PDA

View Full Version : Keuze van Gitaar



Wimvdb
19 juni 2006, 20:11
Hey , Ik zoek dus een tweede gitaar. Ik heb al een epiphone LP en ben er tevreden van. Nu zoek ik iets met een gelijkaardige feel. Sound van de LP vind ik ook wel best tof.
Ik speel Bluesrock , hard rock en melancholische metalachtige muziek.

Ik speel over een Laney met over het ene kanaal redelijk wat gain en het andere een heerlijke crunch. ( natuurlijk ook clean ).

Ik twijfel nu tussen volgede gitaren:
http://feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/epiphone-es_dot_studio_wb_350_fffef1_75.jpg
Epiphone Dot Studio

http://image.rakuten.co.jp/sakuragk/cabinet/g400big.jpg
Epiphone G400

http://lib1.store.yahoo.co.jp/lib/key/Epiphone-ETS-G-310
Epiphone sg 310

Wimvdb
19 juni 2006, 20:14
Vervolg !


http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/dean-psychonuqlear_350_fffef1_75.jpg


Dean psychobilly



En desondanks dat hij niet echt aan mijn eisen voldoet vind ik hem wel supermooi , maar ken hem voor de rest niet , maar als hij zo een " snelle hals" heeft al iedereen beweert over hagstrom , vrees ik dat het niet iets voor mij is... :



Hagstrom F300


http://www.music-town.de/shop/images/artikel/popup/hagstrom_f300sbl.jpg


Die hollowbody's staan me wel aan omdat ze nogal modern zijn ( maar ook wel eens ),en mijn ex-hollow body beviel me ook wel ( toch qua bespeelbaarheid, sound was net iets te "vettig" ) maar ik vroeg me af of iemand hier

Budget : 300 € max :hippie:

Micro-e
19 juni 2006, 20:30
Ik vind die G-400 het beste spelen.
Zo'n studio dot speelt echt ruk vind ik en de g-310 is gewoon een goedkopere versie van die g400.
met die andere twee heb ik geen ervaring :satisfie:

Hendriks
19 juni 2006, 20:47
Ik heb zelf een Dot (geen studio) ,goed laten afstellen andere elementen en speelt en klinkt super , blues rock , etc maakt hem niet uit.

future2future
19 juni 2006, 21:02
Ik vind die Dot studio er wel heel stoer uitzien...

FruscianteFan
19 juni 2006, 21:07
Als je je Les Pauls feel en sound zo geweldig vindt, waarom wil je dan een gitaar erbij?

Wimvdb
19 juni 2006, 21:08
Waarom wilt iemand nog een gitaar ? voor een reserve te hebben zeker? of afwisseling.

Die Dot vind ik ook wel leuk, zou eens moeten gaan testen ergens

FruscianteFan
19 juni 2006, 21:20
Ok. Ik vroeg het me af omdat het op me overkwam dat je eigenlijk vooral die Les Paul geweldig vind :)

Reigor
19 juni 2006, 21:38
De G310 moet je sowieso niet kopen. De Hangstrom is niet vergelijkbaar met de rest van de gitaren. Ik zou dus voor de overige 3 gaan. Mijn eigen keus is de G400...

tabmaniac
19 juni 2006, 21:57
ik vind die hagstrom wel wat hebben...
zelf speel ik veel emo..
maar ik denk dat het niet egt een "metalgitaar" is...
ik zelf zou voor de hagstrom kiezen..
maar de g400 speeld bij alles goed..
dus de g400 is mijn advies...

Hectische Hector
19 juni 2006, 21:59
ik heb ook een epi dot, wel geen studio, en na wat afstellen en zo vind ik dat hij echt goe speelt, maar ik kan nog altijd het beste overweg met m'n strat...

Wimvdb
19 juni 2006, 22:13
Afstellen ( als in Actie en Intonatie ) kan ik meestal zelf , dus dat is geen probleem. Die SG is in principe wel leuk maar eigelijk wil ik vooral die maestro versie , maar die is te duur ...

jorrit
19 juni 2006, 22:44
Als je je Les Pauls feel en sound zo geweldig vindt, waarom wil je dan een gitaar erbij?

ik meende dat jij toch al een tijdje op dit forum was :P

stopt het er een gitaar bij willen ooit? (en deze is retorisch :D)

Orpheo
19 juni 2006, 23:18
ik 'ga ' voor die dean; goeie kwaliteit, enklinkt nog lekker ook.

Squier4ever
19 juni 2006, 23:29
ik zeg dot studio. hier in de buurt hangt er ook een en dat ding heeft werkelijk geweldig potentieel, alleen de pups zijn fucked up. verder klinkt het ding heerlijk, moddervettte sustain. echt een vette plank voor weinig geld

Krulliej
21 juni 2006, 08:06
Ga voor de G400, die klinkt erg mooi, en is in heel veel stylen te gebruiken.

Wimvdb
21 juni 2006, 10:43
Enig idee of ze bij Feedback hun "aanbiedingen" in stock hebben .?

@ Orpheo : Die dean al getest ?

Wimvdb
21 juni 2006, 14:09
Heb gisteren gemaild naar feedback of ze die dingen ook in stock hebben , maar ze antwoorden niet :mad:

Jeanken
21 juni 2006, 14:12
ik 'ga ' voor die dean; goeie kwaliteit, enklinkt nog lekker ook.
Ik ga mee voor de Dean, puur voor de looks, geen idee hoe die klinkt verder.

FruscianteFan
21 juni 2006, 14:47
ik meende dat jij toch al een tijdje op dit forum was :P

stopt het er een gitaar bij willen ooit? (en deze is retorisch :D)I get it, ja. Maar het was zo van "ik wil een nieuwe gitaar, met dezelfde feel en dezelfde sound als mijn hudige gitaar" ;)

Tupelo
21 juni 2006, 15:13
Ik ben van de categorie, verkoop die je al hebt, en leg dat geld bij het geld dat je zou besteden aan een 2e gitaar & koop daar iets leuks mee.

Negative K3 fan
21 juni 2006, 15:43
ik vnd die 2e SG met die lijpe graphics er erg mooi uitzien, welke heb je al gespeeld?

pinkpaisleytele
21 juni 2006, 17:35
Gewoon die G400 doen.. als je echt van plan bent om 1 van die gitaren te kopen. als je hardrock en metal speelt kom je naar mijn mening toch niet echt uit met zo'n es335 copy, met blues is dat misschien wel cool, maar je kan dan beter voor iets allrounds gaan. G400's spelen lekker snel weg en t kost allemaal niet zoveel moeite om iets te spelen vind ik. Je moet alleen niet schrikken van bar slechte afwerking in vergelijking met copyen van andere merken. Maar t speelt super en dan kan ik persoonlijk de slechte afwerking wel voor lief nemen.

wat die met die graphics betreft: volgens mij is dat een G310 (nu kan ik het fout hebben) en volgens mij hebben die een geschroefde hals. G400's niet das gelijmd wat sustain wel ten goede komt.

nogmaals als ik jou was kocht ik de g400