PDA

View Full Version : Fenix stratocaster



tiopsa
19 juni 2006, 15:57
Hoi,

Ik kan een Fenix strat kopen uit ' 89. Nette staat, etc.
Heeft iemand enig idee van de waarde van zo'n gitaar?

Groetjes, Tim

no 1 hops
19 juni 2006, 16:49
is het er een met van die lace sensor achtige pickups?
dus zonder pole pieces.
zo een heb ik ooit gehad, leuke gitaar, goede kwaliteit maar zie soms wel eens prijzen van fenix die ik wat overdreven vind in vergelijk met de vroegere nieuwprijs.
maar zoals met alles.
in de handen houden , spelen en als het clickt, dan is het of je de prijs er voor over hebt.

Tupelo
19 juni 2006, 18:35
Zag ze rond die tijd voor 5 à 6 honderd gulden nieuw als ik me niet vergis.

MichaelSS
19 juni 2006, 18:38
voor 150/200 euro moet je niet zeuren. Meer zou ik niet geven ( persoonlijk )

Chris Winsemius
19 juni 2006, 21:29
Hoi,

Ik kan een Fenix strat kopen uit ' 89. Nette staat, etc.
Heeft iemand enig idee van de waarde van zo'n gitaar?

Groetjes, Tim

Over de waarde: had rond 2000 er 1 gekocht voor +/- 300 gulden, notabene linkshandig (hoewel ik rechtshandig ben).
Houtsoorten waren zeer ok, elementen iets minder bijzonder maar in het geheel zeker waar voor het geld.

Die linkshandig Fenix is later naar de usa gegaan, waarschijnlijk gaat Sjak Zwier 'n Strat voor me bouwen met rechtshandige body en slagplaat en de rest à la lefty.

Succes!

BamBuFan1
20 juni 2006, 00:28
Hoi,
Ik kan een Fenix strat kopen uit ' 89. Nette staat, etc.
Heeft iemand enig idee van de waarde van zo'n gitaar?
Groetjes, Tim

Goede dingen, Koreaanse makelij, maar doen qua kwaliteit niet onder voor bv Mexikaanse Fenders. Voor een standaard Fenix Stratje zou ik niet meer dan €200 geven in zeer goede staat. Ik heb zelf een Cheri Strat, waarvan ik zeer sterk het idee heb dat dit samen met het eerdere Chevy gewoon Fenixen zijn (zelfde lettertype logo, zelfde 'lace-elementen', made in Korea).

Die lace-dingen heb ik er zelf trouwens meteen uitgegooid (vond ze levenloos en vooral Stratloos klinken).

tiopsa
20 juni 2006, 12:29
Bedankt voor de reacties!

Inderdaad de versie met lacesensor-look-a-like-pickups. Ik kan hem kopen voor 155 euro, de vraagprijs was 250. Lijkt me een goede deal dus. En die pick-ups, wat zijn betaalbare vervangers? Een setje Fenders of GFS?
Heeft iemand nog iets liggen?

BamBuFan1
20 juni 2006, 23:40
Bedankt voor de reacties!

Inderdaad de versie met lacesensor-look-a-like-pickups. Ik kan hem kopen voor 155 euro, de vraagprijs was 250. Lijkt me een goede deal dus. En die pick-ups, wat zijn betaalbare vervangers? Een setje Fenders of GFS?
Heeft iemand nog iets liggen?

€155 is niet gek. En luister eerst eens of die laces misschien toch niet bij je passen. Sommigen lopen ermee weg, anderen haten ze...
En anders idd gewoon een leuk setje GFS oid erin.