versterker vervolgens wat meer prik... werkt uitstekend, en je krijgt nog een fijne sustain ook.......

Nielsje
30 januari 2003, 23:31
Hmz, wat ik ooit van plan ben, is als ik geld heb, en ik kan het missen of een marshall jtm 45 of een mesa kopen en dan ook een 30 watter
heerlijk. die dingen kun je lekker ver opendraaien
want, ik moet bekennen, er kan geen een pedaal op tegen het natuurlijk overstuurdere kanaal van een buizenversterker!

Marc Oblivian
31 januari 2003, 15:05
Op 2003-01-30 19:53, schreef Seymour Paul:
Je wil je eigen sound houden, voorkómen dat het geluid te blikkerig wordt en overweegt een Boss ????????????????????????????????
Leg me die logica eens uit !

Even serieus nu: de Visual Sound pedalen zijn erg goed maar scheuren voor jou waarschijnlijk niet genoeg (Jekyll &amp; Hyde kan wel scheuren op de Hyde kant, maar dat tast wel je sound aan.)
Eigenlijk verlang je een overdrive die je alleen uit een buizenversterker kan halen maar dan uit een pedaal. Wordt moeilijk. Zoek dan meer in de richting van pedalen die als pre-amp en overdrive te gebruiken zijn, zoals de H &amp; K Tube factor, Koch Pedaltone etc.

Logica? Uitleggen? Zie niet in waarom...ik vraag me alleen af of het mogelijk is...
Met die ProCo dus niet en voor de rest heb ik geen ervaring met dist. pedalen, dus kan ook niet weten of het sowieso wel mogelijk is...maar ja daarom is er ook dit forum niet? Als ikzelf al had geweten dat het met een Boss niet mogelijk was had ik het niet hoeven te vragen... :wink:

Als het met die andere pedalen wel mogelijk is, overweeg ik die.
Dat trucje met de versterker en het pedaal met dist level op 0 ga ik ook es proberen..
Oh ja... Fulltone schijnt ook wel goed te zijn..is dat niet wat?

Phyrexian
31 januari 2003, 15:34
nog maals Marc:
probeer deze eens:

- - EBS MultiDrive - -
http://www.bass.se/

is in se een pedaal voor bass, maar ook ideaal voor gitaar. echt overdrive geluid, geen distortion!!!

op die site staan sounds.

jpb
31 januari 2003, 15:38
Wanneer je een Fulltone-pedaal met veel gain (meer dan de '69) wilt en een warme toon kun je de Fulltone Soul-Bender proberen. Hij heeft wel een apart karakter, dus kleurt je geluid enigszins, maar voor leads mischien percies wat je zoekt. Ik heb er ong. een jaar een en ben er erg tevreden mee. Vette leads met boventonen, als je wilt.
Zijn duur, maar Erik v/d Haar verkooptz ze en bij Juke-Box in ?????? (Brabant) kun je er op spelen, als het goed is. succes

jpb
31 januari 2003, 15:50
Ik zie nu dat je geen godsvermogen wilt besteden. Mischien is de Barber Direct Drive iets. Had een zeer positieve review (Pick-Award) in de laatste Guitar Player, vooral omdat 'ie zo weinig kostte ($100). Zou ik zeker proberen. Het schijnt een overdrive te zijn met erg veel gain. Op Harmony Central vindt je reviews en de website van Barber, denk ik.

Mitch
31 januari 2003, 18:19
Where is the irony ?

Marc, ik schreef er nog onder: "Even serieus nu..." waarmee ik bedoelde dat het voorgaande MINDER serieus was bedoeld. Mijn opmerking over Boss pedaaltjes was dus ironisch bedoeld en ik wilde er mee stellen dat je met Boss pedaaltjes niet aan de eisen die je stelde kan voldoen.

Voor iemand zonder ervaring met od/dist-pedalen stel je wel heel hoge eisen overigens, maar dat is geen slechte eigenschap ! Goedkope pedalen laten vaak weinig heel van je eigen sound.
Voor het daadwerkelijke advies verwijs ik je weer terug naar mijn vorige post, want daar stonden nog behoorlijk serieuze dingen in ook :grin:

Marc Oblivian
4 februari 2003, 10:30
Op 2003-01-31 18:19, schreef Seymour Paul:
Where is the irony ?

Marc, ik schreef er nog onder: "Even serieus nu..." waarmee ik bedoelde dat het voorgaande MINDER serieus was bedoeld. Mijn opmerking over Boss pedaaltjes was dus ironisch bedoeld en ik wilde er mee stellen dat je met Boss pedaaltjes niet aan de eisen die je stelde kan voldoen.

Voor iemand zonder ervaring met od/dist-pedalen stel je wel heel hoge eisen overigens, maar dat is geen slechte eigenschap ! Goedkope pedalen laten vaak weinig heel van je eigen sound.
Voor het daadwerkelijke advies verwijs ik je weer terug naar mijn vorige post, want daar stonden nog behoorlijk serieuze dingen in ook :grin:


Was niet verbolgen ofzow hoorz! :wink:
Nee, k wilde er alleen maar mee aangeven dat iets wat voor iemand anders (on)logisch lijkt op dit gebied voor mij de gewoonste zaak van de wereld kan lijken: ik weet er nl geen bal vanaf. Maar ik weet wel wat ik het mooiste vind klinken. Wat dat betreft zal je idd gelijk hebben: ik zal waarschijnlijk van mijn eis "goedkoop" af moeten stappen.
Tja, als dat zo is, dan zij het zo, heb geen zin om teveel consessies te doen in mijn geluid...
Wat dat betreft heb ik iig een hoop aan jouw advies en dat van de anderen: ik kan nu tenminste een beetje gericht zoeken.
En k zal niet teveel schrikken als ik moet betalen :grin:

Shay
4 februari 2003, 10:48
waarom heb je nog geen tubescreamer uitgeprobeerd??????????????????

Dirk_Hendrik
4 februari 2003, 11:27
Vergeet die tubescreamer en zoek jezelf een Ibanez Super Tube of een Meatal Screamer. Lees er even wat reviews van op harmony central. Die twee ibanez pedaaltjes lijken een beetje "vergeten" en zijn een stuk goedkoper te krijgen dan welke tube screamer dan ook (OK met uitzondering van een TS5 misschien).
Sinds ik mijn Super Tube heb zijn mijn tubescreamers werkloos.