PDA

View Full Version : Zentera



tijs12
19 juni 2006, 20:05
Wat vinden jullie Hughes en ketner Zentera? Ik ben eigenlijk opzoek naar een lampenversterker , maar ik overweeg wegens budget heel misschien toch iets anders te kopen , Maar als ik niet vind wat enig sinds wat meer kwaliteit heeft en redelijk Lampen klink ga ik toch voor lampen.

tijs12
19 juni 2006, 20:10
Hoewel nu ik even de prijs van die zentera bekijk ik toch beter voor lampen kan gaan:d

Weet iemand misschien een goedkoper alternatief voor een dual rectefier sound?Ik zat te denken om een engl tekopen? dit lijken mij ook lekkere high gains? ...

Rwin
19 juni 2006, 20:42
kuch, jahaa, check het geluid uit mijn sig maar eens...

ik heb zelf een mesa dual rectifier, maar de zentera (of zenamp) is imho de enige die het meest in de buurt komt. (of een randall RM100-S ofzoiets, met rectifier module, maar dat is bijna even duur.)

De zenamp is te koop voor een leuke prijs :)

tijs12
19 juni 2006, 20:45
En hoeveel verkoop jij hem?
Edit: ik bedoel die zenamp,,

Rwin
19 juni 2006, 20:51
Zie je PM...

Hell's Engl
19 juni 2006, 22:29
De Zentera is naar mijn mening DE beste modeling amp van dit moment!!!

Heb Plaeto ooit gezien. De gitarist speelde op 'n Vetta en de zanger/gitarist op 'n Zentera...
De Zentera klonk vele malen lekkerder en klonk meer naar 'n buizenbak dan de Vetta!!!

Mr.Bluesbreaker
19 juni 2006, 22:34
Sandro (zanger/gitarsit, ex. City to City) is een bekende van mij en heeft zelf inderdaad de Zentera. Is er ook helemaal laaiend over.
Hij vertelde dat hij ook alle klassieke buizenamps zo ongeveer wel heeft gehad, Fender Twins etc. Dat een buizenfreak op een gegeven moment overstapt vond ik wel verbazend om te horen. Het moet zeker dan wel de moeite zijn om op zijn minst eens te testen.

armageddon
19 juni 2006, 23:54
Die Zenamp klinkt zeker niet slecht, alhoewel ik hem alleen van het mp3-tje ken van clash of the coverbands :)

Hoe staat het met de opnames rwin??

Edit: Ey!. Jullie zijn vrijdag weer in IJsselstein :) lachen. Zal ik nog ff langskomen anders?

Rwin
20 juni 2006, 11:53
Hey armageddon!

Jajaja goed idee! Ik zie je vrijdag dan wel!

De opnames zijn klaar, de master ligt bij de perserij. Waarschijnlijk komt ie op 1 juli uit. Maar bij die opnames is mijn rectifier uiteraard gebruikt he :)

armageddon
20 juni 2006, 13:52
Ik ben erg benieuwd in ieder geval naar de opnames.

Magic Bean
21 juni 2006, 19:32
Laat maar weten als je ze hebt, dan kom ik ook ff langs om te sponsoren :)

Rwin
21 juni 2006, 19:50
vanaf eind volgende week komt ie uit!
[keiharde SPAM actie]
slechts 7 euro inclusief fatsoenlijke artwork en normale see-through cd-cover!
nummers ook te downloaden vanaf onze site volgende week... (die tegelijkertijd helemaal vernieuwd word)

maar er moet wel gesponsord worden, dus komt allen naar de live optredens, alwaar de EP te koop is voor € 7,-
[/keiharde SPAM actie]

Butger
14 juli 2006, 11:35
Zentera rules :hippie:

Hey Erwin ik ben trouwens benieuwd waarom je je Zenamp wegdoet, op het forum was het een waterval van lof toen je hem gekocht had.? :satisfie:

Rwin
14 juli 2006, 15:00
Ow nog steeds hoor :)

Maar ik speel voornamelijk met een rectifier sound, en die heb ik net gekocht (Mesa Dual Rectifier, met 4x12 rectocab) en dat is ook handiger met festivals waar ik dan alleen mijn top hoef mee te nemen...

Ik heb hem nog, en ik ben er ook nog steeds tevreden over, alleen het is nu zonde, hij staat in de hoek te niksen, want ik speel nu maar in 1 band, waar ik dus alleen maar de rectifier nodig heb...

caliban
14 juli 2006, 17:41
Nice EP trouwens Rwin
Goed geluid
Ik vraag me af hoe jullie een rectifier goed kunnen laten klinken
Altijd als ik erop speel klinkt die echt vreselijk kut
Welke settings gebruik je

Rwin
17 juli 2006, 08:44
Hoe kun je een rectifier nou slecht laten klinken? :satisfie: haha, ja, ik hoor wel vaker dat men er moeite mee heeft.

Goed komt ie:
- speel een stijl die ook voor de rectifier bedoeld is (dus geen AC/DC, net zoals je op een JTM ook geen Disturbed moet spelen)

- Humbuckers is deze amp verliefd op, met single coils, weet ik niet hoe de instellingen moeten staan, ik gebruik uitsluitend humbuckers.

- Clean: weet ik niet meer precies, ik wil gewoon een neutraal niet te sprakelend, niet dof, maar lekker clean geluid. Dat zit erin. Ik geloof dat ik (op een klok-schaal)
bas op 10u
mid op 3u
treble op 3u
presence op 3u
gain: 2u

maar goed, ik zal ff kijken vd week, want ik weet deze setting voor het cleane niet zeker.

Channel 3 --> standje raggen, deze weet ik wel vrij zeker:

Bas: 9 uur
mid: 12.30u
treble: 2 uur
presence 3 uur
gain: 1uur

En dat was het zo'n beetje. Ik speel wel over een 4x12 rectocab, dus daarom zit er genoeg bas in. (en draai ik die eruit) Buiten dat, voor het lage gedeelte in de nummers is de bassist aangenomen. :)