PDA

View Full Version : Epiphone vs. Jackson



Den_Echte_Jef
19 juni 2006, 19:19
hallo,

Wat zouden jullie kiezen:
De Epiphone Les Paul Standard, of de Jackson Dinky 2
http://www.sweelee.com.sg/Images/Epiphone/Les%20Paul%20Standard(Enlarge).jpg

http://www.stevesmusiccenter.com/JacksonDK2LBig.jpg

Elixir
19 juni 2006, 19:20
ik zou voor de LP gaan,
ik vind een LP meer uitstraling hebben dan die Jackson

iwamoto
19 juni 2006, 19:20
ja, wat zou ik kiezen? ik denk een jackson, want bla bla bla bla....gast, het is jou gitaar, jij moet er op spelen, niet ik he, probeer ze allebij uit!!

Coco
19 juni 2006, 19:22
Als je van deze foto's uitgaat de Jackson, die is tenminste voor linkshandigen;-)

Nee even serieus, absoluut de Epi!!

Wat voor soort muziek wil je spelen?

Den_Echte_Jef
19 juni 2006, 19:24
Ik speel graag AC/DC uiteraard en Santana ook,...
Maar ook de zachtiger liedjes zoals eric clapton en de dire straits

:gitarist: :gitarist:

robert-gitarist
19 juni 2006, 19:30
ja, wat zou ik kiezen? ik denk een jackson, want bla bla bla bla....gast, het is jou gitaar, jij moet er op spelen, niet ik he, probeer ze allebij uit!!

+10..
Gewoon kiezen wat je zelf mooi en fijn vind spelen..ik kan je ook wel een Telecaster ofzo aan smeren want hij is zo blablabla..
Wel geef ik je 1 tip: als je geen tremelo gebruikt kun je beter voor de LP gaan omdat die een vaste brug heeft.Maar goed je kunt ook tremelo vast zetten natuurlijk..ik heb beide,beide bevalt me super goed...

Den_Echte_Jef
19 juni 2006, 19:32
wat zijn dan de voordelen, om de epi te kiezen, en de voordelen om de jackson te kiezen ???

Sorry i'm newbie :(

Coco
19 juni 2006, 19:34
Ik speel graag AC/DC uiteraard en Santana ook,...
Maar ook de zachtiger liedjes zoals eric clapton en de dire straits

:gitarist: :gitarist:

Dan is de combi humbuckers / singles misschien wel goed, maar idd: gewoon uitproberen

robert-gitarist
19 juni 2006, 19:35
Pfff...
Wat speel je voor muziek en wat voor geluid achtig iets zoek je?
Jackson is meer metal en les paul meer rock etc...met beide kun je natuurlijk diverse stijlen spelen maar 2 specifieke dingen zijn dus metal voor jackson en rock voor de LP..
Test ze gewoon uit,hoor de verschillen,zie de verschillen etc...In z'n beetje alle winkels hangt wel een les paul en een superstrat...

FruscianteFan
19 juni 2006, 19:37
Ik heb zelf een Epi Les Paul Custom en een Jackson Stealth (heeft wat weg van de Dinky).

Voor de muziek die jij wilt, is de Epi beter geschikt. Op die Jackson kun je best wel rock spelen, en ook best wel cleanere stukken. Alleen nodigt-ie wel vooral uit om metal te spelen, daar is die gitaar nu eenmaal vooral voor gemaakt.

Als ik één van de twee weg zou moeten doen, dan vliegt mijn Jackson de deur uit.

Maar je moet ze gewoon allebei bespelen en horen. 't Begint een beetje een cliché te worden, maar het is gewoon wat jij lekkerder vindt spelen en klinken.

episua
19 juni 2006, 19:54
Ik zou de epiphone doen vanwege de vaste brug. Als je goed weet hoe je de tremolo moet gebruiken kan je de dinky overwegen maar dan nog blijft het een geklooi met intoneren/snaren verwisselen ect.

Neals
19 juni 2006, 19:58
Eric Clapton, AC/DC

Jij kan misschien beter voor een Epiphone G400 gaan!

Speeddemon
19 juni 2006, 21:57
Koop m'n Cort! :)
Zelfde budget, erg geschikt voor wat voor stijlen je wil, en stuk betere elementen dan wat in je 2 genoemde gitaren ligt.

Dit is het einde van dit spambericht. :chicken:

Den_Echte_Jef
20 juni 2006, 11:26
Ik ben linkshandig dus geen cort ...

FruscianteFan
20 juni 2006, 11:59
Op zich.. Neals heeft wel gelijk. Een SG is beter geschikt voor AC/DC en Clapton dan een Jackson of een Les Paul.

Damage Inc.
20 juni 2006, 19:05
Als ik echt uit die 2 moest kiezen met de muziek die jij speelt, zou ik voor de LP gaan.
Die heeft vast meer zo'n geluid voor die muziek, bluesy, rocky... en wat warmer en voller geluid lijkt me.
Zo'n Jackson lijkt me meer wat voor Metal wat ik persoonlijk zou kiezen uit die 2 alleen dan liever met 2 humbuckers enz.

GreetingZ
- Damage Inc.